Rolig baby

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Lillejenta sovner ved brystet hele tiden. Og hun kan sove i flere timer i strekk uten å våkne for mat. Det har ført til at hun har gått ned i vekt. Veide henne på onsdag. Nå vekker jeg henne for mat hver andre til tredje time døgnet rundt. I dag var hun mer våken enn tidligere, men så på kvelden sovner hun ved puppen igjen. Jeg tar henne opp når hun sovner, kiler henne osv. Men det er ikke lett å vekke henne.
Hva mer kan jeg gjøre? Hun fullammes. Ny vektkontroll på mandag. Er det andre indikatorer på at hun får i seg nok mat enn veiing? Hun er knappe 2 uker gammel. Hun får ikke smokk.

Skift bleie rett før amming, kanskje hun våkner litt av å være naken. Hvis det ikke hjelper, så prøv å amme henne når hun er helt naken, bare la et håndkle ligge klart i tilfelle tissing. Du kan ha et helseteppe utenpå henne hvis det blir for kaldt, og la henne ligge rett mot din hud :)

Hvor mange våte bleier har hun i døgnet?

Når hun begynner å die saktere, hjelper du til med hånden så melken strømmer fortere igjen, og la henne sove med brystet i munnen om du klarer, hun får i seg mer enn det virker som. :)
Det er slitsomt med vekking, men det blir bedre! Flinke mammaen!<3

Hvor mange våte bleier har hun i døgnet?

Har ikke telt dem, men jeg merker at bleien er fullere om morgenen nå, så det tar jeg som et godt tegn :)

Når hun begynner å die saktere, hjelper du til med hånden så melken strømmer fortere igjen, og la henne sove med brystet i munnen om du klarer, hun får i seg mer enn det virker som. :)
Det er slitsomt med vekking, men det blir bedre! Flinke mammaen!<3

Takk <3
Vi behandles for trøske, men det går riktig vei så det blir lettere å la henne få sove med puppen i munnen nå. I tvillingstilling I alle fall. Og jeg har kjøpt meg en pumpe, så når det gjør for vondt så kan jeg pumpe litt på slutten.

Indikatorer på nok melk er 5-6 våte bleier i døgnet, altså merkbart tisset i + følger kurven sin over tif (siste er viktigere enn antall gram per uke) :) Vil du nerde veldig er ca 400 ml tiss per døgn der de skal ligge :) Jeg veide tissebleier når vi sleit med vekta :p

Håper vekte tar seg opp og frøkna våkner mer! Men hjelper ofte med en slik "booster" :)

Eldste sovnet mye og diet svakt. Jeg ammet først det ene brystet og brukte lang tid. Kilte han på kinnet og masserte i håndflaten og under bena for å få han til å suge. Så rapet jeg han og skiftet bleie, da våknet han og så ammet jeg andre brystet igjen.

Hva med å pumpe ut litt bunnmelk og helle det inn med ml-mål rett etter amming før hun sovner for godt?

Eldste sovnet mye og diet svakt. Jeg ammet først det ene brystet og brukte lang tid. Kilte han på kinnet og masserte i håndflaten og under bena for å få han til å suge. Så rapet jeg han og skiftet bleie, da våknet han og så ammet jeg andre brystet igjen.

Hva med å pumpe ut litt bunnmelk og helle det inn med ml-mål rett etter amming før hun sovner for godt?

Endte med å pumpe litt ja. Neste veiing viste 200 g opp på 5 dager :D Ny veiing neste uke. Skal la henne få regulere natten selv framover og så se hvordan vekten går da. Så langt våkner hun jevnlig om natten nå, i motsetning til uken før hs kom på besøk der hun kunne sove flere timer i strekk etter 3-4 timer på puppen. Det går framover :D

Back
Topp