Rolig baby i magen

Mininummer2

Betatt av forumet
Flere som har rolig baby i magen?

Hun i magen er veldig rolig for tiden, tar seg et par sparke økter i løpet av dagen men ellers kjenner jeg nesten ingenting med mindre jeg legger meg på rygg og trykker på magen.. litt skummelt, har vært på nippen til å ringe føden et par ganger, men hun gir heldigvis fra seg spark rett før jeg skal ringe :p 31+1 i dag
 
Hmm et det ikke noe sånt at man skal kjenne de ca 20 ganger i timen? Vesla mi er veldig aktivt for tiden og hun beveger seg masse. Jeg tror jeg ville ringt om jeg kjente så lite. Men har du kjent så lite hele tiden eller?
 
Ikke vær redd for å ringe hvis du er bekymret - de er veldig greie når man ringer og vil heller at man skal ringe en gang for mye enn for lite. [emoji173]️
Min lille er normalt veldig aktiv, men jeg merket nesten ikke noe til henne etter magevirus hos meg selv.
Etter å ha drukket brus og spist søtt, hvilt og dyttet på magen, hostet kraftig et par tre ganger osv. uten at det ble noen mer respons annet enn småbobler (som i starten når jeg begynte å merke bevegelse), så ble jeg veldig urolig og redd og ringte. Fikk da komme på sykehuset hvor de registrerte bevegelsene hennes og så på henne, og alt virket heldigvis bra, selv om hun var rolig. Dette var veldig betryggende.
Hun var tilbake til normale bevegelser igjen ca ett døgn etter og nå er det masse liv og røre igjen. De sa også at jeg ikke måtte være redd for å ta kontakt igjen hvis det skulle være endringer som skulle skape bekymring. Ellers så er det visstnok normalt at de kan være roligere i perioder, kanskje de ligger annerledes osv, men er du bekymret, så ring. Kanskje du får råd og tips, eller at du kan komme å få sjekket. Jeg var også i uke 31 da dette skjedde. [emoji173]️
 
Jeg har nok en baby som er rolig av seg. Jeg er førstegangs så har jo ikke noen tidligere erfaring.
Det er rolige dager også er det dager jeg kjenner mye aktivitet. Og det er som med deg at det er når jeg ligger på ryggen eller på siden at jeg kjenner bevegelse. Og da er det som regel ikke særlige sterke spark.
På mandag var jeg på kontroll hos jordmor og da snakket vi om babyens bevegelser. Jeg fortalte henne at det virker som hun generelt er rolig av seg, men at jeg alltid har kjent liv "når jeg skal". Jeg fortalte henne at jeg har kjent forandringer, men regnet med at det er fordi hun vokser og at det blir trangere. Jordmor var enig, men hvis jeg var usikker kunne hun ringe føden og sende meg til ctg. Så det endte jeg opp med å gjøre. Ingen av oss var bekymret, men som "alle" sier, er det bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Jordmoren på føden sa at man skal kjenne 10 usammenhengende bevegelser i løpet av 2 timer. Men alt var fint! Og selv om jeg ikke kjente noe bevegelse kunne CTGen vise at hun var i bevegelse, så da syns jeg det var litt godt å få bekreftet at hun har det greit selv på rolige dager! Er 30+6 i dag[emoji4]
Litt usikker på hvor jeg ville med historien min! Men anbefaler at du bare tar en telefon, jeg - selv om du bare tenker litt på det! Jeg er litt typen som ikke vil bry folk og ikke vil være hysterisk, men de var skikkelig greie på føden og sa at det bare var å ringe hvis man følte for det! [emoji4]
 
Har aldri kjent 20 ganger i timen :p er ikke det ekstremt mye? Babyene har vel ulikt aktivitetsnivå? :) De skal jo tross alt sove litt også :D tror hun la seg med ryggen ut for ca 1 uke siden og etter det har jeg måtte "kjenne mer etter" for å kjenne bevegelser, men kjenner hver dag altså :) er ikke så bekymret av meg men bør kanskje ringe neste gang, om bare for å høre hva de på kk mener :)
 
Min første var i nesten konstant bevegelse, mens denne nesten ikke rører seg hele dagen :p så lenge det rører seg som vanlig hos deg er sikkert alt bra. Hvis du er bekymret ville jeg ringt uansett, fordi det betyr ofte at noe er litt uvanlig :) jeg tror denne babyen sover over 20 timer i døgnet [emoji23][emoji23]
 
Jeg ringte til KK i dag pga akkurat dette. Nå har jeg gått så lenge og bekymret meg over at jeg syns jeg kjenner så altfor lite, men samtidig så kjenner jeg jo både bevegelser og hikke flere ganger for dagen. Han har noen dager der han er veldig aktiv og det bidrar til at jeg blir fryktelig bekymret alle disse dagene der han tar det veldig rolig :confused: Og så har bevegelsesmønsteret endret seg en del (sannsynligvis fordi det begynner å bli trangere for han :p)
På KK syns de at det hørtes helt normalt ut, men jeg har fått meg legetime i morgen for å bare berolige meg litt. Har ikke JM time før onsdag i neste uke, og det er for lenge å gå hele denne helgen å engste seg også :banghead:

Som de andre sier, ring gjerne føden for å høre med de :) Jeg er 32+5 i dag.
 
  • Liker
Reactions: k90
Hmm et det ikke noe sånt at man skal kjenne de ca 20 ganger i timen? Vesla mi er veldig aktivt for tiden og hun beveger seg masse. Jeg tror jeg ville ringt om jeg kjente så lite. Men har du kjent så lite hele tiden eller?
Jeg har hørt 10 spark/ bevegelser ila 2 timer, i en periode på dagen der babyen normalt sett er aktiv. 20 i timen hadde jeg blitt sprø av:hilarious:
 
Så aktive babyer dere har da?!
Min kjenner jeg gjerne i 1-2 økter ila dagen, og kanskje en fot her og der innimellom. Ingen spark. Veldig sjeldent spark. Vært inne til føden både 22+4 og 27+1 pga dette, er nå 29+3. Har sett fint ut de andre gangene på føden, og bevegelsesmønsteret er ikke endret noe siden det, så.. Jeg har nok bare generelt sett en rolig baby. Kan til tider "glemme" at jeg er gravid. Sånn, annet enn at jeg ser ut som ei kule og sånt.

Men. Altså. Er du urolig, så ringer du. Veldig betryggende med en sjekk. Det hjelper veldig!!
 
Lite liv vil si at det er en forandring fra hva som er vanlig. Alle er forskjellige, noen veldig rolige, mens andre ikke. Det er når det er en forandring at man bør få en sjekk. Kan ikke sammenligne den ene babyen med den andre... Men kan være veldig vanskelig og man kan fort bli usikker, da er det best å ta en telefon!
 
En annen ting er at hvis du føler at baby virker slapp, så ring :) Min datter beveget seg ofte nok, men jeg merket at det var annerledes og slappere enn tidligere. Da jeg ringte føden så var det minst like viktig som antall spark :) Ring om du er usikker. Hilsen sniker
 
Jeg har også rolig baby, og har vel egentlig bare blitt mer bekymret enn det det er grunn til av å lese om "hva som er normalt antall bevegelser". Prøver å holde mer fokus på hva som er normalt for min baby. Jeg kjenner bevegelser hver dag, og de kommer gjerne i økter som flere andre skriver ☺ Bevegelsene har også endret seg ila svangerskapet, og nå som jeg er 34+6 er det mest "dyttig" og kroppsdeler som på en måte dytter eller glir der inne. Jeg har også morkake foran, så det er vel det som er grunn til at jeg kjenner lite i tillegg til at baby er rolig av seg. Har vært kjempemasse liv på UL, og alt vel i undersøkelsene hos jordmor. Bare håper det fortsetter å være en rolig baby etter fødsel :joyful:
 
Jeg har også rolig baby, og har vel egentlig bare blitt mer bekymret enn det det er grunn til av å lese om "hva som er normalt antall bevegelser". Prøver å holde mer fokus på hva som er normalt for min baby. Jeg kjenner bevegelser hver dag, og de kommer gjerne i økter som flere andre skriver ☺ Bevegelsene har også endret seg ila svangerskapet, og nå som jeg er 34+6 er det mest "dyttig" og kroppsdeler som på en måte dytter eller glir der inne. Jeg har også morkake foran, så det er vel det som er grunn til at jeg kjenner lite i tillegg til at baby er rolig av seg. Har vært kjempemasse liv på UL, og alt vel i undersøkelsene hos jordmor. Bare håper det fortsetter å være en rolig baby etter fødsel :joyful:


Ja begge jentene mine var rolige i magen og rolige etter fødsel :)
Og jeg kjenner godt igjen de bevegelsesmønstrene du beskriver, det blir vel trangere der inne sånn at det påvirker bevegelsene til mini. Hindrer meg ikke i å engste meg allikevel :banghead::confused:
 
Når babyen sparker/dytter inn i morkaken og mot mors rygg føler man det ofte ikke/lite, og babyen roes av at mor rører seg fordi den bysses i søvn og sover jo mesteparten av døgnet. :)
Ring alltid om dere er urolige, men husk også at babyen ofte rører seg mye om natten, og at bevegelsesmønsteret skal endre seg. :)
 
Min baby sparker når jeg slapper av, mest om kvelden:) spurte lege på sykehuset om hva som er normalt med spark, da sa hun at det er store forskjeller. Og at det som er normalt for meg er riktig å følge med på for meg:)
 
Haha , tror hun har snudd seg i dag! Fikk plutselig en hel som stakk ut på magen :D og mye bevegelse i dag :) men tror likevel hun er veldig rolig av seg, får håpe det fortsetter når hun kommer ut! :D
 
Ja begge jentene mine var rolige i magen og rolige etter fødsel :)
Og jeg kjenner godt igjen de bevegelsesmønstrene du beskriver, det blir vel trangere der inne sånn at det påvirker bevegelsene til mini. Hindrer meg ikke i å engste meg allikevel :banghead::confused:

Krysser fingrene for at det blir rolig etter fødsel her og da :D Og ja, absolutt, bekymringene blir jo alltid der uansett, spesielt når det er så mange tommelfingerregler om hva som er "normalt". Regner med at engstelsen og er noe som bare kommer til å fortsette etter fødselen :rolleyes:
 
Krysser fingrene for at det blir rolig etter fødsel her og da :D Og ja, absolutt, bekymringene blir jo alltid der uansett, spesielt når det er så mange tommelfingerregler om hva som er "normalt". Regner med at engstelsen og er noe som bare kommer til å fortsette etter fødselen :rolleyes:

Høres veldig gjenkjennelig ut det at engstelsen bare følger med etter fødselen også [emoji85][emoji849][emoji23]
 
Jeg brukte laaaaang tid på å slutte å sammenligne første og denne. Førstemann var vanvittig aktiv, mens denne er langt mer bedagelig. Kjenner liv hver dag og da er det greit. Men er ikke sikkert på at jeg kjenner 10 per 2. Baby er aktiv i 10 min og så kan det være stille lenge.
 
  • Liker
Reactions: k90
Har hatt en veldig aktiv baby med kraftige spart og bevegelser,mens nå di siste 5 dagene har det pluttselig endret seg til å bare være knuffing der inne. Bare vanlige bevegelser som om at han snur seg fra side til side.... synes det er tidlig i uke 31 bare.
 
Back
Topp