Ringorm??

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
Er det normalt å få? Mange barn her som har fått? Synes det med engang at det er ringorm?? Eller må man ta prøver?

Sent from my GT-S7560 using BV Forum mobile app

Ringorm smitter lett og er veldig lett gjenkjennelig!
En rund ring med tørr eksemlingnende utslett!
Jeg hadde det mye som barn.
Må smøres med soppsalve for å bli kvitt det.

Passet en gang en katt som hadde det, plutselig hadde jeg det òg ;) tror hvertfall at vi hadde det samme...

Passet en gang en katt som hadde det, plutselig hadde jeg det òg ;) tror hvertfall at vi hadde det samme...

kattemark smitter ikke til mennesker. ganske så sikker på dette.

hvis det er slik i avføringen du tenker på? ringorm er vel på huden..? nei jeg må google.

Det er vanlig å få. Smitter lett. Dattera til ei venninne har det på beinet. Hennes ser ut som en ring og eksem rundt.

Lille her har hatt det. Smitter veldig lett mellom mennesker og legen mente at de fleste av oss sannsynligvis er bærere av det uten at vi blir smittet :) Må smøres med soppsalve, så ta en tur til legen hvis du tror barnet ditt har det :) Ikke noe prøve du må ta, bare smøre og se om det blir bedre :)

kattemark smitter ikke til mennesker. ganske så sikker på dette.

hvis det er slik i avføringen du tenker på? ringorm er vel på huden..? nei jeg må google.
Stemmer nok at kattemark ikke smitter folk ja. Men ringorm er ikke mark, det heter ringorm pga utseende, det er et utslett på huden og det smitter lett.

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

Stemmer nok at kattemark ikke smitter folk ja. Men ringorm er ikke mark, det heter ringorm pga utseende, det er et utslett på huden og det smitter lett.

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

da har jeg lært noe nytt =) trodde ikke ringorm heller kunne smittes fra dyr, men lært noe nytt nå ;)

legen trodde det kunne være ringorm, da gutten fikk Borrelia fra flått. det var desverre ikke ringorm ,men borrelia =(

Back
Topp