Ringte legekontoret i dag

mamma.til.to.<3

Stolt tobarnsmamma <3
Februar 2014 - Skjult forum
Som overskriften sier så ringte jeg legekontoret i dag for å spørre om man måtte ha time hos legen for å få komme inn å ta blodprøvene som skal taes eller om det bare er å stikke innom.
Fikk til svar at det var ikke før uke 12. Fikk ikke lov å komme før heller.
Forklarte saken at jeg skal ha første sv.skapskontroll til jordmor å ikke lege å tenkte at jeg derfor skulle ha resultatene fra blodprøven klar til den timen.. men den gang ei...
Fikk heller ikke svar på om jeg måtte ha legetime eller ikke... blææh... snurpefrøken som satt o tlf der i dag..

♥Lars Gunnar 06.02.12 ♥ Lille spire 07.02.14 ♥

Høstsesongen!! For ei hyggelig kjerring!!! Jeg fikk ta mine blodprøver da jeg nesten var 7 uker pga jeg skulle på ferie og legen var på ferie når jeg kommer hjem.. Merkelig at det kan være så forskjell fra sted til sted...

Høstsesongen!! For ei hyggelig kjerring!!! Jeg fikk ta mine blodprøver da jeg nesten var 7 uker pga jeg skulle på ferie og legen var på ferie når jeg kommer hjem.. Merkelig at det kan være så forskjell fra sted til sted...
Åååååååå!!! Autokorekt!!!!! Skulle stå jøsses og ikke høstsesongen!!! Hahaha...

Åååååååå!!! Autokorekt!!!!! Skulle stå jøsses og ikke høstsesongen!!! Hahaha...

Hihi :laughing002

Jeg har også slikt legekontor, ingenting skjer/får skje før uke 12 eller etter ...så da er det bare å smøre seg med tålmodighet :)

mhm.. Jm timen er 26.juli.
er da 12+2 så rekker ikke å få prøveresultatet til da heller om jeg drar å tar de den 24..

Mhm, hun sa at de som sjekket blodprøvene nektet å ta i mot det før man var minst 12 uker..

Hvorfor det skal være forskjell fra plass til plass det skjønner jeg ikke.. prøvde å si at jeg hadde fått beskjed om å komme inn å ta de mellom uke 8-12 en gang.. men det ville hun ikke høre noe på..

mhm.. Jm timen er 26.juli.
er da 12+2 så rekker ikke å få prøveresultatet til da heller om jeg drar å tar de den 24..

Mhm, hun sa at de som sjekket blodprøvene nektet å ta i mot det før man var minst 12 uker..

Hvorfor det skal være forskjell fra plass til plass det skjønner jeg ikke.. prøvde å si at jeg hadde fått beskjed om å komme inn å ta de mellom uke 8-12 en gang.. men det ville hun ikke høre noe på..

Dummeste jeg har hørt! Jeg har førstegangskontrollen 18.07 og da er jeg 9+2 bare.. rart hvordan det skal være så ulikt! :rolleyes:

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Dummeste jeg har hørt! Jeg har førstegangskontrollen 18.07 og da er jeg 9+2 bare.. rart hvordan det skal være så ulikt! :rolleyes:

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

mhm.. så får bare beklage til jm når jeg skal dit på kontroll. så får vi heller satse på at de er litt mer hyggelig og imøtekommende når jeg skal til legekontoret for å ta blodprøvene..

Her kan man ta de uten legetime men legen må ha laget sånn anvisning først. Men de skal tas mellom uke 12 og 16.. Blæ.. jeg har allerede tatt 3 blodprøver.. men må ta nye når jeg er lengre på vei.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Når man går til første kontroll hos lege så TAR man jo prøvene....får jo ikke svar på de før senere. Tror ikke jm må ha resultatene.

Hihi :laughing002

Jeg har også slikt legekontor, ingenting skjer/får skje før uke 12 eller etter ...så da er det bare å smøre seg med tålmodighet :)
Sånn er det her å. Får ilke ta blodprøvene uansett

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

Så idiotisk... Jeg tok alle prøvene i uke 8!

Men dette fikk meg til å lure på noe: Hvis man går til jordmor de senere kontrollene, må man gå til lege i tillegg bare for å få ta prøver i tillegg? Gjelder dette urinprøver også?

Så idiotisk... Jeg tok alle prøvene i uke 8!

Men dette fikk meg til å lure på noe: Hvis man går til jordmor de senere kontrollene, må man gå til lege i tillegg bare for å få ta prøver i tillegg? Gjelder dette urinprøver også?
Kun første kontroll, da de tar blodprøver. Hb (stikk i fingeren) og urinprøve sjekker jm.

Høres helt merkelig ut. Jeg har tatt mine blodprøver for 2 uker siden før legen gikk til ferie for da var de klar til første kontroll som er om ei uke!! For ett surt marakkels :-/

Her kan man ta de uten legetime men legen må ha laget sånn anvisning først. Men de skal tas mellom uke 12 og 16.. Blæ.. jeg har allerede tatt 3 blodprøver.. men må ta nye når jeg er lengre på vei.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Hvorfor må de tas mellom uke 12 og 16? :-)

Min lege vil heller ikke ha inn meg før uke 12. Han fortalte at grunnen til dette er at ikke alle prøver som må tas kan tas før da. Grei nok begrunnelse synes jeg. Haster i grunnen ikke før heller for min del. Kanskje det gjaldt det somme på ditt legekontor, men at de bare ikke klarte å forklare det? Uansett kunne du ha blitt møtt med en større forståelse synes jeg! ;)

I første svangerskap ville de ha meg inn i uke 10. Denne gangen var jeg hos legen for sykemelding og spurte om hun kunne fylle ut svangerskapspapirer og ta blodprøver med det samme siden det ble lenge til neste gang fordi hun skulle ha ferie. Det var ikke noe problem. Tok alle blodprøvene og var da i uke 9.

Men det er ikke noe krise. Som jeg skrev lengre opp så får man ikke svar på prøvene før senere allilevel. Jm trenger de ikke - dersom det er noe med prøvene er det legen som må ta seg av det tror jeg.

Jeg skal til legen på torsdag, da er jeg bare 7+3

Termin 26 feb med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Jeg ringte også til lege i dag,er ca 7 uker på vei. Hun sa også att jeg måtte vente til uke 12. Men presset igjennom å få ta blodprøver. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp