Rikshospitalet

Jeg slenger meg på de siste kommentarene her! Jeg hadde mitt første forsøk på Riksen nå i mai, og hadde litt dårlig magefølelse pga noen av kommentarene her på forumet. Jeg følte meg imidlertidlig godt ivaretatt, de svarte på de spørsmålene jeg hadde både på forsamtale og kontroller.. Tok meg inn på helg også. God erfaring med riktig medisinering og foreløbig et vellykket resultat (er 11+5 i dag) :) Jeg ville nok beholdt timen din og heller gjort deg opp en egen erfaring. Føles det feil etter forsamtalen er det ingenting i veien for å utsette/avlyse den videre prosessen. Lykke til uansett hva det ender med :)
Herlig å høre! :happy:
Vi kommer nok til å ta denne forsamtalen tror jeg, så finner vi ut videre hva som skjer :happy:

Hva ble gjort på denne forsamtalen?
 
Vi har pratet litt, jeg og samboer, at vi fortsetter hos Hausken i hvertfall en stund til. Kommer nok til å avbestille timen hos Rikshospitalet, selv om det også føles skummelt. Men man kan jo alltids få en ny henvisning dit.

Tusen takk for svar :happy:
Hvorfor ikke gjøre begge deler? Tar uansett lang tid å komme inn på Riksen. Jeg kjørte et parallelløp:)
 
Jeg fikk også nettopp vite at vi har fått time 20. august. Vi kommer til å kjøre doblet løp med innsett av FER hos Hausken i månedsskiftet august/september og Riksen.

Hva gjelder dette med følelsen av samlebånd og ulike leger må jeg bare kommentere en ting. Jeg var faktisk hos tre ulike leger hos Hausken. Det skuffet meg litt. Så det er nødvendigvis ikke slik at privat utelukkende gir deg en og samme lege igjennom et forsøk.
 
Riksen er dyktige og ting skjer kjapt og effektivt. Og noen av legene der er kjempetrivelige. De sykepleierne jeg har møtt der har vært noen engler ❤ Men om man ikke er helt A4 så er det ikke mye ekstra hjelp å få. Da må man nesten alliere seg med fastlegen eller en annen gynekolog utenfor klinikken.

Håper det løser seg for dere ❤
 
Jeg fikk også nettopp vite at vi har fått time 20. august. Vi kommer til å kjøre doblet løp med innsett av FER hos Hausken i månedsskiftet august/september og Riksen.

Hva gjelder dette med følelsen av samlebånd og ulike leger må jeg bare kommentere en ting. Jeg var faktisk hos tre ulike leger hos Hausken. Det skuffet meg litt. Så det er nødvendigvis ikke slik at privat utelukkende gir deg en og samme lege igjennom et forsøk.
Blir omtrent som oss dette. Vi har fått time 21.august:joyful: og skal ta et fryseforsøk hos Hausken enten august eller september.

Ja jeg hadde tre ulike leger hos Hausken jeg også!!!
 
Riksen er dyktige og ting skjer kjapt og effektivt. Og noen av legene der er kjempetrivelige. De sykepleierne jeg har møtt der har vært noen engler ❤ Men om man ikke er helt A4 så er det ikke mye ekstra hjelp å få. Da må man nesten alliere seg med fastlegen eller en annen gynekolog utenfor klinikken.

Håper det løser seg for dere ❤
Ja, har hørt ekstremt mye bra om sykepleierne der i hvertfall.
Det kommer nok til å løse seg :love7
 
Jeg vil også gjerne dele erfaringer her. Fikk første barn med hjelp fra Riksen og nå er jeg gravid etter å ha vært hos Hausken på søskenforsøk. Vi gikk privat på dette forsøket pga covid og frykten for å måtte vente lenge på hjelp offentlig. Ettersom jeg har forsøkt begge ønsker jeg å gi noen velmenende råd. Det ER stor forskjell på Hausken og Riksen. Man føler seg mye mer ivaretatt på Hausken enn på Riksen og jeg var veldig mye tryggere i hele prosessen. Men, det er et stort men;)

Som andre sier over her så er det sånn at om man vet hva som venter og er forberedt på en mye mer klinisk behandling så går dette fint! Husk på sluttmålet: å få ønskebarnet! Som du selv sier, dere er villige til å gjøre hva som helst for å lykkes og da må jeg si at jeg råder deg til å IKKE avbestille timen hos Riksen. Gå på den, kom dere fremover i køen slik at dere har en plan B (som ikke er månedsvis unna) dersom neste forsøk på Hausken ikke lykkes. Det er så fint å ha en plan B i denne prosessen og så ille er det virkelig ikke å gå offentlig. De hjelper utrolig mange par med å oppnå drømmen hvert år, det er så verdt det å møte mange leger, sitte på et stort møterom med gravide og måtte forklare historien sin til en ny kliniker ved hver time når man sitter med en positiv test.
 
Jeg vil også gjerne dele erfaringer her. Fikk første barn med hjelp fra Riksen og nå er jeg gravid etter å ha vært hos Hausken på søskenforsøk. Vi gikk privat på dette forsøket pga covid og frykten for å måtte vente lenge på hjelp offentlig. Ettersom jeg har forsøkt begge ønsker jeg å gi noen velmenende råd. Det ER stor forskjell på Hausken og Riksen. Man føler seg mye mer ivaretatt på Hausken enn på Riksen og jeg var veldig mye tryggere i hele prosessen. Men, det er et stort men;)

Som andre sier over her så er det sånn at om man vet hva som venter og er forberedt på en mye mer klinisk behandling så går dette fint! Husk på sluttmålet: å få ønskebarnet! Som du selv sier, dere er villige til å gjøre hva som helst for å lykkes og da må jeg si at jeg råder deg til å IKKE avbestille timen hos Riksen. Gå på den, kom dere fremover i køen slik at dere har en plan B (som ikke er månedsvis unna) dersom neste forsøk på Hausken ikke lykkes. Det er så fint å ha en plan B i denne prosessen og så ille er det virkelig ikke å gå offentlig. De hjelper utrolig mange par med å oppnå drømmen hvert år, det er så verdt det å møte mange leger, sitte på et stort møterom med gravide og måtte forklare historien sin til en ny kliniker ved hver time når man sitter med en positiv test.
Vi blir å gå offentlig:D
I tillegg ta fryseforsøket hos Hausken mens vi venter. Og vi har jo vært igjennom det en gang før, så føler vi har en fordel der. Alt blir ikke nytt, så vi vet hva som venter.
Er så enig det du skriver!! :joyful:
 
Hei :happy: Så dette var en liten stund siden, men prøver likevel. Har du hatt samtale med riksen enda? Hvordan opplevde du det? Var det samtale digitalt eller oppmøte?
 
Hei.
Jeg vil dele min erfaring med oppstartsamtale på Ullevål for noen uker siden. Det var rett og slett ikke bra. Legen kritiserte private klinikker og spurte om veldig private spørsmål rett etter. Hun var sur fra start til slutt… og kjempenervøs med “arbeidspress”. Jeg opplevde ikke legen professionel i det hele tatt. Har tidligere vært på privat klinikk. Nå lurer jeg på om å ikke dra til OUS :(
 
Back
Topp