ringe legen

hakkamakka

Forumet er livet
VIP
i går kveld når jeg gikk på do så blødde jeg litt, og jeg har jo hatt en del vondt i magen de siste dagene.. har ikke vært sånne strekkesmerter som jeg har hatt før .. har ikke blødd noe mer, men magen er øm .. burde jeg ringe legen? eller får jeg beskjed om å bare vente å se ? hvor vanlig er det å plutselig blø når man er 11 uker på veg?

jeg har stoppet å blø i hvertfall.. men har fremdeles litt småvondt i magen .. jeg skal uansett ringe jordmor i morra for å bestille time.. så tenkte å nevne blødningen for ho da, så får vi høre hva ho sier.. kanskje jeg ringer fastlegen min og.. nå har jeg levert snuppa til bestemor og kjøpt meg en stooor pose med smågodt .. (bare sure og salte ting siden jeg er så kvalm) så skal jeg slappe av i kveld [:)] tenke positive tanker !!!

takk for alle som tenker på meg [:)] dere er søte [:)]

Jeg vet ikke hva det kan være, men ville ringt uansett, så slipper du å gå å tenke og lure så fælt!
Man kan jo bli gal av mindre!

Tror ikke det er noe galt siden blødningene stoppet igjen, men er det ikke godt å få det bekrefta?

jo .. og jeg er en tenker . liggi å tenkt i hele natt ! men jeg blir såååå sur om de ikke tar meg inn å sjekker.. men uansett skal jeg på kontroll til onsdagen, men jeg får jo ikke sove når jeg grubler sånn .. så må nok ringe..

og jeg er litt bekymra og for søskenbarnet mitt mista på denne måten, blødde litt .. men brydde seg ikke noe om det .. og fant ut noen uker senere at fosteret var dødt.. og da var ho over 12 uker på veg.

da ringer jeg legen.. får nå kommer det blod på papiret når jeg tørker meg ... gå 11 uker å så miste !!! det er ikke aktuelt altså !! så mye dårlig for ingenting ... !!! ååå !!

da har jeg ringt .. å de ville ikke ta meg inn.. var visst ikke vits så tidlig i svangerskapet, for legen kunne ikke gjøre noe allikavel .. de kan vel sjekke hvorfor man blør? ! [:(] fikk beskjed om å bare legge meg ned å ligge stille ..

det var ganske mye blod i doen, er lissom ikke sånn utflod heller .. er helt rødt og ferskt ser det ut som ..

Det trenger ikke å bety at du mister.

Jeg ville ringt igjen. Si at ja du vet de ikke kan gjøre noe, men du holder ikke ut å ikke vite det. Så du vil at de sjekker. Hvis du drar ned dit personlig er det vanskeligere å nekte deg.

Evt. dra på Volvat??? Det hadde jeg gjort om de nektet å ta meg inn for en sjekk.

nei, var vel egentlig ikke litt.. vannet i doen var lissom helt rødt ... var ikke noen dråper ... er vel det som er problemet, at jeg klarer ikke å forklare meg .. jeg toner det ned så det ikke høres sååå ille ut ..

når pleier de å ha vaktskifte på legevakta tru ? kanskje jeg må ringe igjen seinere? orker ikke gå sånn til onsdagen altså ... !!

ORIGINAL: Hello_Cupcake

Det trenger ikke å bety at du mister.

Jeg ville ringt igjen. Si at ja du vet de ikke kan gjøre noe, men du holder ikke ut å ikke vite det. Så du vil at de sjekker. Hvis du drar ned dit personlig er det vanskeligere å nekte deg.

Evt. dra på Volvat??? Det hadde jeg gjort om de nektet å ta meg inn for en sjekk.

legevaktene i kommunene her har sånn samarbeid, så jeg veit ikke hvor legevakta er i dag.. så veit ikke hvor jeg skal reise ..

hvor er volvat? bor på bygda jeg !

Den som hyler høyest blir hørt.

Si at du er veldig magesmerter og ikke holder ut.

Kanskje du kan google og se om det er noen private tilbud i nærhten av hvor du bor.

Jeg ville masa litt til på telefon og vært sikker på at de forsto hvor redd du er...
Og om det ikke funker tror jeg at jeg ville tatt med meg ei venninne eller mannen og møtt opp på legevakten. For selv om de sier at de ikke kan gjøre noe om noe er galt, så kan de absolutt finne ut hva blødningen din kommer av!

ORIGINAL: Frk.Mamma

er det ikke hellig dag i dag da??

jo

det går greit ...har ikke turt å vært på do ennå ...

føles som en evighet til onsdagen...

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

det går greit ...har ikke turt å vært på do ennå ...

føles som en evighet til onsdagen...

Ring igjen i dag og si du SKAL inn.. di kan ikke nekte deg hvis du sier du har smerter Du har RETT til og komme inn på sjekk.....

Jeg har det akkurat som deg! Ringte å fikk beskjed om å ta en paracet [>:] De kunne ikke ta meg inn pga. at jeg bare er 10 uker på vei (11 imorgen). Er vist meningen at vi skal gå å lure tror jeg.. De gidder ikke å gjøre en dritt [:@]

Men ser du blør endel mer en meg... Jeg hadde ringt gyn./føden jeg og spurt å forklart situasjonen din. Jeg sendte SMS til jordmoren min på sykehuset å får komme inn på sjekk i morgen, så noen kan være reale! [:)]

Myshild, jeg opplevde det samme som deg på lørdag (påskeaften).
Lørdag kveld begynte jeg å blø masse... Jeg ble selvsagt helt hysterisk. Det kom masse, som om mensen kom. Og det kom bittesmå klumper, (SORRY detaljene!) så jeg ble aldeles fra meg av redsel. Hadde litt mensaktige smerter i korsryggen og magen. Ringte legevakt og de mente jeg skulle vente natta over og se det an.
På morgenen i går blødde jeg fortsatt, og fikk komme inn på akuttmottaket i Fredrikstad.
Fikk både utvendig og innvendig UL, og hun kunne ikke skjønne hvor blødningen kom fra. Alt var helt fint med smulan, vi fikk se den sparket skikkelig flere ganger. Legen mente at jeg blødde lett fra livmortappen, og trodde kanskje blødningen kom derfra. Hun viste meg livmorhalsen og mormunnen på UL og sa at det så lukket og kjempefint ut.

Det var en helt forferdelig opplevelse, hjertet mitt stoppet nesten da jeg oppdaget at jeg blødde. Sov ingenting den natta, og var sikker på at alt var over.

Krysser fingre for at det går bra med deg :)

Hvis du møde opp kan de ikkje nekta deg å se legen. og snakke duu med legen vilhan nok ta ein UL på deg.
eg har blitt avist på tlf kver gang eg har ringt (har mysta to ganger før), men de to gangene eg møtte opp kom eg inn og fekk ul.
og andre gang va det rett inn på sykehuset for utsrapning for då hadde det vært dødt i 4 uger!

Så hvis du møde opp kan de ikkje nekta deg :-)
Stå på ditt selvom det ikkje e så gøy å stå der å kreva det.. lige det ikkje sjøl :-/

det har stoppet nå tror jeg .. men jeg er i skikkelig elendig form . og det murrer i magen og ryggen .. men har time hos legen til onsdag.. så får bare vente.. langt til sykehuset herfra og..

Legevakten tar seg sjelden tid til gravide under 12 uker på vei. Jeg hadde ringt direkte til sykehuset der du har fødeplass. Jeg gjorde det flere ganger i forrige svangerskap (dette var på ahus) og jeg fikk komme inn hver eneste gang til sjekk med UL. Den første gangen jeg var der var jeg 11+5. Be om å bli satt over til føden så setter de deg enten over til vakthavende gynekolog eller obsposten for gravide vil jeg tro. Har alltid blitt tatt på alvor når jeg har vært engstelig. :) Lykke til!! Håper blødningen er ufarlig og at den gir seg! :)

Jeg hadde noen små blødninger forrige uke, da var jeg 10+5 og 10+6. Jeg ringte legen for man blir jo engstelig.. Fikk beskjed av legen at siden det var lite og ikke kraftige smerter så var det ikke noe farlig. Da var det mest sannsynlig enten at morkaka drev å skulle feste seg og lagde litt krøll, eller at livmora drev å strakk på seg slik at det førte til noen småblødninger.

Men jeg fikk time på poliklinikken på Fredrikstad og hun sa at jeg hadde en veldig lett blødende livmortapp. Hun tok en GU og bare hun var nær livmortappen begynte jeg å blø..

Hadde forresten masse smerter i magen og i korsryggen hele tiden og i nesten en uke men så gikk det over..

Hvordan går det med deg??[:)]

Back
Topp