RIP symaskina mi

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
veit ikke om den er fiksbar, men den blinker og knistrer litt og vil ikke sy elr lyse av og til.. skal låne mamma si så jeg får ferdig voksiposene.. så skal mormor se om hun kan få redda livet til den[:D]

må jo ærlig innrømme at jeg er ikke så flink til å smøre å holde den ren inni der[8|] aner ikke hvordan faktisk[&:] fikk åpna dekslet og rensa litt da..

arva fra bestemor da hun døde i fjor[&o]
og Den fyller 50 år i år også[:D]

Neei og Neeeei, så kjiipt!
MEN eg må sei, IMPONERANES at du i det heile tatt har symaskin[8D], eg e grønnar enn grønnest når det gjeld syting/håndarbeid..assa SY-ting. (syting e eg ganske god på[8D]) hihi
Men så kjipt når den e så gammel, og en du har arva. Men ganske fint og ha, til evt pynt hvis det blir sånn at du ikke kan bruk den meir:)

Så kjipt da, men må jo si jeg er imponert over at den har hold i så mange år da.[:D]
Må innrømme at smøring av maskinen min har jeg aldri gjort, noe jeg fikk erfare før jul da jeg skulle sy gardiner, den streika selvfølgelig på lillejulaften.[&:]
Fikk faktisk tilbake maskinene i går og fikk beskjed om å smøre maskinen heretter.[8D]

Får håpe symaskinen din kan reddes, så får du låne mor sin maskin i mens.[;)]

Kjipt! Er jo mulig det går an å fikse den da, sikkert en del billigere enn å kjøpe seg nytt. Symaskin må du jo ha, du som er så flink å sy ! [:)]

Kondolerer! - RIP symaskina til MalleleoTrådstarter...håper du kan gjenoppstå eller snarlig erstattes. Du har gjort en heltedådig innsats gjennom mange år - hvilen er deg vel undt!

Uff kjenner fortvilelsen!!
Hmm smøre symaskin ja.. Godt man kan få påminnelser[:)]

Jeg kjøpte en symaskin til tusenlappen på elkjøp eller lefdal for noen år siden, og så den for samme pris for en måneds tid siden på elkjøp, så er du ikke avhengig av en 'dritbra' symaskin, så funker en i den prisklassen meget bra [:)]

takktakk jenter[:)] maskina starta opp igjen, men funker ikke optimalt akkurat[8|] må sendes på service til mormor  som kan litt med gamle maskiner[8D]
er jo ikke avhengig av en knallbra maskin, men den der som er 50 år gammel er MYE bedre enn mamma sin som er 5 år gammel og brukt 4 ganger[8D] kunne jo ikke sy en rettsøm med den en gang[;)] hehe
blir nok å kjøpe en maskin snaart.. men både svigermor og mamma mmener jeg bør bruke dems først da[8|]

Back
Topp