Riktig, ikke sant??

AlexandraOgAngelica

Glad i forumet
Når min mann skal ha seks uker pappaperm tar jeg seks uker ferie sånn at jeg slipper gå ut i jobb eller gå uten penger. Har flyttet over en uke fra i år til neste år slik at jeg får 4 uker nå og 6 uker 2008.

Hvert år har jeg fått vanlig lønn når jeg er på ferie siden jeg har fastlønn. Sant det gjelder nå også selv om jeg er i permisjon?

Melder sef ifra til trygdekontoret når jeg har planlagt å legge ferie for iår og neste år.

Noen med erfaringer??

jeg tenkte dette også, men da jeg var på samtale hos trygdekontoret sa de at da må jeg passe på å få utbetalt feriepengene mine den mnd som han hadde pappapermisjon. På jobben min får alle utbetalt feriepenger fast 1. juli, og ettersom jeg kommer til å få både svangerskapspenger og feriepenger den mnd, så får jeg ikke disse pengene når mannen min skal ha permisjon. Hvis jeg skal ha fri samtidig med hans permisjon, må jeg da spare mine feriepenger, slik at vi har to inntekter den mnd. Ring trygdekontoret og spör de for sikrets skyld, de kan alt sånt [;)]

Tror ikke vi får utbetalt så mye i feriepenger neste år. Minns jeg leste ett sted at det bare ble noen tusenlapper. Skal sjekke om jeg finner det skrivet igjen 

Back
Topp