Rikshospitalet...

Alder på jentene på Riksen

• 20-25

Votes: 1 6,7%
  • 25-30

Votes: 5 33,3%
  • 30-35

Votes: 6 40,0%
  • 35-40

Votes: 3 20,0%
  • 40 +

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    15
Stinefine: har de sagt det er fullt? Da kan man regne med å vente helt til høsten? Vi skal på forsamtale etter påske. Er så lei av å vente hele tiden! Tar på det her.
Jeg tror det pleier å være fullere før sommeren enn etter, var sånn ifjor også.

Etter SAen i fabruar fikk jeg første ledige innsettsmulighet i midten av mai.. men det har jo med min syklus å gjøre ifht til innsetting osv. Hvordan det er med ferskforsøk og førstegangsforsøk vet jeg ikke. Lov å ringe å høre =)

Okey. Da får vi vente å se hva se sier på forsamtalen. Jeg skal ha spørsmålene klare til det :-)

Vi har også blitt innkalt til oppstartsamtale i begynnelsen av april. Spent på når vi kan komme i gang, men belager meg på å vente til etter juli...

Vi har også blitt innkalt til oppstartsamtale i begynnelsen av april. Spent på når vi kan komme i gang, men belager meg på å vente til etter juli...
Nettopp fylt 36 by the way

Vi får skrive her inne etter forsamtalene :-) vet du hva som gjør at det ikke klaffer for dere ?

Hos oss er det svært dårlig sædkvalitet som er årsaken, så det blir nok icsi på oss. Heldigvis er ting bra med meg. Men er spent på resultatet på amh prøven jeg tok for en stund siden. Riksen har fått resultatet, så skal forhøre meg om det på samtalen. Hva er årsakene hos dere da? Koselig å ha noen å chatte med som skal gjennom det samme:-)

Mannen min har også dårlig sædkvalitet, så er nok derfor vi har problemer vi også. Jeg er veldig regelmessig og har fått påvist eggløsning ved pergotimetabletter og blodprøver. Mannen min har tatt en sædprøve på lokalt sykehus og en på Riksen. Er visst dårlig motilitet. Han må ta enda en prøve før samtalen. Det er så ille for han hver gang.. Har du / dere barn fra før? Vi har en gutt på 3 år sammen. Han ble til på naturlig vis, så vi skjønner ikke hva som har skjedd. Kjempe bra å ha noen å dele dette med. Ikke alle som forstår hva vi går igjennom med alt.

Vi har ingen barn fra før, litt sent ute kan du si;-) Skjønner at dere lurer på hva som har skjedd når dere har klart å lage barn naturlig før.
Det er så godt å "snakke" med likesinnede her på forumet, for som du sier er det ikke alle som forstår alt hva vi går igjennom. Tenker på forsamtalen hver dag jeg nå, og er spent på samtalen neste uke. Utålmodig etter å komme i gang med forsøk...

Åhh, ja, jeg er utrolig utålmodig på å komme igang selv! Det er 14 dager til vi skal på samtale. Du får holde meg oppdatert etter dere har vært der da? Skulle kanskje ha skrevet privat?

Det skal jeg gjøre! Vi skal dit på onsdag. Kan gjerne skrive privat. Hvordan gjøres det?? Ikke så teknisk:-)

Jeg kan prøve på deg. Ikke sikkert jeg skjønner noe heller. Tror det går å sende melding etter man har trykket på brukernavnet.

Jeg har prøvd til deg nå, men skjønner ikke selv hvordan man leser en melding som kommer inn. Hehe..

Hei!
Jeg og mannen skal også til IVF-behandling snart på Riksen. Ble henvist første uke i april, men ut i fra hva jeg kan lese ang ventetider her på forumet så kommer vi vel ikke inn til samtale før over sommeren...

Kommer nok inn til samtale, men blir nok ikke oppstart før juli/august tenker jeg.

Hvordan var det på forsamtalen? Hva spør de om?
Tror du vi får samtale før sommeren altså? Krysser fingrene... Når er det de har sommerstengt? Hadde vært supert å komme igang, føler at tiden renner ut...
Har dere som har hatt forsamtalen fått noen tid for når dere kan starte med behandling?

Vi måtte vente 3 mnd fra henvisning til forsamtale, og deretter 3 mnd til før oppstart. På forsamtalen kom vi først inn til legen. Der ble vi spurt om menssykluser, høyde, vekt etc. Deretter var det innvendig ultralyd for å se på eggstokkene og follikler. Etter dette kom vi inn til en sykepleier som viste oss hvordan sette sprøytene i magen, info om nesesprayen mm. Hun satte så opp tid for uttak. Håper dere kommer inn til samtale før sommeren da, vet hvor kjedelig det er å vente..

Riksen her å

Da viste det seg at vi havner på Ullevål istedenfor Riksen. Vet ikke om det er bra eller dårlig jeg. (Noen som vet??) Ringte Ullevål i stad og hun jeg snakket med sa vi ville bli innkalt til en orienteringssamtale før sommerferien. :)

Hei ! Var på forsamtale den 7 . Er masse ventetid så har oppstart med medisin mest sannsynlig på starten av august. Gru gleder meg. Legene sa det er stor sjans for at det skal klaffe siden vi er så unge. Jeg er 22 og min mann 24. Er kjemoe glad vi fikk lyst på barn tidlig, det tar sin tid.. flere som skal oppstart med medisiner til etter sommeren?

Vi fikk ICSI behandling på Ullevål våren 2011 som førte til en flott datter. Jeg skjønte det som at vi bare skulle ringe inn når vi ønsket søskenforsøk så jeg ringte i april 4 mnd etter at jeg sluttet og amme og hadde stabil syklus. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte sende noen ord i posten. Da jeg hadde gjort det fikk jeg brev om at det nå var Rikshospitalet som har ICSI behandling og at de sendte alt over til dem. Etter kort tid fikk vi brev om at alt var mottatt, men så tok det to måneder før vi fikk nytt brev om at det var en ufullstendig søknad og at vi måtte ta nye blodprøver og sædprøve. Trodde først det var pga at vi ble flyttet til et annet sykehus, men forstår det nå som at alle må søke på nytt for søskenforsøk. Blodprøvene må jo tas riktig dag i syklus og AMH prøven ble først ødelagt så jeg måtte ta den på nytt og nå 4mnd etter bekreftelse på at de hadde mottatt henvendelsen, har vi fått levert søknaden... Skjønner jo at noe kan forandre seg på 2 år, men etter samtalen med legen på Ullevål, hørtes det veldig urealistisk at vi kunne gjøre noe annet enn å få ICSI behandling for å få flere barn pga min manns dårlige sædkvalitet. Håper å få vite noe mer til uka og komme i gang med nesesprayen igjen ;-)

Back
Topp