Riga????

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Noen som har vært der? Skulle egentlig til London, men det tidspunktet vi må dra på er sånn ca det dyreste. :P
Riga var billig!!!
Såååååå, er det å anbefale?

Det er absolutt å anbefale! Jeg har vært der to ganger. Første gangen var det sinnsykt kaldt (midt på vinteren og isvind fra Sibir) og min søster var gravid så vi gikk ikke rundt så veldig mye. Andre gangen var det også midt på vinteren og jeg var gravid, så ikke veldig mye traving da heller. Men når det er sagt var det jeg fikk med meg veldig bra. Utrolig billig shopping, mye gøye kjedebutikker, også som vi ikke har i Norge (som New Yorker). De hadde også et ganske dyrt senter, med bl.a. designervarer, men også Vero Moda og Vila.

Maten på TGI Friday's er best i verden. SPA er deilig og veldig billig i Riga. Ca en halvtime på utsiden av Riga lå en koselig by med strand. Hmmm, husker ikke hva den heter, men jeg tenker på en rar film med Robin Williams som heter Jumanji. Kanskje f.eks. Jumalia etc... Verdt en togtur for å se.

He he, jeg er sikkert mye hjelp i, for du må også ta en tur på en bar jeg ikke husker navnet på... Den ligger i øverste etasje på et hotell. Tror baren hette Skyline. Helt fantastisk utsikt. Riga har også et marked hvor du kan få kjøpt f.eks. hjemmestrikka sokker til en slikk og ingenting. Ha en kjempefin tur!

ikke vært der, men hørt mye positivt egentlig  =)

lyst å dra ut i fra at jeg hører at folk liker seg der =)

Ser jo veldig koselig ut i gamlebyen der da! Håper jeg får fri de dagene, for da bestiller vi nå, Var kjempebillig!!!

Jeg kan så absolutt anbefale Riga emoticon En god del billige saker å shoppe, selvom en del var dyrt også spesielt på kjøpesentrene. Veldig billig mat og drikke, og et hav av restauranter å velge mellom. Gamlebyen er veldig sjarmerende!!

Jeg var der i mars, men kunne gjerne reist tilbake litt senere på våren/sommeren.

Et godt valg emoticon

Good! Mener å ha hørt endel bra om byen nemlig. Men er litt sånn at jeg må spørre hundre stykker ca :P Blir nok en Riga-tur i sommer da!! HURRA!!!

Som nevnt over - dyr shopping på handlesenterne, billigere andre steder.

Verdt å få med seg gamlebyen.... hyggelig å vandre rundt å titte.
For å oppleve litt kontraster på hvordan folk bor, kan du hoppe på en trikk litt ut av sentrum.... det koster et par kroner pr billett.

Okkupasjonsmuseet er kjekt å få med seg om du er intressert i historie.

Om du skal ut å ta noen drinker (eller kaffe for den saks skyld) prøv topp baren på SAS-hotellet - fantastisk utsikt og GODE drinker (til en billig penge)

For en litt anderledes matopplevelse, kan du prøve utRozengrals resturant i gamlebyen.... den er inspirert av middelalderen på ALLE områder; både med mat og innreding. Kjempeartig - og maten var god :)

God tur! :D

Se her ja! Dette skal jeg skrive opp så jeg husker det! Kom gjerne med flere tips om dere har :)

Back
Topp