Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, tvillinger  du er den første jeg har lest her i mars at venter tvillingerHar risiko svangerskap pga tvillinger. Får ekstra UL og oppfølging hos gynekolog i uke 12 pluss en gang i mnd fra uke 18. Dette blir i tillegg til svangerskapskontroller hos fastlege/jordmor en gang pr mnd. Siste tiden før termin blir det oppfølging på sykehus. Blir igangsatt senest 2uker før termin dersom de ikke har kommet selv.
Er så pass tidlig at jeg regner med det er flere som ikke har hatt UL enda og vet det. Håper det snart kommer flere så vi kan ha tvilling tråd.Åh, tvillinger  du er den første jeg har lest her i mars at venter tvillinger
Ååå!!! Tvillingar!! Heldig!!!Har risiko svangerskap pga tvillinger. Får ekstra UL og oppfølging hos gynekolog i uke 12 pluss en gang i mnd fra uke 18. Dette blir i tillegg til svangerskapskontroller hos fastlege/jordmor en gang pr mnd. Siste tiden før termin blir det oppfølging på sykehus. Blir igangsatt senest 2uker før termin dersom de ikke har kommet selv.
Er så pass tidlig at jeg regner med det er flere som ikke har hatt UL enda og vet det. Håper det snart kommer flere så vi kan ha tvilling tråd.
Jeg er usikker på om jeg har en eller anna form for risikosvangerskap. Eller, ingen har sagt at jeg har det, og derfor tenker jeg at jeg ikke har det. Samtidig leser jeg flere steder at de som har mista flere ganger blir ansett å ha risikosvangerskap.. (ikke det at det er om å gjøre å få den "merkelappen" altså). Jeg har mista tilsammen 5 ganger, 4 ganger i uke 6-7 og 1 gang i uke 4 (er vel da strengt tatt en kjemisk). Har på 3 UL + 1 vannskanning fått påvist det som mest sannsynligvis er hjerteformet livmor eller skillevegg, og skulle egentlig inn til hysteroskopi for videre utredning til høsten. Da satte de også av tid til fjerning av skilleveggen/hjerteformen hvis nødvendig. Har også hatt fallende progesteron dette svangerskapet (muligens også før, men det har aldri vært målt før nå), og blitt satt på progesteronstøtte. Går i tillegg på blodfortynnende.
Haukeland har skrevet i journalen min at jeg skal ha tett oppfølgning ved svangerskap pga gjentatte aborter. Men jeg aner ikke hva de legger i dette utover at jeg hvert fall får TUL nå på tirsdag (uke 8). Skal selvsagt spørre da, og i tillegg be om en ny TUL rundt uke 12.
Har hatt ett vellykka svangerskap hvor jenta vart født til termin, så tviler på at de vurderer å følge ekstra med på evt risiko for for tidlig fødsel (som er risiko ved hjerteformet livmor). Men jeg får vel høre. Synes det er så vanskelig å få informasjon, og gjennom de siste 4 årene, fra vi starta prøvinga på dattera, så har det vært en evig dragkamp for å få vurderinger, svar og informasjon. Veldig slitsomt når man konstant bekymrer seg.
Er så pass tidlig at jeg regner med det er flere som ikke har hatt UL enda og vet det. Håper det snart kommer flere så vi kan ha tvilling tråd.