Ringt jordmor?

Jeg var hos gyn i dag og jm er i de samme lokalene så da fikk jeg satt opp timer hos henne og oul i samme slengen ;) da er som regel først jm time mellom 13 og 16 tror jeg. Mest litt sånn bli kjent time.
Nå må jeg bare få kommet i gang å få bestilt den legetimen. Vet ikke helt hvor lenge jeg skal drøye det.

Er sånn system her at hvis du skal ha time på dagen så må du bestille på nett på morgenen, men første kontrolltime er dobbeltime så da kan en ikke gjøre det sånn. Og skal en ringe å bestille i forveien så får en beskjed om å gjøre det på nett! Er egentlig ganske håpløse der på legekontoret!

Jeg ringte rundt 6 uker sist og nå for å være sikker om å få plass...

Jeg skal til jordmor i morgen 7+0 :-)

Da har jeg jaggu fått time til jm også :p så nå ser det sånn her ut:
Jm 10+2
Lege 12+5
Ul 12+5
Jm 16+2
Ble jaggu noen kontroller på kort tid gitt! :p

Ringer henne i uke 9 tenker jeg, første time i uke 10. Var kun hos henne sist gang også, bortsett fra når jeg måtte ha sykemelding

Skal ringe etter ul på mandag :)

Hvordan vet dere hvilken jordmor dere har? Ba om time hos fastlege for å fylle ut papirer, bl.a. for å søke om fødested. Fikk da en tekstmelding i retur om hvor jeg skulle sende søknad... Men er det fastlegen som forteller meg hvilken jordmor? Jeg er 9+2.

(Hele fastlegekontoret mitt er en stor vits, så kjenner at jeg er frustrert når jeg må ha så mye med de å gjøre fremover...)

Du kan velge (dvs eg kunne hvertfall velge sist gang) om du vil gå til lege på kontroll eller jm, eller ein kombinasjon. (Så du trenger nok berre gå til lege om du må ha sjukemelding, visst du ønsker å holde deg unna fastlegekontoret ;) )

Ringer om 3 uker :) legen har ul så stresser ikke med jm time :)

Hadde første kontroll hos jm for å bli henvist til ul i uke 7. Men neste kontroll blir ikke før uke 15. Da blir og blodprøver tatt - da di ikke taes før etter uke 12

Hvordan vet dere hvilken jordmor dere har? Ba om time hos fastlege for å fylle ut papirer, bl.a. for å søke om fødested. Fikk da en tekstmelding i retur om hvor jeg skulle sende søknad... Men er det fastlegen som forteller meg hvilken jordmor? Jeg er 9+2.

(Hele fastlegekontoret mitt er en stor vits, så kjenner at jeg er frustrert når jeg må ha så mye med de å gjøre fremover...)
Legen bør jo vite hvilket sykehus du sogner til. Men kan hende de tenkte om du ønsket å søke fødeplass et annet sted? Kan du ikke bytte fastlege da :)

Hadde først kontroll hos lege i uke 8, tok blodprøver å fylte helsekortet. Nå blir første time hos jordmor i uke 11+6, er vel forskjellig fra plass til plass hvordan de gjør det virker det som .

Back
Topp