Rolige og aktive dager

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
noen som opplever at den lille i magen plutselig har et par dager med mye sprell og så går det noen dager der man bare kjenner litt hist og her? Kanskje hun enda har så god plass at hun snur seg og sparker alt innover. Siste dagene har jeg ikke kjent mye til henne men det har vært sånn før å så har det tatt seg opp noen dager og så er hun rolig lenge etc
 
Hadde det ikke sånn i første svangerskapet. Nå med nr 2 er det heller ikke sånn. Men jeg kjenner at han snur seg i løpet av dagen og sparker innover en liten stund før han så snur seg igjen og sparker utover mot magen. Men har aldri en dag eller flere dager hvor det er mer rolig enn andre. Er stort sett likt og har vært slik siden jeg begynte å kjenne babyen i uke 10+0. Eneste forskjellen har vært at jeg har kjent bevegelsene og sparken tydeligere og tydelige for hver uke som har gått. Er 21+0 i dag.

Jeg har merka mindre bevegelse de dagene jeg har vært mye ute og styra med ting, men det er jo fordi jeg ikke har hatt tid til å kjenne etter bevegelse da. Men så fort jeg har satt meg ned igjen, har jeg kjent masse liv.

Sånt er jo veldig individuelt da. Hvor langt på vei er du?
 
Merker forskjell på hvor babyen ligger, men og ifht hvor travle dager jeg har. Men kjenner som regel noe/ likt iløa døgnet.
 
Jeg har dager hvor jeg trenger mer ro rundt meg for å kjenne liv, for har en pøbelspire som liker å snu seg med ryggen delvis utover og sparke nedover og innover. Kjenner det som en slags innvendig "buldring", men må konsentrere meg og gjerne sitte litt bøyd fremover da. Har sett han i aksjon på UL, og da er det masse sprell som er vanskelig å kjenne. Blitt lettere nå som han er større da, men ei stund holdt jeg på å få fnatt av det.

Fortsetter han sånn blir det noen turer på føden utenom vekstkontrollene også gitt. Jeg kjenner han heldigvis nok, men det kjennes ikke like godt og tydelig som når han sparker utover. Da kjenner jeg det jo til og med utenpå.
 
De dagene jeg stresser mer, er på farten hele dagen eller bare har mye å gjøre så virker det vertfall som hun er roligere. Var litt stressa i går og før i dag fordi jeg følte hun var mindre aktiv, men samtidig kjente jeg jo fort 10 spark ila. kort tid når jeg bare tok meg tid til å sitte i ro og kjenne etter. Satt på jobb og skrev ned hver gang jeg kjente noe, og det var egentlig ikke på en tid av døgnet hvor hun er veldig aktiv. Har et nattedyr/B-baby i magen ;) Utover dagen har hun vært kjempeaktiv så jeg vil tro hun bare snur seg og st jeg ikke kjenner det mot ryggen ennå :happy: Les på Kjennliv.no og gjør deg vurdering ut fra det. Hva som er normalt for oss andre er jo ingen fasit for deg :happy:
 
Her sover han når jeg er i aktivitet, og våkner med en gang jeg setter meg :p så kjenner mye når jeg sitter, og lite når jeg står og går.
 
Ja, her varierer det veldig mye. Det resulterer til og med i en ekstra kontroll for jeg fikk noia etter 2 rolige dager. Så nå er jeg mer inneforstått med at det er helt naturlig. Men som alle andre sier, har jeg en travel dag hvor jeg strir mye, så kan det gå langt tid mellom hver gang jeg kjenner noe. I går var det masse leven i magen, i dag har det vært noen dult gjennom hele dagen, men allikevel nok til at jeg ikke er bekymret:Heartred
 
Har kjent utenpå siden uke 19. Er nå 24+5. Skal på kontroll i morgen så tenker jeg tar det opp med jordmor :)
 
Jeg har det akkurat likt som XuperB :)
 
Babyens leie kan ha mykje å seie for kor mykje liv ein kjenner, og korleis det kjennast ut.
Denne artikkelen har ein god del info om liv i magen, men om ein er usikker så anbefaler eg nettsida: Kjennliv.no!
Mor kjenner sin baby sitt bevegelsesmønster best! :Heartpink
 
Alt sto «bra» til med lille ut i fra det hun kunne se og kjenne. Lå på ca 160 i hjerterytme og sparket godt i ultralyd apparatet. Men jeg var veldig liten i vekst og lå i nedre sjikt, høyt blodtrykk og samt 113 i puls. Blir vekst kontroll på meg tross jeg har lagt på meg 10 kg og hadde 2+ på leukocytter. Har risikosvangerskap så hvis jeg kjenner jeg er urolig så skal jeg hvertfall ikke være sen om å ringe føden. Kjente jeg ble litt stresset av denne timen.
 
Back
Topp