Ringe politi når unger forsvinner?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Tenk at klokka er ca. 15. Du bor på en ganske stille og rolig plass. Ungen din på 4 år forsvinner rundt ett hjørne sammen med nabogutten på snart 4 år. Du går etter de, men de er borte. Hvor lenge leter du før du ringer politiet?

Ikke lenge tror jeg... hadde vært piss nervøs.. og skader jo ikke å ringe politiet.. tenker jeg..

Vanskelig spørsmål. Jeg ville nok løpt rundt overalt, samtidig som jeg hadde ringt folk og bekjente i nærheten for å spørre om de hadde sett ham. Hadde ingen sett ham, og jeg ikke følte jeg hadde mer å gå etter, ville jeg nok ha ringt politiet.

Når jeg har ringt på alle dører, snakket med kameratens foreldre, lett over alt i nærområdet (sånn i umiddelbar nærhet). Da ringer jeg politiet. Er egentlig ikke etter en viss tid, for jeg tror ikke jeg har noen særlig tidsoppfatning i en sånn situasjon. For meg går det mer på at jeg har undersøkt de mulighetene som er mest sannsynlig først, nemlig at ungene har gått inn til noen, gått og gjemt seg eller liknende. Når jeg har fått sånn noenlunne oversikt over at de ikke befinner seg i nærheten, da ringer jeg. Uavhengig av om det er gått 5 minutter eller 30...

Hadde jeg vært i byen her så hadde jeg ringt med en gang.. 

Men hadde jeg vært hjemme til mine forelde så hadde jeg nok bare sendt bikkja etter :) 

det kommer ann på... går nok først fra dør til dør og ringer på.. og roper rundt i hele nabolaget, og ser rundt hus og tomt... så har det vell gjerne gått 30 min - 1 time.. DA hadde jeg ringt...

blessa skrev:
Vanskelig spørsmål. Jeg ville nok løpt rundt overalt, samtidig som jeg hadde ringt folk og bekjente i nærheten for å spørre om de hadde sett ham. Hadde ingen sett ham, og jeg ikke følte jeg hadde mer å gå etter, ville jeg nok ha ringt politiet.

Jeg hadde ringt politiet litt før de forsvant jeg tror jeg. Politiet bruker jo ganske lang tid på å rykke ut enkelte steder, så kanskje ca 20 minutter før de kom til å bli borte tenker jeg at jeg hadde ringt

tisseladd skrev:
Jeg hadde ringt politiet litt før de forsvant jeg tror jeg. Politiet bruker jo ganske lang tid på å rykke ut enkelte steder, så kanskje ca 20 minutter før de kom til å bli borte tenker jeg at jeg hadde ringt

Intelligent svart... Jeg hadde leita på vante leke-steder og ringt på dører, så ringt politiet. Hadde ikke ventet lenge, spesielt ikke hvis barnet ikke har for vane å forsvinne litt.

Back
Topp