ringerike sykehus

Fått sin egen Emily

Gift med forumet

Hei hei [:)]

Bare lurte på om det var noen her som har født på ringerike sykehus og som vil
dele sine erfaringer med meg?

Interessant å høre om folk er fornøyde eller ikke, om hvordan jordmødrene er,
hvordan far ble iveratatt osv.

Dytter for deg [:)]

Jeg fødte på Ringerike Sykehus i 09 [;)]
Jeg er veldig fornøyd med jordmødrene jeg hadde på oppfølging frem til fødsel.
Men fødselen og dagene etterpå er derimot noe helt annet.
Hadde en helt forferdelig jordmor, som ga totalt blaffen i alt jeg sa.
Hun var litt sånn: Du er ung og uvitende.
Hun spurte siste dagen om hva jeg syntes om hele opplevelsen og da fikk hun virkelig høre det også [;)]
Å da beklagde hun veldig.
Ellers er de VELDIG frempå med amming.
Syntes ikke de prata om noe annet i 4 dager.
Vi var veldig heldige og fikk familierommet alle dagene da, så det var jo veldig alright.
Skal føde der i Januar og da skal jeg presisere at jeg IKKE skal samme jordmor som sist [:'(]

Jeg fødte på Ringerike i 08 og var kjempefornøyd!  Jeg hadde to forskjellige jordmødre, og hun siste var en svensk vikar. HELT FANTASTISK!!  Hun første var helt ok. Det var 3 barn som nesten blei født samtidig den dagen, og fødselslegen måtte være med på alle tre (min fødsel inkludert), og allikevel følte jeg meg veldig tatt vare på.

Ringerike er ikke noe fancy og nymoderne sykehus når det kommer til fødeavdelingen... men jeg brydde meg lite om det... viktigste var at barnet mitt og jeg hadde det trygt og godt. Etter fødsel følte jeg et visst ammepress, men det var jeg forberedt på... Jeg delte rom med en person etter fødsel, noe som gjorde at far ikke kunne sove der... men så lenge man er forberedt på at det kan skje, så var det liksom også helt ok :) Far sov derfor godt hjemme i egen seng, og var klar for å hjelpe til på sykehuset på dagen.

Jeg venter nummer 2 i november, og er ikke i tvil om at det er på Ringerike jeg skal føde. Desverre får jeg ikke samme jm siden hun var vikar, men jeg har hørt SÅ masse bra om de andre jm der så jeg er ikke i tvil! 

Back
Topp