Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var bare på første kontroll der (i 2012 eller 13), men siden det var så lang ventetid der videresendte de meg til Ullevål som de samarbeider med. Vet ikke hvordan ventetiden er på Ullevål, siden jeg allerede er i systemet. Har stort sett vært fornøyd der, utenom at man stort sett må vente en time i telefonkø og at jeg oppfatter dem som litt lite fleksible (vil f.eks. ikke sette meg på den medisinen jeg brukte da jeg ble gravid, vil først prøve "ordinær" medisin som ikke funker). Vet at det ikke var Ullevål du spurte om, men kan jo hende du også blir videresendt hvis Riksen ikke har kapasitet.
Ventelisten er laaang!! Tok nesten 5 måneder fra henvisning ble sendt til vi fikk time til samtale og omtrent like lang tid fra samtalen og til vi var i gang med medisiner. Hadde innsett forrige uke og henvisningen ble sendt på slutten av fjor året. Bortsett fra ventetiden så har vi vært godt fornøyd med sykehuset! Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg bedt om henvisning til Porsgrunn, utfra det jeg har lest her så virker det som de har betydelig kortere ventetid enn riksen.
Blir nok Porsgrunn på oss da. Kjedelig å vente så lenge. Trodde at når en først kom inn så gikk det litt fortereVil anbefale Porsgrunn og du kan ta kontroller i Oslo om du vilhusk også at dersom første forsøk ender negativt vil du ha et sårt ønske om å komme i gang raskt igjen,men det kan ikke riksen tilby, de har også en del ventetid mellom forsøk har jeg lest her på forumet. Jeg trodde ikke ventetiden skulle bli så lang i utgangspunktet, men het sitter jeg å venter på forsøk nr 3 som starter nå snart. Hadde jeg holdt til på Riksen hadde jeg nok såvidt i gang med forsøk nr 2. Hos porsgrunn får du sette i gang igjen så raskt som det er mulig for kroppen din for forsøk.
Velg det som er mest rett for deg![]()
Takk for svar! Ser jo ut til at Ullevål og Riksen jobber tett så de blir nesten to sider av samme sak.Jeg var bare på første kontroll der (i 2012 eller 13), men siden det var så lang ventetid der videresendte de meg til Ullevål som de samarbeider med. Vet ikke hvordan ventetiden er på Ullevål, siden jeg allerede er i systemet. Har stort sett vært fornøyd der, utenom at man stort sett må vente en time i telefonkø og at jeg oppfatter dem som litt lite fleksible (vil f.eks. ikke sette meg på den medisinen jeg brukte da jeg ble gravid, vil først prøve "ordinær" medisin som ikke funker). Vet at det ikke var Ullevål du spurte om, men kan jo hende du også blir videresendt hvis Riksen ikke har kapasitet.
Her kan en spørre om det en vil! Er så bra vi kan hjelpe hverandre.Hei, høre til Ullevål og er allerede i systemet men lurer om det skal gå raskere nå på oppstart med ivf#2 enn det året det tok med venting på ivf#1?
Blekager hvis det er ikke temaet her
Jeg er ingen eksport på området og vet ikke om Ullevål og Riksen fungerer likt, men på Riksen skjer ikke ting raskere ved forsøk 2 eller 3. Annet enn at du slipper å vente på vurderingssamtale da. De fyller opp listene fortløpende såvidt jeg forstår. Det er kun hvis du har fryseforsøk at det går raskere hvis jeg har forstått ting rett.Hei, høre til Ullevål og er allerede i systemet men lurer om det skal gå raskere nå på oppstart med ivf#2 enn det året det tok med venting på ivf#1?
Du har forstått rettJeg er ingen eksport på området og vet ikke om Ullevål og Riksen fungerer likt, men på Riksen skjer ikke ting raskere ved forsøk 2 eller 3. Annet enn at du slipper å vente på vurderingssamtale da. De fyller opp listene fortløpende såvidt jeg forstår. Det er kun hvis du har fryseforsøk at det går raskere hvis jeg har forstått ting rett.
Går nok litt fortere andre gang, ja. Men jeg måtte ha henvisning fra fastlege og ta en del tester før søskenforsøk også, så gikk ikke så kjapt som jeg hadde håpet..Hei, høre til Ullevål og er allerede i systemet men lurer om det skal gå raskere nå på oppstart med ivf#2 enn det året det tok med venting på ivf#1?
Sorry, kanskje jeg som misforsto. Trodde det var snakk om 2. forsøk som i søskenforsøk..Du har forstått rett![]()
Har tatt ca 5 mnd mellom hvert av mine ferskforsøk. I tillegg til 4 mnd fra henvisning til forsamtale. Så det tar tid på Riksen....
Men ellers er jeg fornøyd med legene og sykepleierne der. Og etter de startet med minjournal trenger man ikke sitte 1 time i telefonkø for å melde mens heller![]()