Ringerike eller Drammen?

Trinus

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg er så i tvil om hvor jeg skal føde denne gangen. For 5 år siden fødte jeg på Ringerike, føden var bra, men barsel var forferdelig.. Er så redd for at barsel fremdeles er like dårlig som det var den gang, så vurderer Drammen i stedet. Men da er det 2,5 time kjøring i stedet for 1,5..
Kan dere som har født disse stedene fortelle om deres opplevelse? :)

Jeg er så i tvil om hvor jeg skal føde denne gangen. For 5 år siden fødte jeg på Ringerike, føden var bra, men barsel var forferdelig.. Er så redd for at barsel fremdeles er like dårlig som det var den gang, så vurderer Drammen i stedet. Men da er det 2,5 time kjøring i stedet for 1,5..
Kan dere som har født disse stedene fortelle om deres opplevelse? :)
Barsel har litt frynsete rykte på Drammen også, men de har en helt fantastisk nyfødtintensiv som er betryggende å ha tilgang på hvis det mot formodning skulle være noe.
Hvor langt er det til Kongsberg for deg? Der har de et veldig godt rykte på barsel.

Jeg fødte sist i Drammen og skal føde der igjen.

Var fornøyd med både føden og barsel, vi fikk familierom. Håper på en like god opplevelse denne gangen.

Barsel har litt frynsete rykte på Drammen også, men de har en helt fantastisk nyfødtintensiv som er betryggende å ha tilgang på hvis det mot formodning skulle være noe.
Hvor langt er det til Kongsberg for deg? Der har de et veldig godt rykte på barsel.

Tenker litt på det også, at de har nyfødtintensiv..
til Kongsberg er det 3,5 time :dead:

Tenker litt på det også, at de har nyfødtintensiv..
til Kongsberg er det 3,5 time :dead:
Da skjønner jeg at det ikke er et alternativ ja :p

Jeg fødte på Drammen sist, men var bare 1 natt på barsel og mest på nyfødtintensiven pga for tidlig fødsel så har ingen sterke meninger om barselavdelingen. Følte meg godt ivaretatt under fødselen og har inntrykk av at barsel varierer litt alt etter hvor stort trykk det er der. Hvis man ikke er redd for å dra i snora når man ønsker hjelp eller lurer på noe så tror jeg man kan få en god opplevelse der selv om de har mye å gjøre. :)

Jeg tror man kan oppleve barsel individuelt. Jeg har hørt at barsel på Ringerrike er bra, og at det er dårlig på Drammen. Jeg jobber selv på operasjon på Drammen sykehus, og skal føde på «mitt» sykehus fordi jeg føler meg trygg der. Har ingen planer om å få brun for nyfødtintensiven, men jeg synes det er veldig trygt å vite at vi har en av landets største og beste nyfødt-intensiv-avdeling.
Jeg fikk familierom på Drammen sist, og var fornøyd med det, men synes jeg så lite til personalet. (Man skal visst klare seg mer selv på familierom).
Du kan jo velge å føde på Drammen, men heller dra til Ringerrike hvis du tror du ikke rekker frem til fødsel?
Denne gangen skal jeg benytte meg av de ressursene jeg finner på sykehuset, og ikke spille flink pasient som jeg gjorde sist. Jeg tror at flergangsfødende vet mer hva de vil, og får det som de vil. Det så jeg forsåvidt da jeg var i praksis på føden for 16 år siden. De som hadde født før, hadde klart for seg hvordan det skulle være, og jordmor lot dem styre skuta selv.
De som var førstegangs trengte mer veiledning og hjelp, og da er det ikke alltid det blir som man vil.

Født på 3 forskjellige sykehus, og er ikke imponert over Ringerike sin barsel.... hadde heller gått for Drammen hvis jeg skulle ha valgt på nytt.
Men samtidig så var jeg mest opptatt av å komme meg fortest mulig hjem etter fødsel, så var der kun over natten fordi jeg fødte sent på kvelden.

Uff da. Lang reisevei også.
Du har ingen mulighet til å besøke de forskjellige sykehusene i forkant av fødselen?

Bor du i Hallingdal?

Jeg har født på Ringerike to ganger tidligere, og har vært godt fornøyd med føde og barsel. Har absolutt ingenting å sette fingeren på. Hva var du misfornøyd med?

Back
Topp