Risboller

Perleonske_94

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Marsboere 2020
Septemberlykke 2024
Føler meg litt hysterisk nå, men spiser dere risboller i julen?

Ville lage det idag, så ble jeg litt usikker pga de rå eggene.
Leser vi kan spise det, men hva gjør dere?
 
Overhodet ikke tenkt på det
 
Overhodet ikke tenkt på det

Hadde ikke jeg heller gjort. Men har en mann hjemme som er overhysterisk på hva jeg spiser og ikke, så jeg blir dessverre litt påvirket av han i tankegangen der.
 
Hadde ikke jeg heller gjort. Men har en mann hjemme som er overhysterisk på hva jeg spiser og ikke, så jeg blir dessverre litt påvirket av han i tankegangen der.
Bør prøve å unngå rått egg om mulig, så om det er rått egg og ikke stekt så er det skummelt
 
Rått egg skal vi vel helst ligge unna
Kan du bruke en annen oppskrift?
 
Bør prøve å unngå rått egg om mulig, så om det er rått egg og ikke stekt så er det skummelt

Sjokoladen skal blandes med eggedosis. Kun stå kaldt, ikke noe varmebehandling av eggene nei.
 
Du mener risboller med puffet ris?
Har ikke brukt egg når jeg har laget det. Googler etter oppskrift og er vel hovedsakelig delfiafett, sjokolade og puffet ris...
 
Du mener risboller med puffet ris?
Har ikke brukt egg når jeg har laget det. Googler etter oppskrift og er vel hovedsakelig delfiafett, sjokolade og puffet ris...

Stemmer det. Vi har alltid brukt med eggedosis. Får teste uten den i år.
 
OJ d har faktisk aldri falt meg inn, å tenke på altså..:wideyed:
 
OJ d har faktisk aldri falt meg inn, å tenke på altså..:wideyed:

Det er nok ingenting å tenke på heller. Det sies jo at norske egg kan spises rått. Men så ville jeg høre hva dere andre gjør. Og som nevnt lenger oppe blir jeg påvirket av min overhysteriske samboer.
 
Det er nok ingenting å tenke på heller. Det sies jo at norske egg kan spises rått. Men så ville jeg høre hva dere andre gjør. Og som nevnt lenger oppe blir jeg påvirket av min overhysteriske samboer.
Disse mannfolk altså :hilarious:
 
Det har ikke jeg tenkt på heller faktisk, enda jeg lagde i helgen.
 
Sniker

Men What?? Dette har jeg aldri tenkt på. Ikke orker jeg å være så hysterisk heller :p er streng når det gjelder spekemat, rå fisk osv, men å undersøke alt jeg spiser orker jeg ikke :p
 
Back
Topp