På felleskatalogen står det at det kan skape problemer med morkaken og for tidlig fødsel, og også problemer i forhold til lavt blodtrykk som følge av medisinene! Så jeg tenker at da har du i alle fall ikke gjort noen skade foreløpig siden det er såpass tidlig i utviklingen
men når du nå har sluttet på medisinene, får du vel høyere blodtrykk, så det må du nok ta opp med legen! Men så kan du jo så godt du kan prøve å holde deg unna mye salt mat, drikke nok, prøve å holde blodsukkeret jevnt ved å spise regelmessig og i tillegg spise mat med mindre glykemisk index- mindre mettet fett?
Jeg sluttet tvert på alle medisiner når jeg fant ut at jeg var gravid! I forhold til acetylsalisylsyre så kan det gi økt fare for SA, men i og med at jeg sluttet såpass tidlig er det ikke noe problem! Nå var det i tillegg snakk om at jeg tok opptil 2500 mg daglig, altså ekstreme mengder! Så at jeg har blitt gravid er i seg selv ganske utrolig! Paralgin forte er ikke noe problem, kan kun gi fødselsabstinenser hos barnet, men nå sluttet jeg tidlig! Tramadol derimot har jeg vært litt redd for, siden den er gift for foster! Men håper og tror det har gått bra
det jeg gjør nå i stede for å ta alle disse medisinene er å spise mye salt mat, puster inn damp osv... Jeg har lavt blodtrykk, så nok det motsatte av deg?