jern er et problem. Etter MA’en i juli mista jeg 2,5 liter blod og var på null i jern og 7 i blodprosent. Har fått injeksjona med jern frem til jeg ble gravid. Fikk den da opp i 98 i jern og 13 i blodprosent. Når jeg ble gravid sank jernet ned i 20 igjen, så nå må jeg ta blodprøver hver 2 uke. Tar 3 x 100 mg til dagen nå og er oppe i 34 sist prøve. Skal ta ny på mandag. Legen snakka med sykehuset og de syns ikke injeksjon var opptimalt nå når jeg var gravid pga komplikasjoner som det kan medføre. Selv om jeg ikke har reagert på de tidligere før jeg ble gravid, men ungen kunne visst reagere pga den store dosen som settes på en gang.
fra uke 22 skal jeg regelmessig på UL og oppfølging på sykehuset.
Skjønner. Regner med det blir samme greia for meg da. Min har vært mer langsiktig, har hatt lavt jern i årevis pga store blødninger men så lenge jeg har vært innenfor normalen (15 er vel laveste tror jeg) så har ikke leger brydd seg så jeg har ikke heller. Men nå har legen min plutselig bestemt at hun vil ha meg på 70. Jeg har ikke hatt etterkontroll men skal på første svangerskapskontroll den 12.02. Får passe på å nevne det selv tenker jeg.
Har vært veldig håpefull på "et nytt liv" da jeg egentlig så lenge jeg kan huske har slitt med energi. Så ble man gravid.
Tar 2x100 annenhver dag nå.