Rolig baby.

Vinterbaby15

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Lillepia i magen var ekstremt rolig hele søndag. Prøvde flere ganger å få henne til å gi tydelige spark - slik som hun bruker, uten hell. Så når mandagsmorgenen kom og ingen ting fikk henne til å sparke/bevege seg. Så jeg ringte føden og ble bedt om å komme inn for en registrering. Under registreringen kunne jeg kjenne mer liv, men fortsatt svakt. Hjertelyden var det ikke noe å si noe om etter 25 min registrering. Og alle andre prøver var fine. Altså ingen forklaring på rolig baby, men en beroliget mamma ble det iallefall. Fra tirsdag har hun vært like aktiv og sterk som vanlig.

Flere som har babyer som er har enkeltdager det bevegelsesmønsteret er endret?

Jepp, min har dager hvor det virker som om han sover mest. Kan kjenne at han er der og at han lever, men svakt, kanskje noe hikking.. Andre dager er han mye mer aktiv. Det er litt annenhver dag her. Men generelt så er han ganske rolig av seg. Heldigvis har jeg alltid fått livstegn etter litt innsats, så har ikke ringt føden enda.

Har hatt det helt likt! Blir litt småbekymret de dagene det er mindre aktivitet der inne, men siden jeg går til jevnlige vekstkontroller med ul så vet jeg jo at hun har det bra der inne.. :) ligger vel og leser ei god bok og drikker iste :D

Ja, noen dager er det ikke stille i det heletatt. Mens andre dager litt små "søvnige" bevegelser. Tenker st hun da er sliten etter de aktive dagene ;p

Han her har sovedag på søndager :-P helt i 100 hver dag, så er han roligere hver søndag, mer rolige å avslappa bevegelser :-)

Her pleier som regel lillegull og være veldig aktiv hver dag. Det er mye myke og "rolige" bevegelser. (Jeg har morkaka på fremsiden...)
Det hender at jeg innimellom har hatt et par dager hvor babyen gir minimalt med livstegn.. Syns det har vært kjempe ubehagelig.. Men jeg får heldigvis alltid respons etter å drikke iskald saft og å legge meg i sengen på venstre side.. :)

I går kveld var mini veldig rolig, jeg ble liggende lenge våken å kjenne etter bevegelser og spark. Kjente jo at han beveget seg litt, men ikke sånn han pleier. Og da blir jo mor selvfølgelig liggende å bekymre seg. Men i dag er han tilbake i vanlig form igjen, og magen går alle veier :D

I går kveld var mini veldig rolig, jeg ble liggende lenge våken å kjenne etter bevegelser og spark. Kjente jo at han beveget seg litt, men ikke sånn han pleier. Og da blir jo mor selvfølgelig liggende å bekymre seg. Men i dag er han tilbake i vanlig form igjen, og magen går alle veier :D

Så bra aktiviteten har tatt seg opp i dag! :)

Og så fint at dere andres små er flinke til å respondere på kald/søt drikke ;)
Ikke minst godt å høre at det er vanlig med store forskjeller på aktivitetsnivået. ❤️

Har forskjellige dager her og. Generelt er hun mere rolig de dagene jeg er mye på beina. Kanskje blir hun dysset av bevegelsene mine. Men som regel er det ganske full fart når jeg legger meg nedpå litt. Har hatt noen ganger jeg har kjent meg litt bekymret, men da har jeg gjerne tatt et glass saft, lagt meg ned og evt "dyttet" litt i henne, så har hun ganske fort begynt å romstere litt. Og da blir jeg både glad, og litt sur på meg selv, som driver å forstyrrer henne :wtf:

Babyen min er så rolig i magen at jeg minst en gang i uken er bekymret for henne. Det har hun vært hele veien. Nå er jeg heldigvis på ultralyd på sykehuset hver uke nå,så får jo bekreftelse på at alt er i orden. Men forrige uke var hun så rolig på både ultralyd og CTG at jeg måtte komme tilbake og ta ny samme kveld. Kjenner henne jo daglig,men ikke mye i løpet av dagen. Er jo bra om dette er en rolig frøken,men skulle ønske jeg kunne kjenne litt mer, så jeg slapp å bekymre meg hele tiden. Nå har hun igjen hatt to kjempeslappe dager hvor jeg må spise søtt og dytte i magen for å få en liten respons. Skal heldigvis på sykehuset igjen i dag:)

Babyen min er så rolig i magen at jeg minst en gang i uken er bekymret for henne. Det har hun vært hele veien. Nå er jeg heldigvis på ultralyd på sykehuset hver uke nå,så får jo bekreftelse på at alt er i orden. Men forrige uke var hun så rolig på både ultralyd og CTG at jeg måtte komme tilbake og ta ny samme kveld. Kjenner henne jo daglig,men ikke mye i løpet av dagen. Er jo bra om dette er en rolig frøken,men skulle ønske jeg kunne kjenne litt mer, så jeg slapp å bekymre meg hele tiden. Nå har hun igjen hatt to kjempeslappe dager hvor jeg må spise søtt og dytte i magen for å få en liten respons. Skal heldigvis på sykehuset igjen i dag:)

Huff, så utrolig stressende! Har hatt noen sånne dager selv, men så har han aktive dager igjen, så da blir jeg beroliget. Bra du får sjekket det. Håper alt er bra. Min var ganske aktiv i går, så da forventer jeg en roligere dag i dag. Han har begynt å turne hvis jeg synger for han i det siste. Veldig koselig:-)

Huff, så utrolig stressende! Har hatt noen sånne dager selv, men så har han aktive dager igjen, så da blir jeg beroliget. Bra du får sjekket det. Håper alt er bra. Min var ganske aktiv i går, så da forventer jeg en roligere dag i dag. Han har begynt å turne hvis jeg synger for han i det siste. Veldig koselig:-)
Så koselig at han reagerer på sangen da:) går vel litt opp og ned på aktivitetsnivået deres også,men hun har liksom vært så rolig hele veien. Kjenner det er godt jeg skal på sykehuset i dag,ellers hadde det nok blitt en ekstrasjekk. Nå har jeg drukket brus og prøvd å vekke henne,men dårlig respons gitt. Godt vi snart er ferdige nå,så kan vi bekymre oss når de er utenfor magen i stedet for inni;)

Så koselig at han reagerer på sangen da:) går vel litt opp og ned på aktivitetsnivået deres også,men hun har liksom vært så rolig hele veien. Kjenner det er godt jeg skal på sykehuset i dag,ellers hadde det nok blitt en ekstrasjekk. Nå har jeg drukket brus og prøvd å vekke henne,men dårlig respons gitt. Godt vi snart er ferdige nå,så kan vi bekymre oss når de er utenfor magen i stedet for inni;)

Litt enklere å registrere om de har det bra utenfor magen enn inni ja:-) Gleder meg veldig til å få nurket på brystet nå<3

Back
Topp