Robotstøvsuger - erfaring

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Noen som vil dele erfaring?
Vi har ca 220kvm fordelt på to etg. Laminat og flis. Et stort flossy gulvteppe. En stykk katt. Ingen høye dørterskler.

Jeg er bare skeptisk til hjørner.. får den med seg alt? Teppet skal jeg nok klare å frese over på vanlig vis. Må jo uansett ta sofa og trapp...

Hjørner er ikke noe problem. Vi har laminat, fliser og teppe og roboten støvsuger på alle tre underlag. vi har xiaomi roborock

Vi har roborock s50. Ligger bittelitt igjen i hjørnene fordi den er rund. Men er så lite at vi ikke bryr oss. Kjører over både laminat og tepper uten problem. Flis har vi ikke men tror ikke det ville vært noe problem.
Usikker på hvordan det er med 2 etasjer da vi bare bruker den i en etasje men den lager et genialt kart over huset så du kan bestemme hvor den skal støvsuge. Superfornøyd :)

Vi har roborock s50. Ligger bittelitt igjen i hjørnene fordi den er rund. Men er så lite at vi ikke bryr oss. Kjører over både laminat og tepper uten problem. Flis har vi ikke men tror ikke det ville vært noe problem.
Usikker på hvordan det er med 2 etasjer da vi bare bruker den i en etasje men den lager et genialt kart over huset så du kan bestemme hvor den skal støvsuge. Superfornøyd :)
Tenker at det enkleste er å bruke den vanlige støvsugeren oppe uansett. Der bor ungene og å få de til å rydde for at den skal støvsuge er utopi. Da er det lettere å hive ting opp i sengene dems mens jeg kjemper meg fram :D
Det er hovedetasjen jeg er lei av å støvsuge.. gjør det så sjeldent men med en robot kan jeg jo få gjort det hver natt :)

Hvilken modell? Ser det er iallfall to..?
Vi har s5 (s50). Vi har 3 etasjer. Ladestasjon står i hovedetasjen. Der er den programmert til å gå hver dag. Så flytter vi den til de andre etasjene ved behov (bare løfter den opp/ned og trykker på start så støvsuger den overalt). Får beskjed på tlf hvis den er full av støv, har kjørt seg fast, tom for strøm osv. Du kan også bestemme på tlf om det er noen rom du ikke vil at den skal støvsuge, Den vasker også. Synes ikke den vasker så veldig godt så bruker den som lett vask, men tar hovedvasken i tillegg.

Vi har s5 (s50). Vi har 3 etasjer. Ladestasjon står i hovedetasjen. Der er den programmert til å gå hver dag. Så flytter vi den til de andre etasjene ved behov (bare løfter den opp/ned og trykker på start så støvsuger den overalt). Får beskjed på tlf hvis den er full av støv, har kjørt seg fast, tom for strøm osv. Du kan også bestemme på tlf om det er noen rom du ikke vil at den skal støvsuge, Den vasker også. Synes ikke den vasker så veldig godt så bruker den som lett vask, men tar hovedvasken i tillegg.
Høres helt perfekt ut :D
Tenker det blir en sånn :hilarious:

Vi har den som nevnes her, og den brukes i 2 av 3 etg. Skal brukes i nederste egt. også, men der er kaos og oppussing pr. nå. Veldig fornøyd :)

Høres helt perfekt ut :D
Tenker det blir en sånn :hilarious:

jeg har også den modellen, helt fantastisk :D den vasker fint, men man må frem med moppen selv igså en gang i blant :p føler at jeg har fått et nytt liv etter at den kom i hus for 1,5 uke siden, tråkker aldri på smuler og annet bøss lenger :D den går daglig i stua og på kjøkkenet, ca 100m2. Løfter den opp i soveromsgangen og åpner dørene når jrg føler for det, den gjør jobben sin :D

Hvordan er det med kartet når man bytter etasjer? Blir den forvirret? I den gamle versjonen så forsvant kartet vet jeg og den lagde seg nytt :/

Back
Topp