Rolf

Koselig oppdatering :) stormer og baby på brystet, det er livet :Heartred

20. September

Torsdag. Kaosdag. Natten var fin, med to puppemåltid og sove-Rolf mellom. Siste nattmåltid klarte Rolf kun én pupp. Det gjorde ingenting. Jeg hadde nemlig time til MR av hovedsentralen min i dag tidlig, og skulle hjemom for amming før jobb. Da hadde jeg ikke tatt med i beregningen at jeg skulle reagere på MR-kontrast og bli liggende på sykehuset på ubestemt tid. Ei heller at kontrast medførte null amming på 24 timer. Sånn ca kl 13 måtte jeg sende nødmelding til pappaen om leveranse av pumpe. Jeg hadde selvsagt tatt bilen på mi lille svipptur til sykehuset.Sånn gikk det til at Rolf fikk seg en luftetur i storm og med sidelengs regn og hagl. Regntrekket fikk tommel opp og Rolf valgte å sove seg gjennom hele seansen. Puppene var særdeles takknemlige og leverte 160 ml hver på rekordtid - rett i dass[emoji33]. Snakk om bortkastet batch. [emoji23]

IMG_5772.JPG

Endelig hjemme utpå kveldingen, var jeg superklar for å kose masse med Rolf. Rolf på sin side, var våken og minst like klar. Det var det at han hadde sett seg ut visse deler av meg han ville kose med. Og det var ikke skuldrene eller armkroken for å si det sånn. Aller først smilte han og holdt en kort samtale, hvor han etter videre reaksjon å dømme forklarte hva han så for seg videre. Du hendelse så sint han ble da han ikke fikk pupp. Jeg tilbød flaske,og Rolf spiste aggressivt unna. Men uansett hvor mye melk han fikk, og hvor mange ganger han fikk smokken, fortsatte han hakkespettaktiviteten på jakt etter pupp. Til slutt sovnet han av fullstendig melkekoma...

Jeg har fått så mye væske i dag, at jeg er sikker på at all kontrasten må være ute av systemet snart. Tenkte derfor å driste meg til å tilby puppen i natt. Håper overraskelsen blir godt mottatt [emoji6].

20. September

Torsdag. Kaosdag. Natten var fin, med to puppemåltid og sove-Rolf mellom. Siste nattmåltid klarte Rolf kun én pupp. Det gjorde ingenting. Jeg hadde nemlig time til MR av hovedsentralen min i dag tidlig, og skulle hjemom for amming før jobb. Da hadde jeg ikke tatt med i beregningen at jeg skulle reagere på MR-kontrast og bli liggende på sykehuset på ubestemt tid. Ei heller at kontrast medførte null amming på 24 timer. Sånn ca kl 13 måtte jeg sende nødmelding til pappaen om leveranse av pumpe. Jeg hadde selvsagt tatt bilen på mi lille svipptur til sykehuset.Sånn gikk det til at Rolf fikk seg en luftetur i storm og med sidelengs regn og hagl. Regntrekket fikk tommel opp og Rolf valgte å sove seg gjennom hele seansen. Puppene var særdeles takknemlige og leverte 160 ml hver på rekordtid - rett i dass[emoji33]. Snakk om bortkastet batch. [emoji23]

Vis vedlegget 275496

Endelig hjemme utpå kveldingen, var jeg superklar for å kose masse med Rolf. Rolf på sin side, var våken og minst like klar. Det var det at han hadde sett seg ut visse deler av meg han ville kose med. Og det var ikke skuldrene eller armkroken for å si det sånn. Aller først smilte han og holdt en kort samtale, hvor han etter videre reaksjon å dømme forklarte hva han så for seg videre. Du hendelse så sint han ble da han ikke fikk pupp. Jeg tilbød flaske,og Rolf spiste aggressivt unna. Men uansett hvor mye melk han fikk, og hvor mange ganger han fikk smokken, fortsatte han hakkespettaktiviteten på jakt etter pupp. Til slutt sovnet han av fullstendig melkekoma...

Jeg har fått så mye væske i dag, at jeg er sikker på at all kontrasten må være ute av systemet snart. Tenkte derfor å driste meg til å tilby puppen i natt. Håper overraskelsen blir godt mottatt [emoji6].
Herregud for en sjarmør!! Siste bildet :Heartbigred

21. September

IMG_5923.jpeg
IMG_5931.jpeg

Fredag. Vi sjonglerer tre barn på strak arm [emoji12]. Rolf gikk inn i lang melkekoma og ble lagt i sengen sin. Mellomste kom tuslende opp fra rommet sitt pga storm og piskende regn mot ruten hans (=skummelt). Like etter hevdet han seg syk, men den strenge mor fant ingen feber. Da vi skulle legge oss rundt midnatt, hadde ungen selvsagt masse feber. Og når man står på cellegift, betyr det en tur til barneklinikken. Heldigvis tok pappaen seg av den biten, så jeg fikk sove litt sammen med Rolf. Nattspisingen timet seg inn til at neste måltid skulle bli ca 7. Jeg må gå 06.50 for å rekke jobb. Prøvde å vekke Rolf og tilby morgenpupp. Han lot seg ikke be to ganger og spiste i vei. Etter kun 5 min fikk jeg melding om at transporten min var kommet. Stakkars lille Rolf ble liggende slukøret og ulykkelig mens han ventet på flaskefortsettelse på måltidet [emoji56].

IMG_5928.jpeg
IMG_5929.jpeg
IMG_5930.jpeg

Rolf er langsint, så han brukte dagen på å være våken, prompe, klage og kreve oppmerksomhet både fra pappaen og den febersyke storebror. Da jeg kom hjem fra jobb, ble jeg møtt av den samme smilende hakkespetten som i går. Bare at denne gangen fikk historien en lykkelig slutt. Han omfavnet meieriet sitt og hentet ut det største utbyttet i manns minne. Rolf pleier å spise 50-70 ml per måltid. I ettermiddag slurpet han høylydt innpå 130(!) ml puppemelk. Om han ble mett??? Tja... [emoji23][emoji23].
IMG_5785.JPG

Håpe alt står bra til med mellomste bror [emoji170]

Artige bilder av herlige Rolf! :)
Håper mellomste bukkene bruse blir fort bra igjen fra feberen ❤️

God bedring til mellomste ❤️

Men 130 ml?!?! Langsint og matvett på en gang der i gården ja :P

God bedring til mellomste:Heartblue

God bedring til mellomste :happy:
Godt matvett på Rolf!;)

20. September

Vis vedlegget 275496

En storsjarmør av de sjeldne!!

Jeg leste gjennom noen dager i ørska i natt, men klarte ikke svare. Håper forøvrig at svarene på MR er som du ønsker, tvi tvi. Godt å være ferdig med det i alle fall, både for deg og for Rolf.

22. September

Lørdag. En god natt hvor alle fikk innvilget sine minimumskrav til søvn [emoji1303].

Rolf lå i hengekøyen sin i dag, og tittet på en ny leke jeg hadde hengt opp. Viftet med armene og smilte da leken flyttet på seg. Klagde da den leken ble hengende stille. Viftet med armene og deljet til leken. Smilte på nytt da den begynte å snurre. Jeg er ganske sikker på at Rolf ikke aner at han har armer, men opptredenen i hengekøyen varte i et kvarters tid, og var god underholdning.

7650785584_IMG_8354.JPG

Grunnen til at jeg ikke tror Rolf vet om armene sine, er de stadige kloremerkene han påfører seg selv i ansiktet etter vill peiving. En annen ting er den plutselige lykken som oppstår når han i mageleie hakkespetter med hodet og tilfeldig treffer hånden. Da suttes det av hjertens lyst, som om han hadde funnet godteri. Og han blir dypt ulykkelig når hodet «ramler av» herligheten... Dessuten legger han konstant armen mellom seg og puppen når han skal spise, og blir illsint fordi han ikke når frem til matfatet.

I dag fortsatte etegildet på puppen. Etter en god natts søvn, var produksjonen på topp. Måltidsveide ikke i dag, men Rolf ble mer enn mett av bare én pupp, så han har nok forsynt seg rikelig. Etterpå ble han liggende på brystet mitt og slumre. Etter en liten stund ble han til hakkespett. Altfor tidlig til at jeg tenkte tanken på at han var sulten. Bysset han litt, og han roet seg. Ble liggende å smatte, og jeg tenkte at han sikkert var storfornøyd og drømte om mat. Det viste seg etter hvert at Rolf trodde han var en ku. Han hadde gulpet opp halve måltidet i en våt dam på meg, og der lå han altså og spiste melken en gang til. Æsj?? Kanskje, men ungen virket overraskende fornøyd med konseptet [emoji23][emoji23]

7650783184_IMG_8353.JPG

Storebrødrene har passet Rolf etter tur i dag. Veldig fascinerende å se hvor gode de er med han. Eldste forteller historier, synger og bysser. Mellomste leste tegneserie for Rolf og viste han rubiks kube. Det mangler ikke på stimuli i våken tilstand, så når kvelden kommer, er det godt å ha en pappa å hvile ut på...

7583598000_IMG_8358.JPG
7650794752_IMG_8360.JPG

Last edited:
Min gjør det samme med hendene og amming, blokkerer seg selv [emoji28]

Rolf er fin [emoji170]

Mathias gjør det samme når han skal ha mat, blokkerer heile ansiktet, og ungen blir bare mer og mer illrød og sint! :p rart med det!
Koseligt å se og høre om dagene til Rolf ❤️❤️
Finfyr, fine foreldre og fine søsken!!❤️

Misunner den roen han har på kvelden altså ❤️

Back
Topp