Risiko for SA veka for veka i %

Oioioi!

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Desemberglede 2015
Fant denne statistikken ang spontanabort, og odsen er på vår side;)

25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Risikoen for spontanabort er;
200 % større om kvinnen trener mer enn 7 timer i uken.
81 % større om barnets far røyker mer enn 20 sigaretter om dagen.
73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner.
72 % større om kvinnen har en BMI lavere enn 18,5.
66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn.
60 % større om barnets far er over 40 år.
70 % mindre om man opplever morgenkvalme.
50 % mindre ved daglig inntak av frukt og grønnsaker.
40 % mindre om barnets far er under 25 år.
20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade.

Risikofaktorer;
to eller flere foster,
ubehandlet diabetes,
Polycystisk ovariesyndrom,
høyt blodtrykk,
alvorlige tilfeller av lavt stoffskifte,
røde hunder,
chlamydia,
mor røyker,
far røyker,
mor er over 35 år

Likte den med sjokolade. :-P Må være noe med lykkefølelsen man får når man spiser sjokolade. :-D

Hvor finner man denne statistikken? Jeg er nokså skeptisk til den. 200 % større sanns. om man trener mer enn 7 timer i uka?? Og så anbefales det at gravide trener og holder seg i form, er man i god form kan man viss trene som før (dersom man tar visse forholdsregler). Hmmmmm merkelig.

Har lest denne selv et sted og rynket også på nesen.
73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner? 73%??

Har lest denne før og hørt at førstnevnte (risiko ved x antall uker) skal stemme ganske godt - men at dersom man har sett hjerte banke er det betraktelig større sannsynlighet for at det går bra :)

De siste punktene skal være basert på "myter" og er ikke pålitelige tall man skal forholde seg til

Hvor finner man denne statistikken? Jeg er nokså skeptisk til den. 200 % større sanns. om man trener mer enn 7 timer i uka?? Og så anbefales det at gravide trener og holder seg i form, er man i god form kan man viss trene som før (dersom man tar visse forholdsregler). Hmmmmm merkelig.
Har lest denne selv et sted og rynket også på nesen.
73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner? 73%??
Prosent større ja, ikke bare prosent. 73% mer enn 0,2% sjanse er jo liksom ikke all verden allikevel ;-)

Tror ikke disse statestikkene stemmer helt dessverre, har hatt 2 sa etter uke 12, og 3 av 4 av venninnene mine har hatt mellom uke 12 og 16, så tror det varierer litt :( satse på at det går veien denne gangen :)

Tror ikke disse statestikkene stemmer helt dessverre, har hatt 2 sa etter uke 12, og 3 av 4 av venninnene mine har hatt mellom uke 12 og 16, så tror det varierer litt :( satse på at det går veien denne gangen :)

Statistikken kan jo stemme fordi om du og dine har hatt dårlige erfaringer. Sannsynligheten for å ha 3 SA etter hverandre er jo også MINIMAAAAAL men jeg har likevel hatt 4 stk

Huff, det var mange som da hadde sein sa.. Har dere da sett liv på ul tidligere i svangerskapet? Eller har fosteret vært tapt lenge før dere merket det, altså MA?

Jeg så liv i uke 8 på første og uke 12 på 2 :) venninna mi så liv i uke 15 , så er endel sa etter uke 12 dessverre, men det er jo sjeldnere :) har sett liv i uke 7 nå og skal på ul I uke 12:) så håper det går bra nå :) har oxo en sønn på 2,5 år :)

Back
Topp