Ringte helsestasjonen i dag...

Puselus

Glad i forumet
Følte meg mindre gravid enn noen gang :p jeg sa jeg ønsker kontroll med jordmor rundt uke 12, fikk beskjed om at jeg måtte til legen å bekrefte graviditeten først!?

Lovde jeg skulle ha en legetime før jeg kom til jordmor og da fikk jeg lov å bestille time, men... trodde ikke det var noe poeng i gå til legen for å bekrefte graviditet? Er det ikke vanlig å gå så tidlig til jordmor kanskje?
 
Legen min gjorde da ikke noe annet enn å fylle ut helsekortet, tok blodprøver og sånt på første møtet.. det var sånn rundt uke 8... husker at jeg tenkte da jeg gikk derifra at han kunne jo faktisk ikke vite at jeg var gravid engang...
 
Jeg skal til jordmor i uke 8 og fastlege i uke 10.

Helsestasjonen nevnte ikke noe om at jeg måtte til legen først for å bekrefte graviditeten.
 
Merkelig! Sikkert bare hun du snakket med som var litt vanskelig. Skulle tro at en jm klarer fint selv å bekrefte en graviditet :pm
 
Merkelig! Sikkert bare hun du snakket med som var litt vanskelig. Skulle tro at en jm klarer fint selv å bekrefte en graviditet :pm

Ja, hun var ikke miss sunshine akkurat, så var nok bare henne. Følte jo at hjemmetestene mine plutselig ikke var gyldige :p
 
Jøss, det var jo et mindre hyggelig svar. Kan da umulig være særlig mange henvendelser fra ikke-gravide :p
 
Back
Topp