Ringfingrene "låser" seg?

Snuppapåtjukka

Glad i forumet
Jeg har typiske symptomer på Karpaltunnelsyndrom, fordi jeg av en eller annen merkelig grunn samler vann i fingrene og hendene. Det er forsåvidt greit. Men en ting som er rart er at ringfingrene mine låser seg hvis jeg forsøker å knytte nevene, og jeg må bruke litt styrke for å rette dem ut igjen. Det kan jeg ikke finne noe svar på på nettet! Eneste jeg finner er Triggerfinger og har man det klarer man visst ikke rette ut fingeren igjen uten å ta tak i den med den andre hånda og brekke den opp. Det er mer ekstremt enn mitt symptom! Jeg klarer fint å rette ut fingeren, og det gjør bare litt vondt. Jeg blir smårar av å ikke kunne diagnostisere meg selv :P har jordmortime til torsdag, og kommer til å spørre - uten å forvente noe klart svar forøvrig :)
Jeg er ikke nervøs eller noe, jeg bare syns det er en pussig liten ting :P noen andre som har opplevd noe sånt?

Jeg har det helt likt. Det er verst etter jeg har sovet eller slappet av- altså når jeg ikke har brukt hendene på en stund. Føler jeg må bruke makt. Det er ikke alltid vondt, men veldig varierende smerte i det når jeg skal åpne opp hånda etter den har låst seg. Er alltid ubehagelig. Ringefingeren låser seg mest her også.

Jeg har hatt det slik i ca en ukestid. Er nå 35+2.

Det er nok bare veskedannelse i leddene eller noe:-) skal til jordmor på fredag, skal spørre om det og om det er noe jeg kan gjøre for å forebygge:-)

Må få høre mer:-)

Jeg var hos jordmor forrige torsdag, hun bare lo for det ser så pussig ut når fingrene låser seg når de er "halvåpne" :) det er altså ikke noe farlig! :P

Back
Topp