Rier?

håndballelsker

Forelsket i forumet
Hei når på døgnet startet riene/ vannet deres? Sies at det kommer på kvelden, men trur det er ganske forskjellig :)
 
Mine begynte veldig forsiktig på morningen :) kjentes ut som milde menssmerter som kom jevnlig i starten.
 
De to tidligere erfaringene mine er at de starter på natt/morgensiden. Denne gangen er jeg fortsatt i ventemodus...
 
Med min første våknet jeg av rier kl.04 ca :) med nr.2 ble jeg igangsatt, så den teller ikke :rolleyes: så nå er jeg spent på hvordan den her fødselen skal starte.. ekstra spennende med to små hjemme, dersom det starter med rier på dagtid, og jeg kanskje må gå flere timer hjemme med rier, før jeg får reise inn på sykehuset.. stakkars barn sier jeg bare :rolleyes:
 
Med første begynte det med mens murringer på dagtid, som kom jevnt og trutt. Men tok faktisk to dager med jevne murringer og kynnere (uten lange pauser) før det gikk over og ble sterkere og rier på kveldstid. Inn på sykehuset i fem-seks tiden om morgenen da jeg hadde 5min mellom, da var det 5cm..
med andre fusket jeg med lakserolje så den teller ikke :hilarious:
Med tredje våknet jeg på morgenen og kjente svake rier, var på sykehuset rundt 11-12 og ungen var ute til halv seks..
Med fjerde så kjente jeg riene rundt middagstider.. for inn i 8-9 tiden på kvelden og ungen var ute til halv ett på natten..

Dette femte svangerskapet har jeg hatt masse kynnere i flere måneder, har de siste ukene kjent det både i rygg og lår (jeg pleier å kjenne det mest i lår når jeg får rier) så er veldig spent på når og hvordan det starter denne gangen!!
 
Jeg lurer også veldig på hvordan det skal starte nå og kjenner veldig godt etter. Første gangen startet det med rier da jeg våknet kl 6.
 
Vannet mitt gikk halv 6 søndag morgen. Ett døgn senere kom hun ut. Lurer på hvordan det blir denne gangen.
 
Første gang gikk vannet kl 5 på morgenen, riene startet en time etterpå. Spent om det blir det samme nå :)
 
Med første starta det med rier på kvelden når jeg la meg! Denne gangen med rier og blødning på natten/tidlig morgen:)
 
Første gang gikk vannet halv elleve på kvelden(splæsj som på film), og riene startet rundt kl 04 neste natt. Kl 14 var han ute. Var et merkelig døgn i mellom, hvor vi bare gikk og venta på at det skulle skje, samtidig som at det var fint, for da visste jeg at jeg ble igangsatt dagen etter hvis ingenting skjedde. Var glad jeg slapp det!

Veldig spent på denne gangen, åpningsfasen var sjukt heftig sist, så jeg er litt stressa over å komme meg fort på sykehuset. Må bare få barnevakten på plass først!
 
Med første startet riene i 15-tiden, og med nr to startet de i 21-tiden. Anbefaler å få rier på morgenene, så man er uthvilt! :woot::woot:
 
Tusen takk alle sammen:) Setter pris på at så mange svarer. Med første mann gikk vannet mitt først, så vet ikke helt hvordan det er å få rier først
 
Tusen takk alle sammen:) Setter pris på at så mange svarer. Med første mann gikk vannet mitt først, så vet ikke helt hvordan det er å få rier først
De første Riene mine var ikke så sterke eller langvarige, men det var mer at jeg kjente at slik har jeg ikke kjent det før i graviditeten og da tok jeg tiden mellom hver gang jeg merket det. De var regelmessige og etter kort tid ble de hyppigere og sterkere. Vannet gikk 2,5t etter første rie og da var vi allerede på vei til sykehuset så tvilte ikke på at noe var noe som var på gang i løpet av de timene. Selv om jeg instinktivt skjønte at fødselen startet sist, så er jeg veldig usikker denne gangen på om jeg kommer til å Merke det på samme måte og hvor raskt vi klarer å komme oss av gårde (relativt rask fødsel sist, men ikke skremmende rask).
 
Back
Topp