Ringtest og kinesisk fødselskart

Aprikosblomst

Elsker forumet
Har dere prøvd dette? Hva ble svaret? :)

Prøvde selv i dag - og begge deler sier jente. Blir spennende å se i senere tid om det stemmer :)

Hvordan fungerer ringtesten igjen? :)
Har sjekket kartet, og det sier jente :)

Hvordan fungerer ringtesten igjen? :)
Har sjekket kartet, og det sier jente :)

Du trenger:

* En gullring, en jevnt rund en, slik at den er like tung hele veien rundt
* Et langt hårstrå fra deg selv (til nød en sytråd)

Slik gjør du:

* Tre hårstrået gjennom ringen og samle endene mellom tommel og pekefinger i din høyre hånd!
* Hold din venstre hånd mot låret, bordplaten, armlenet el med håndflaten opp.
* Legg ringen mot håndleddet/underarmen, der blodårene er mest tydelig.
* Løft så ringen 1-1,5 cm over huden og prøv å holde den så stille som mulig.
* Nå vil ringen bevege seg, enten i sirkler eller som en pendel. Så kan den ta en tydelig pause på noen sekund før den beveger seg på nytt.

Her er tolkningen:

Sirkel - Jente
Pendel - Gutt
Tydelig pause - Viser at det hoppes til neste barn, noen tolker lengden på pausen som avstanden mellom barna.
Knapt merkbar pause - Da er det snakk om flerlinger!

Så? Stemmer det med deg?

Slik :D :)

Har ingen gullring å teste med :(

Kinesisk kart sier jente. Ringtest har jeg ikke tatt enda.
Har ei venninne, hennes mor har "sett" hvilket kjønn jeg får. Hun hadde rett forrige gang, så da gjenstår det å se om hun får rett med jente denne gang. ;)

Du tar et hårstrå fra deg og henger en gullring på så holder sambo over magen! Hvis ringen går i ring er det jente og frem og tilbake er gutt :p
Var sånn jeg hadde hørt du skulle gjøre det, men funket ikke på meg! Men sånn som aprikosblomst forklarte funket :D

Prøvde nå:) både over mage og håndledd:):) den begynte i sirkler men så gikk den over i pendel! Hva betyr det??:-P

Har kort hår, så brukte tråd (litt grov). Den viste gutt. Mens kinesisk kart sier jente.

Jeg fikk jente på begge testene..
Vi har 3 jenter fra før , så blir ikle overrasket om det kommer enda en.
Ringtest og fødselskart stemte på de 3 forrige:)

Ikke prøvd ringtest. Verken forrige gang eller nå. Kinesisk kart sist viste gutt og det stemte. Nå viser den jente..Men vet ikke helt on jeg har så mye tro på det. Klarer liksom ikke helt å forstå hva alder på mor og unnfangelsesmnd har å si ift kjønn:P Noen som vet teorien bak?:)

Gullskatt juli12:)

Den med gullringen er litt interessant.

Først gikk den som pendel. Ett sekund pause. Så pendel, og så såvidt stopp før den gikk i sirkel. Så en ganske lang pause før den gikk i sirkel en stund og så direkte over i pendel. Så en laaaaaaang pause, og så ble jeg sliten i armen :P

Vi har mistet to på kort tid (uten å vite kjønn) før vi fikk jenta vår. Så gikk det en stund, og nå venter vi tvillinger som vi ennå ikke vet om er eneggede eller toeggede, og heller ikke kjønn. Tenk så kult om det er en av hver :P

Ringen sier gutt og kartet sier jente. Jeg tror selv litt på gutt :) så vi får se hva det blir.

Så spennende! :)
Min mor fortalte meg at da hun gikk gravid med meg så spådde bestevenninna henne med samme ringtest vi bruker - dette er 23 år siden, og da viste den jente :) Så fortalte hun at lærern hennes på skolen ikke trodde noe på dette med ringtesten, og at det var vås og tull osv (svært negativ frøken) - så de hadde tatt testen på henne også, og da hadde ikke ringen beveget seg i ring eller pendling, det var som den stoppet opp. Dette var visst et tegn på at man ikke får barn - og det stemte.. For hun ville aldri ha barn, og har heller ingen barn nå.

Synes det er spennende jeg, selv om det ikke behøver å være helt riktig eller sant :)
Lenge leve de små gledene!! Hihi

Har ikke jevn gullring - så den testen får jeg ikke tatt. Men den kinesiske stemte forrige gang, og denne gang sier den også jente. Hadde vært koselig med to tette jenter :)

Kartet sier jente.

Ringtesten ble slik; først jente, å det stemmer med hun jeg har fra før. Så ble det en pause, så viste den gutt. Så blir spennende å se om ringen eller kartet får rett ;) Sist så sa kartet gutt, men ble jente..

Back
Topp