Ringerike sykehus *

Skal føde i sommer 22, noen som har født nylig på Ringerike? Og har erfaringer? Er det fler som skal føde i sommer?
 
Hei! Er det noen som har tilgang til Ringblad og har muligheten til å poste et bilde (eller lignende) av den nye artikkelen om familiene som fødte på Ringerike?
 
Telefon: 03525
Nettside: https://vestreviken.no/avdelinger/kirurgisk-avdeling-ringerike-sykehus/fode-og-barselavdelingen-ringerike-sykehus#les-mer-om-føde--og-barselavdelingen,-ringerike-sykehus
Adresse:
Arnold Dybsjords vei 1, 3511 Hønefoss (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Lystgass
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har 2 fødestuer. På barsel er det 14 senger, og vi har et familierom.
Visittider: Far/ledsager er velkomne på avdelingen utenom i siestaen som er kl 13.30-15.30.
Andre besøkende kan komme kl. 18.00-19.30

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.
(Eller du kan bestille den her https://gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken-2017/)

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser. Ingen avgift mellom kl 16.00 og 08.00

Andre telefonnummer:
Sentralbord: 32 11 60 00
Avdelingsjordmor: 32 11 61 03
Ringerike sykehus har ca 800-850 fødsler årlig.
Ringerike har nå 3 fødestuer. Oppusset for ett par år siden.
 
Fødte på Ringerike i februar. Savnet at noen hadde skrevet her, så da får jeg gjøre det selv!

Hadde kun hørt positivt om sykehuset før fødsel. Har ikke det største nettverket av mødre i området, men de jeg kjenner hadde hatt gode opplevelser. De startet opp med fødselsforberedende/omvisning nå etter jul, og det var veldig fint å få med seg, særlig omvisning synes jeg. Godt å vite hvor man skal gå når det først setter i gang.

Opplevde personalet som veldig trygge og gode - både de vi var i kontakt med under fødsel og på barsel. De fikk meg trygt gjennom fødselen, og var med på å skape en avslappet atmosfære. Vi var der i tre dager etter fødsel, og fikk stort sett være i fred med mann og barn, men de var der på kort tid hvis vi hadde noen spørsmål.

Det varierer veldig hvor mye trykk det er av fødende har jeg hørt. Det var veldig rolig da vi kom, men dagen etter var det flere fødsler på en gang. Virker allikevel som man som regel får alenerom på barsel og at det kun er hvis man er veldig uheldig at man må dele.

Der er bare noen få meter å gå fra føderom til barsel, og en liten kantine i nærheten der mor og far kan hente mat under oppholdet.

Min erfaring er at Ringerike sykehus er et trygt og godt sted å føde :D
 
Back
Topp