ringe legen?

Apeloffen

Forumet er livet
Elias er syk. Begynte på lørdag, da lå han på sofa hele dagen og sov veldig mye. Nærmere 40 i feber. Litt bedre på søndag, var iallefall oppegående. Feberen var sunket litt. I går morrest målte jeg feberen til 38,2 og 38,7 tror jeg. Var i fin form. Hoster endel da..
I dag morrest målte jeg feberen til 38,9 igjen.. og nå har han snudd seg rundt på sofaen og vil tydeligvis sove.... Ser pjusk ut.. burde jeg ta kontakt med legen...?[8|]

Vanskelig å si - men jeg pleier alltid snakke med lege dersom barna gå med feber i mer enn tre dager, og særlig dersom det virker som om de ikke blir bedre. Kan jo ta en telefon å høre. God bedring til Elias[:)]

ja, får måle tempen på han når han våkner igjen, og evt ringe legevakta ikveld. Litt sent å ringe legen nå kanskje...

ring legevakta i kveld eller dra til legen i morgen hvis han fortsat har feber.god bedring til elias[:)]

takktakk[:)]

Ja, feber på barn er ikke uvanlig.. De kan ofte få veldig høy feber veldig raskt.. Her nede på legekontoret tar de nesten ikke i mot oss dersom ungen ikke har hatt feber i minst 3 dager.. [8|]
Har han ingen andre tydlige plager, så kan det hende det går over av seg selv.. Men blir den for høy, ville jeg gitt paracet, for å unngå feberkramper.. [:)] 
Men igjen.. Er du i tvil, så ring til legevakten og forhør deg.. De kan ofte svare deg godt på spm du måtte ha.. [:)]

Back
Topp