Ringblomsalve? Erfaringer?

Du trenger altså ikke ty til noe mer spesielt en kokosolje hvis det ikke er mer enn eksem eller sår hud. Sikkert ikke det funker like godt til alle, men det har funket kjempegodt til alle oss inkludert minstemann som har slitt mye med kraftig hormonutslett :)

Jeg har ikke erfaring med ringblomstsalve og eksem, men brukte det på brystvortene da jeg var veldig sår en periode rett etter at tredjemann kom til, brukte det også ved et par anledninger på minstemann da han hadde såre stump.
Jeg syntes salven virket veldig fint den tiden jeg brukte den i hvert fall!
Kjøpte den på helsekost. Ren, økologisk ringblomstsalve. (Husker dessverre ikke navnet på den)

Du trenger altså ikke ty til noe mer spesielt en kokosolje hvis det ikke er mer enn eksem eller sår hud. Sikkert ikke det funker like godt til alle, men det har funket kjempegodt til alle oss inkludert minstemann som har slitt mye med kraftig hormonutslett :)

Jeg kan jo prøve, men nå er hormonutlsett langt fra atopisk eksem da....

Men hvor kjøper du oljen?

Last edited:
Jeg har ikke erfaring med ringblomstsalve og eksem, men brukte det på brystvortene da jeg var veldig sår en periode rett etter at tredjemann kom til, brukte det også ved et par anledninger på minstemann da han hadde såre stump.
Jeg syntes salven virket veldig fint den tiden jeg brukte den i hvert fall!
Kjøpte den på helsekost. Ren, økologisk ringblomstsalve. (Husker dessverre ikke navnet på den)
Må finne en annen helsekost, evt nett.

Jeg kan jo prøve, men nå er hormonutlsett langt fra atopisk eksem da....

Men hvor kjøper du oljen?

Vet ikke hvordan det vil funke på atopisk eksem, men sannsynligvis vil det lindre hvis du bare skal bruke det i mellom behandlingen. Kokosolje kan man få kjøpt på alle helsekostbutikker. Merket Cocosa (tror det var det den het) er av den vanligste, mest kjente.

Ville tatt og prøvd miniderm
1460836286639.jpg

Eller denne

1460836338222.jpg
1460836351095.jpg

Ihvertfall hvis det ikke går vekk med dactacort, men husker du også å smøre en til to cm utenfor område?

Ville tatt og prøvd miniderm
Vis vedlegget 172248

Eller denne

Vis vedlegget 172249
Vis vedlegget 172250

Ihvertfall hvis det ikke går vekk med dactacort, men husker du også å smøre en til to cm utenfor område?

Jeg smøret "hele bleieområdet" med dactacort. Det sa legen. Det et ikke sant da, bak er hun fin og det går utenfor bleien. Men jeg smører og smører. Det er jo som mildison/hydrokortison så hun trenger selvsagt fuktighet ogdå, og får det. Dog ikke akkurat de du linket til nå da.

Det var et litt annet behov jeg var ute etter å dekke nå, egentlig. Men alt vurderes. Jeg tar med meg alt

Back
Topp