Risikosvangerskap

Beth

Forelsket i forumet
Jeg var på kontroll hos legen i dag. Jeg trodde vi skulle ha svangerskapkontroll, men det var det visst ikke. Målte blodtrykk og sjekket urinen, og alt var ok.

Jeg fødte uke 27+4 sist pga alvorlig svangerskapsforgiftning og håper på tett oppfølging og tidlig UL, men han sa det var så tidlig ennå og at man uansett ikke ser så mye før uke 12.

Må si jeg ble ganske skuffa, men som sagt det er tidlig og får jo ikke sf nå uansett, men hadde håpet på tidligere sjekk og UL. Det er også mulighet for SA - uavh. av hvordan det gikk sist osv.

Fikk i alle fall mast meg til medisin, så da håper jeg det hjelper.

Føler jeg har litt lyst til å gråte, men skal ikke det…

Håper bare jeg får rask UL etter svangerskapskontrollen, ellers tar jeg kontakt med jordmor og maser meg til det!

*dagens utblåsning*

Jeg hadde SA for 3 måneder siden, og legen ville ikke henvise meg til tidlig UL fordi jeg er frisk og rask til vanlig..

Men iom at jeg har svangerskapskvalme og kaster opp en del har jeg fått betegnelsen risikosvangerskap fordi jeg er så lita av vekt fra før av. Men tidlig UL får man visstnok ikke..

Skjønner godt følelsen du sitter med, regner med det er den samme jeg sitter igjen med etter dagens legetime..

Jeg hadde SA for 3 måneder siden, og legen ville ikke henvise meg til tidlig UL fordi jeg er frisk og rask til vanlig..

Men iom at jeg har svangerskapskvalme og kaster opp en del har jeg fått betegnelsen risikosvangerskap fordi jeg er så lita av vekt fra før av. Men tidlig UL får man visstnok ikke..

Skjønner godt følelsen du sitter med, regner med det er den samme jeg sitter igjen med etter dagens legetime..

Håper spira sitter godt fast denne gangen!

Jeg vurderer å ta en prat med jordmor for å høre om det finnes noen mulighet. Går ikke det har jeg sett at flere har anbefale en lege i byn som tar privat UL, så da vurderer jeg nok det. Føler at jeg trenger å se at alt er ok. Jeg kan gjerne vente noen uker, men syns det blir lenge å vente 10-14 uker eller enda lengre..

Skal snakke litt med mannen min om det.

Her har jeg bestilt ultralyd privat i uke 7. Tror de fleste byer har private klinikker hvor de gjør det. Det koster 600 kr her og det synes jeg er verdt det for å slippe å bekymre meg :)

Håper spira sitter godt fast denne gangen!

Jeg vurderer å ta en prat med jordmor for å høre om det finnes noen mulighet. Går ikke det har jeg sett at flere har anbefale en lege i byn som tar privat UL, så da vurderer jeg nok det. Føler at jeg trenger å se at alt er ok. Jeg kan gjerne vente noen uker, men syns det blir lenge å vente 10-14 uker eller enda lengre..

Skal snakke litt med mannen min om det.

Tenkte å bestille privat UL rundt uke 11-12, klarer ikke å vente til OUL :p

Ja, tipper jeg blir å bestille time så fort jeg har vært hos legen nesten gang (uke 10).

Bestiller man privat får man fort time. Rundt uke 11-12 er nok en fin tid :Heartred

Her har jeg bestilt ultralyd privat i uke 7. Tror de fleste byer har private klinikker hvor de gjør det. Det koster 600 kr her og det synes jeg er verdt det for å slippe å bekymre meg :)

Det var en fin pris. Absolutt verdt pengene. Jeg har trodd det koster 1500-2000,- men har nok blanda med 3D..

slettet

Last edited by a moderator:
Det var en fin pris. Absolutt verdt pengene. Jeg har trodd det koster 1500-2000,- men har nok blanda med 3D..

Ja, absolutt ikke gal pris! Er forferdelig å gå så lenge å ikke vite noe....

Jeg hadde innvendig UL mandag 4. januar og skal tilbake mandag 18. januar. Skulle gjerne ventet til ordinær UL i stedet for å være plaget med smerter og de bekymringene det fører med seg. :sorry:

Ikke noe særlig å være plaget av smerter og bekymringene det fører med seg, men det er godt de passer på deg og denne lille :Heartred

Håper plagene minsker etter hvert som ukene går.

Ja, absolutt ikke gal pris! Er forferdelig å gå så lenge å ikke vite noe....

Ja, absolutt! Tror jeg hadde UL i uke 19 sist. Godt det finnes mulighet for privat UL uten å blakke seg helt :dance011

600kr??? Så billig! Hvor er det du har bestilt?

Legen jeg så anbefalinger om på privatklinikk i stad kosta 500,- i fjor, så håper prisen er like fin i år :happy119

(Lillehammer)

Aha! Skulle ønske det var like billig i Oslo :(

Har du prøvd å se litt utenfor Oslo? Enten mot Asker, Drammen eller mot Lillestrøm (ti min tog), Lørenskog, Nittedal, ol. Jeg vet ikke altså, men kan jo hende det er billigere enn midt i selve gryta. :)

Skal du prøve å få gjort det privat eller? Sårt når det blir sånn!

Jeg er spent på hvordan det blir nå, siden jeg må ha litt ekstra kontroller og UL (for å følge med på fødselsvekt) Legen min er veldig flink så får bare håpe han er nøye på det :)

Har du prøvd å se litt utenfor Oslo? Enten mot Asker, Drammen eller mot Lillestrøm (ti min tog), Lørenskog, Nittedal, ol. Jeg vet ikke altså, men kan jo hende det er billigere enn midt i selve gryta. :)
Ja, det er som regel samme pris. Kanskje 100-200 kr billigere, men hvis jeg legger på diesel og bompenger så er det ikke billigere å reise ut av Oslo med mindre det koster 600kr :p

Skal du prøve å få gjort det privat eller? Sårt når det blir sånn!

Jeg er spent på hvordan det blir nå, siden jeg må ha litt ekstra kontroller og UL (for å følge med på fødselsvekt) Legen min er veldig flink så får bare håpe han er nøye på det :)

Om det er meg du spør så ja. Snakka med mannen nå, og vi ble enige om å bestille time i uke 11-12.

Har du barn fra før? Siden de skal følge ekstra med på fødselsvekta osv?

Back
Topp