Risikosvangerskap.

Kattla

Flørter med forumet
Januarhula 2014
Noen som vet de får et risikosvangerskap? Hvordan blir dere fulgt opp? Jeg blir fulgt tett opp denne gangen da de oppdaga at jeg mangler en blodåre som gjør at babyen får for lite næring. Har fått to små babyer, og skal følges jevnlig opp med ul utover svangerskapet. Viser det seg at babyen har det bedre på utsiden av magen enn på innsiden blir den tatt ut.

Oi... så godt at dei har funne det ut no, og at du og babyen får den oppfølgingen de trenger!! Her er det ingen risikosvangerskap, men får ekstra oppfølging av andre årsaker... kan eg spørre kor små de to andre har vore, siden de oppdaga dette??

Jeg kommer til å følges opp pga alvorlig sf forrige gang.
Jeg kommer nok til å ha lav terskel på sykemeldinger i siste halvdel av svangerskapet. Regner med ekstra ul for blodgjennomstrømning i navlestrengen. Ekstra hyppige kontroller siste trimester. Innleggelse for observasjon og prøver dersom jeg får begynnende symptomer.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

ikke risikikosvangerskap som jeg vet enda hvertfal. får vite på ul.
men skal uansett veldig ofte på kontroller av andre årsaker

er godt med oppfølging :) man føler seg litt tryggere da :)

Med første ble det haste KS, så har jeg hørt at andre gangen blir man fulgt opp mer, men vet ikke. Skal høre ned legen når jeg skal på første kontroll. Så skal jeg ordne meg føde samtale på sykehuset når det begynner å nærme seg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har risikosvangerskap pga morkakeløsning forrige gang. Følges tett opp med UL og andre ekstra ting. Skal og på to ekstra UL, sist var det uke 15-16 og 24 hvis jeg ikke tar helt feil, pga hjertefeil i familien.

Oi... så godt at dei har funne det ut no, og at du og babyen får den oppfølgingen de trenger!! Her er det ingen risikosvangerskap, men får ekstra oppfølging av andre årsaker... kan eg spørre kor små de to andre har vore, siden de oppdaga dette??

Ungene var 2410g født på termin, og 2100g født 8 dager før. Med nr 2 oppdaga de avvik allerede på oul. Ble undersøkt grundig og fulgt opp hver 14 til hver uke etter hva Ul viste.

Ja, det var jo ganske lav fødselsvekt. Så godt at dei har funne ut kva det skyldes, og kan følge deg ekstra godt opp denne gongen! Trur du at du får gå fullt svangerskap, eller trur du/er du redd for at bebisen må bli tatt ut av magen før den tid?

Har pco så viste ikke det var risiko før han sa det sist når jeg spurte hvorfor jeg fikk så mange ul :)
Heldigvis avtar risikoen ved uke 10-12

Bra at dere får god oppfølging alle sammen. Viktig å føle seg trygg.

Har risikosvangerskap pga morkakeløsning forrige gang. Følges tett opp med UL og andre ekstra ting. Skal og på to ekstra UL, sist var det uke 15-16 og 24 hvis jeg ikke tar helt feil, pga hjertefeil i familien.
når du nevner hjertefeil i familie, har du eller barnefar det? For hos meg er det mye hjertefeil på min farside(min far og hannes to brødre har alle hjertefeil, pappa hadde medfødt) men vi fikk ikke nå ekstra UL pga det...

når du nevner hjertefeil i familie, har du eller barnefar det? For hos meg er det mye hjertefeil på min farside(min far og hannes to brødre har alle hjertefeil, pappa hadde medfødt) men vi fikk ikke nå ekstra UL pga det...

Hverken barnefaren eller jeg har medfødt hjertefeil.

spurte du om å få ekstra sjekk da?
På en måte, sa i fra om at der var mye hjertefeil/problemer på min far side og spurte da om jeg skulle få ekstra oppfølging... det mente de var unødvendig siden det var min far... vet jo enda ikke om jeg får(fars hjertefeil ble ikke oppdaget før han fikk hjrteinfarkt og nestn døde, min onkel var klinisk død flere ganger da han fikk hjerteinfarkt)... kan jo og hend det er hos gutter problemene er... men håper det ikke er noe!

Back
Topp