Rive eller klippe negler?

Akkurat det har jeg lurt på også..
 
jeg gjør det fortsatt på gutten min på 2.5 år.. han klarer ikke akkurat å klippe de selv så jeg lager et hakk i de med barneneglesaks så river jeg, gjør det samme på Bianca. 
 
Gjør du det mens Bianca sover da? Prøver å gjøre det når Esther ligger ved puppen, men vrir seg veldig, virker ikke som at hun syns det er så behagelig..
 
Her klipper jeg neglene på stellebordet med en liten neglsaks :P Nytter ikke rive eller bite de :P
 


Lg90 skrev:
Gjør du det mens Bianca sover da? Prøver å gjøre det når Esther ligger ved puppen, men vrir seg veldig, virker ikke som at hun syns det er så behagelig..


på bianca så gjør jeg det som oftest når hun sover for da vrir hun seg ikke unna. 

jeg lager bare et lite hakk på neglen så river jeg for da blir de ikke så harde... på nathaniel gjør jeg det samme, men han er våken når jeg gjør det for han kan sitte i ro;) 

 
Til de blir store nok til å klare det sjøl? Vi klipper hvertfall neglene til 4 åringen vår enda og regner med det vil gå en god del år til ;) fikk tips om å file neglene til babyen da de ikke blir så skarpe og lett å klore seg selv med, med de vimsete armene sine :)
 


Ida82 skrev:
Til de blir store nok til å klare det sjøl? Vi klipper hvertfall neglene til 4 åringen vår enda og regner med det vil gå en god del år til ;) fikk tips om å file neglene til babyen da de ikke blir så skarpe og lett å klore seg selv med, med de vimsete armene sine :)



Skjønner at vi må klippe neglene deres til de blir store nok til å greie det selv, men spørsmålet mitt var mer når vi skulle gå over ifra biting/riving til å bruke neglesaks:)
 
Her blir det snart neglesaks. Neglene har jo blitt en del hardere nå, og vil ikke ødelegge tennene mine heller hehe. Riving har jeg aldri gjort. Så det blir nok klipping når lillemor sover :-)
 
Her blir det snart neglesaks. Neglene har jo blitt en del hardere nå, og vil ikke ødelegge tennene mine heller hehe. Riving har jeg aldri gjort. Så det blir nok klipping når lillemor sover :-)
 
Hmm, tror jeg holdt på til snuppa var rundt året sist gang jeg? Så begynte mannen å klippe de så da får han fortsette med det!
 
Jeg har klippet hver gang, bruker ikke saks, men en sånn liten "neglklipper."
 
Back
Topp