Ringerunden

Litjmora

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprilspirene 2024❤️
Dette er nok mest en klagetråd kanskje.
Men har da altså en MA som ble oppdaget på tul i går. Hadde en i april også. Nå sitter jeg her da på sofaen min å venter på at det skal bli onsdag sånn at jeg kan ta pillene for å aborterte. Gruer meg litt til i morgen siden det var så smertefullt sist gang. Noen som har opplevd flere MA som hadde forskjellig skala på smertene? Kan det være at det blir mindre smertefullt denne gangen?
Uansett så synes jeg ringerunden til jordmor, IVF klinikken, lege osv osv er grusom å ta. Ringer jordmor å vil avbestille timen og får spørsmål om de skal sette opp en ny. Nei desverre så har jeg et dødt foster inni meg som jeg må få ut, så nei.....Sier jo det ikke akkurat slik, men ja dere skjønner vel tegninga. Alle blir så stille i den andre enden noen sekunder før de klarer å ta inn over seg hva jeg har sagt. Så kommer det en liten setning som f.eks oi ja uff, nei det var trist. Skulle ønske det fantes en app på tlf som varslet alle som var involvert i mitt svangerskap, der jeg kunne ha trykt på en knapp så ble alle varslet om at det ikke gikk denne gangen heller...... :(
 
❤️❤️
 
Sender mange klemmer, de fleste av di stedene kan du sikkert også bare sende en mail til? det kan gjøre det litt lettere.
 
Sender mange klemmer, de fleste av di stedene kan du sikkert også bare sende en mail til? det kan gjøre det litt lettere.
Har prøvd å finne mailadressene, men finner ingen informasjon om det på nettet. Men men, det må gjøres også får man håpe at det blir bedre neste gang
 
Dette er nok mest en klagetråd kanskje.
Men har da altså en MA som ble oppdaget på tul i går. Hadde en i april også. Nå sitter jeg her da på sofaen min å venter på at det skal bli onsdag sånn at jeg kan ta pillene for å aborterte. Gruer meg litt til i morgen siden det var så smertefullt sist gang. Noen som har opplevd flere MA som hadde forskjellig skala på smertene? Kan det være at det blir mindre smertefullt denne gangen?
Uansett så synes jeg ringerunden til jordmor, IVF klinikken, lege osv osv er grusom å ta. Ringer jordmor å vil avbestille timen og får spørsmål om de skal sette opp en ny. Nei desverre så har jeg et dødt foster inni meg som jeg må få ut, så nei.....Sier jo det ikke akkurat slik, men ja dere skjønner vel tegninga. Alle blir så stille i den andre enden noen sekunder før de klarer å ta inn over seg hva jeg har sagt. Så kommer det en liten setning som f.eks oi ja uff, nei det var trist. Skulle ønske det fantes en app på tlf som varslet alle som var involvert i mitt svangerskap, der jeg kunne ha trykt på en knapp så ble alle varslet om at det ikke gikk denne gangen heller...... :(
Så leit å lese at dere mistet spiren deres igjen :( Enig i at ringerunden og avbestilling av timer og lignende er en ekstra påkjenning.
Jeg har mista til MA fire ganger, og det er kun den siste gangen (faktisk kun siste cytotec-runde ved siste MA) hvor jeg hadde det jeg vil karakterisere som smerter. Alle de andre gangene var det enten knapt merkbart eller ubehagelig. Ut fra det jeg har lest her inne og egen erfaring er at det varierer fra person til person, men også gang til gang hos den enkelte (for de som dessverre opplever dette flere ganger). Håper det blir mindre smertefullt for deg denne gangen ❤

Og så vil jeg legge til at jeg inderlig håper dere lykkes igjen med ny spire så fort dere og kroppen er klare for det ❤ Det er håp, og det blir bedre med tiden. Jeg har tilsammen mista 5 ganger, har ett vellykka svangerskap bak meg, og er nå gravid for syvende gang. Er 17 uker, og det ser ut til at vi skal lykkes denne gangen ❤ Håper du kommer tilbake med fine nyheter om ikke så altfor lenge du også ❤

Sender deg alt jeg har av klemmer og tanker og lykkeønskninger (både for det du skal gjennom nå, og for tiden etter det) ❤❤❤
 
Så leit å lese at dere mistet spiren deres igjen :( Enig i at ringerunden og avbestilling av timer og lignende er en ekstra påkjenning.
Jeg har mista til MA fire ganger, og det er kun den siste gangen (faktisk kun siste cytotec-runde ved siste MA) hvor jeg hadde det jeg vil karakterisere som smerter. Alle de andre gangene var det enten knapt merkbart eller ubehagelig. Ut fra det jeg har lest her inne og egen erfaring er at det varierer fra person til person, men også gang til gang hos den enkelte (for de som dessverre opplever dette flere ganger). Håper det blir mindre smertefullt for deg denne gangen ❤

Og så vil jeg legge til at jeg inderlig håper dere lykkes igjen med ny spire så fort dere og kroppen er klare for det ❤ Det er håp, og det blir bedre med tiden. Jeg har tilsammen mista 5 ganger, har ett vellykka svangerskap bak meg, og er nå gravid for syvende gang. Er 17 uker, og det ser ut til at vi skal lykkes denne gangen ❤

Sender deg alt jeg har av klemmer og tanker og lykkeønskninger (både for det du skal gjennom nå, og for tiden etter det) ❤❤❤
Tusen takk for det. Håper alt går fint for dere denne gangen :Heartred
 
Så kjedelig og leit. Jeg har vært «heldig» ved at legen min eller jordmor har ordnet alt for meg. Avbestilt oul og slikt.
Sender deg masse klemmer ❤️❤️
 
Skjønner så godt hva du mener! Jeg klarte ikke å ringe selv. Syns det var så vanskelig. Jordmor ringte for å tilby en tidligere time (fikk langt uti oktober), så da fikk jeg sagt at jeg hadde mistet. Timen til OUL fortrengte jeg litt, og trodde sykehuset hadde interne systemer som fanget opp det etter som jeg fikk konstantert MA'en der. Men neida, fikk plutselig en sms med påminnelse om timen for et par dager siden. Nok en påminnelse på at jeg skulle nærmet meg halvveis ❤️ måtte få samboeren til å ringe. Klarte det ikke selv ❤️
 
Dette er nok mest en klagetråd kanskje.
Men har da altså en MA som ble oppdaget på tul i går. Hadde en i april også. Nå sitter jeg her da på sofaen min å venter på at det skal bli onsdag sånn at jeg kan ta pillene for å aborterte. Gruer meg litt til i morgen siden det var så smertefullt sist gang. Noen som har opplevd flere MA som hadde forskjellig skala på smertene? Kan det være at det blir mindre smertefullt denne gangen?
Uansett så synes jeg ringerunden til jordmor, IVF klinikken, lege osv osv er grusom å ta. Ringer jordmor å vil avbestille timen og får spørsmål om de skal sette opp en ny. Nei desverre så har jeg et dødt foster inni meg som jeg må få ut, så nei.....Sier jo det ikke akkurat slik, men ja dere skjønner vel tegninga. Alle blir så stille i den andre enden noen sekunder før de klarer å ta inn over seg hva jeg har sagt. Så kommer det en liten setning som f.eks oi ja uff, nei det var trist. Skulle ønske det fantes en app på tlf som varslet alle som var involvert i mitt svangerskap, der jeg kunne ha trykt på en knapp så ble alle varslet om at det ikke gikk denne gangen heller...... :(

Vil bare sende deg en god styrkeklem ❤

Ringerunden er helt forferdelig! Selv ventet jeg halvannen uke med å ringe å avbestille timer. Med mindre timene er med en gang så anser ikke jeg det som hastverk, man må jo få lov til å samle seg litt etter det verste sjokket.

Håper aborten går fint for seg og at smertene ikke blir for sterke. ❤❤❤
 
Jeg venta også en uke eller to før jeg begynte å ringe rundt. Og fikk ingen reaksjoner da jeg avbestilte timene. Sa bare at jeg måtte avbestille timen, fikk ingen spørsmål tilbake.

Men fastlegen hadde ikke fått med seg at det ble abort da, så ble en samtale ved neste graviditet. (hun hadde sjekket blødning, men livmorhalsen var lukket så hun var positiv da hun sendte meg til ultralyd...)
 
Back
Topp