Ringe lege/ legevakt?

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Jeg har siden tirsdag kveld hatt små mengder brun utflod og i går kveld var det et tørk etter toalettbesøk med mer rødlig farge. Jeg er naturligvis utrolig bekymra da jeg ikke har hatt dette tidligere i svangerskap, det er også over en uke siden samleie, så skjønner ikke at det kan komme fra det.
Er det noen vits i å ta kontakt med lege eller legevakt? Er for øvrig på ferie, så kan ikke dra til fastlegen nå uansett. Men jeg vil ikke virke hysterisk, og har så mange dårlige opplevelser med å kontakte lege/ legevakt ved mindre jeg er utrolig syk, så jeg kvier meg utrolig for å gjøre det. Samtidig er jeg veldig bekymra, da jeg ikke har vært gravid før eller hatt noe annet enn hvit utflod tidligere i svangerskap. Har veldig lite smerter. Av og til litt murringer på kvelden, men det har jeg hatt hele svangerskapet.
Er 13+1 etter egne beregning/ 15+2 etter helsekort (som jeg for øvrig ikke har fått hentet fra legekontoret).

Det går an å ta en telefon til legekontoret å høre hva de sier eventuelt. Det behøver ikke å være noe farlig, men noenganger er det jo godt å få bekreftet ting tenker jeg :-) De vil nok si ifra på telefonen om de vil du skal på sjekk. Og min erfaring hos min lege var at da jeg var gravid, så fikk jeg komme inn om jeg var bekymret :-)

Så lenge det var små mengder hadde jeg bare sett det ann, om det evt økte på eller varte lenge hadde jeg kontaktet lege.

Har det vært i såpass mange dager burde du ihvertfall få det sjekket ut. Uansett hvor det er. Det er jo bare å ringe legevakt å forklare å høre hva de sier. Får du ikkr respons der, hadde jeg kontaktet priv gyn eller fastlege på mandag :)

Blomengden har økt litt nå(heldigvis bare mørkebrunt blod, men likevel) så da har jeg kontaktet legevakt (siden fastlegen er 20 mil unna), og jeg får komme inn å snakke med lege. Er det noen som vet om det tas ul i en sånn sammenheng, eller om jeg bare skal snakke med legen?
Jeg kan sikkert bli beroliget av bare en samtale, men vet ikke om det holder så lenge jeg fortsatt blør. Det er jo heller ikke en hastesak, så lenge jeg ikke har smerter, så regner med å vente en god stund på å komme inn. Men det kan kanskje være verdt det likevel?

Blomengden har økt litt nå(heldigvis bare mørkebrunt blod, men likevel) så da har jeg kontaktet legevakt (siden fastlegen er 20 mil unna), og jeg får komme inn å snakke med lege. Er det noen som vet om det tas ul i en sånn sammenheng, eller om jeg bare skal snakke med legen?
Jeg kan sikkert bli beroliget av bare en samtale, men vet ikke om det holder så lenge jeg fortsatt blør. Det er jo heller ikke en hastesak, så lenge jeg ikke har smerter, så regner med å vente en god stund på å komme inn. Men det kan kanskje være verdt det likevel?

Det med ul spørs jo på hva de faktisk har tilgjengelig.

De konfronterte med sykehuset for min del, jeg hadde heller ikke smerter(mener ikke å skremme deg nå)så jeg skulle på hasteul i dag, men nå gikk det jo så jeg e fikk de fikk det på sykehuset allikevel selv om jeg ikke fikk de mest oppløftende svarene.
Ønsker deg lykke til, håper det ikje er noen ting. *klem*

De konfronterte med sykehuset for min del, jeg hadde heller ikke smerter(mener ikke å skremme deg nå)så jeg skulle på hasteul i dag, men nå gikk det jo så jeg e fikk de fikk det på sykehuset allikevel selv om jeg ikke fikk de mest oppløftende svarene.
Ønsker deg lykke til, håper det ikje er noen ting. *klem*
Og når de konfirerte så fant de ut at dette var en uskyldig blødning og at jeg ikke trengte ul da

Spørs om de har ul der, mulig du blir videresendt til føden! Greit å få sjekket det ut, så du kan slappe av :) Burde få sjekket det mer enn bare en "samtale"

Har vært der nå. De tok urinprøve og sjekket at blodprosent var normal. :)
Ellers var det bare beskjed om at jeg skulle ta kontakt hvis blødningene øker/ friskt blod eller hvis jeg får smerter. Sukk. Burde kanskje være rolig, men jeg kunne helt ærlig ønske at de hadde tatt ultralyd eller hjertelyd med doppler. Det er kanskje ikke vanlig? Jeg vil jo ikke dramatisere situasjonen for å få ultralyd heller, men kjenner meg ikke veldig mye mer beroliget enn før jeg dro. Har virkelig ikke råd, men vurderer å betale for ultralyd selv hvis ikke blødningene stopper snart. Bare synd det er så dyrt.

Hvordan blødninger har du? Øker det eller er det bare litt på papiret? Kommer det i trusa må du bruke bind?

Hvordan blødninger har du? Øker det eller er det bare litt på papiret? Kommer det i trusa må du bruke bind?

Det er mest brunt blod. Truseinnlegg holder, kommer bare litt det, og har ikke måttet bytte fordi de har vært fullt (men gjort det av hygieniske årsaker såklart). Etter noen dobesøk har det kommet klomper på 1 cm, mørkt koagulert blod på papiret. Har kun hatt rødlig farge en gang. Mengden er egentlig ganske jevn.

Dårlig at du ikke fikk mer informasjon fra legevakta synst jeg, man blir ikke beroliget av så lite sjekk nei. Men håper det stopper og at det ikke er noe galt.

Dårlig at du ikke fikk mer informasjon fra legevakta synst jeg, man blir ikke beroliget av så lite sjekk nei. Men håper det stopper og at det ikke er noe galt.

Ja, det håper jeg også!
Får bare se det an i helga. Har i grunn ikke så dårlig magefølelse, men føler meg ikke helt beroliga heller.

Det er mest brunt blod. Truseinnlegg holder, kommer bare litt det, og har ikke måttet bytte fordi de har vært fullt (men gjort det av hygieniske årsaker såklart). Etter noen dobesøk har det kommet klomper på 1 cm, mørkt koagulert blod på papiret. Har kun hatt rødlig farge en gang. Mengden er egentlig ganske jevn.
Fatter ikke hva urinprøve og blodprosent skal hjelpe det har jo ingenting med truende abort å gjøre! Sånn du beskriver det høres det jo desverre ikke bra ut, de burde virkelig ha gitt deg mer utredning! Du kan jo prøve å ringe føden der du er, forklar at du er bekymret så får du sikkert komme inn, så slipper du å betale for privat ul.
Jeg spottet såvidt brunt blod i 1uke, trengte ikke bruke innlegg en gang, og det var desverre en MA da. Tok privat ul, å det var verdt de 1000kr istedenfor å gå i uviten.. Men du må jo selgølgelig føle på hva som er der rette for deg :)

Back
Topp