Ringe riksen

☆Starlight☆

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Juligull2021
Hei.

Vi har enda ikke mottatt noe svar fra Riksen etter henvisningen ble sendt i slutten av november:confused:
Er det sekretær jeg skal snakke med? Får valg mellom sykepleier eller sekretær når jeg prøver å ringe..

Kanskje sekretær, ikke ringt inn for å spørre om sånn. Ringte lokalsykehuset og purra på om de hadde sendt den. Men ikke Riksen.

Okei, kanskje bedre å ringe til Lillehammer da?o_O
Ringer du Riksen får du høre om de har mottatt den. Men jeg ringte lokalsykehuset og fikk vite at de hadde brukt tre uker på å sende den. Så da droppa jeg og ringe Riksen.

Merkelig, det kunne de vel bare spurt om når dere kom inn på timen :shy: Håper dere slipper å vente lenge :rolleyes:
Takk for det! Begynner å bli vant til det.. Henvisningen fra vi har hos fastlegen i januar til kvinneklinikken hvor vi skulle ha utredning ble heller ikke sendt før i juni:( Utredning i september og fikk prøvesvar i november, da skulle henvisningen sendes.. Så nå har vi ventet 1år siden første samtale og vi er ennå ikke kommet inn for behandling..

Dette er skremmende dårlig. Det krever ikke mye å sende en henvisning. Det er altfor dårlig oppfølging. Ring og purr flere ganger.

Kommer ikke brev fra Riksen. Etter at henvisning er sendt til de må du selv ta kontakt. Ring de, samma om det er sekretær eller sykepleier. Eller gå inn på minjournal (på nett) og send melding til fertilitetsklinikken ous når du får mensen og hvor regelmessig de er. De sender ikke noe til deg før etter det.

Kommer ikke brev fra Riksen. Etter at henvisning er sendt til de må du selv ta kontakt. Ring de, samma om det er sekretær eller sykepleier. Eller gå inn på minjournal (på nett) og send melding til fertilitetsklinikken ous når du får mensen og hvor regelmessig de er. De sender ikke noe til deg før etter det.
Hææ? Seriøst??

Det høres ut som en feil. De skal jo sende brev om vurdering av henvisningen (hvilken lege som har vurdert). Om man har fått innvilget rett til behandling eller ikke, og hvilken dato behandlingen må ha startet.

Og før hadde de forsamtale også, så den timen fikk man i første brevet. Sammen med informasjon om IVF og MinJournal. Høres veldig rart ut det du beskriver.

Back
Topp