Rier

Er det vanlig å sjekke modning osv? Jeg har ikke time på sykehuset før på mandag. Da er jeg 41+4
 
Er det vanlig å sjekke modning osv? Jeg har ikke time på sykehuset før på mandag. Da er jeg 41+4

Vanlig og vanlig, virker som det er veldig variabelt fra jordmor til jordmor. Sånn generelt pleier de vel ikke å gjøre det med mindre man ber om det, mulig det er mer normalt når man er rundt eller over termin?
 
Ligger her og venter på hva som skjer videre da :p Har jo hatt en del menssmerter og sammentrekninger i det siste, men i kveld var det ekstremt mye, og så plutselig kom det mye slim og slimblødning.. Kjenner det veldig igjen fra første gang, da også kom det rett før..
Har tatt seg en del opp i timene etter, har ganske vonde rier innimellom; så hvis dette er lureri så blir jeg veldig sjokkert altså.. Jeg har ringt føden da, men tenker å vente med å dra til sykehuset det tar seg litt mer opp :p Kjedelig å måtte vekke alle midt på natta for så å måtte vente i timesvis :p (i hvertfall hvis det skulle dabbe av igjen da) Storebror pleier jo å stå opp rundt kl. 5 for tiden, så er jo ikke så mange timene til uansett :p
 
Det var nok heldigvis ikke tull, riene har bare blitt vondere og vondere i løp av natten :p Ikke noe søvn med andre ord; godt jeg sov mye på dagen i går da :) Har hatt ca 15 min mellom riene natten gjennom, men nå er det 6-7 min ca, skal bort en tur på sykehuset om en stund tenker jeg, men prøver å innstille meg på at det kan ta tid :p Har første fødsel friskt i minne, så får vi heller ta det positivt om det faktisk går raskere :) («alle» sier jo det, men jeg er ikke overbevist enda :p )
 
:shy: Viste det var noen som hadde en mann som skulle komme etter fødsel var i gang. Bare blander opplysningene litt.
Fort gjort, er jo til og med samme sted og venter på fødsel som henne :D
 
Fort gjort, er jo til og med samme sted og venter på fødsel som henne :D

Ja turte ikke å si noe om at jeg var ganske sikker på at dere begge skulle føde på UNN og har LANG reisevei i tilfelle jeg har mixet det også. Men mener dere har litt likhetstrekk :smiley-ashamed005
 
Ja turte ikke å si noe om at jeg var ganske sikker på at dere begge skulle føde på UNN og har LANG reisevei i tilfelle jeg har mixet det også. Men mener dere har litt likhetstrekk :smiley-ashamed005
Jepp, hun har dog litt lenger siden jeg bor rett ved flyplassen hjemme :p
 
Haha, jeg har vært mer eller mindre gravid i over et år :hilarious:
Hadde hormonstart i juli Ifjor, egguttak(dagen hun ble laget) i august, så var jeg helt overstimulert og måtte ha pausemnd, startet opp på hormoner igjen i september og hadde innsett av befruktet egg i oktober, ble gravid, mistet i november og hadde utskrapning i desember. Ny runde med hormoner fra starten av februar og nytt innsett i februar, positiv test fire dager etter innsett, som vil si 3+2/3/4 eller noe sånt :hilarious: jeg blir helt sinnsyk i hodet av å være gravid kjenner jeg
Uff, jeg kjenner meg igjen :/ Brukte hele 2018 på prøverør, og de prosessene var enda verre på kroppen enn graviditeten (som også har vært veldig hard). Sånn sett har jeg jo venta i fire år :D Ble spontant gravid i februar, så det var jo hyggelig da. Og tenk, nå er det under en uke til termin! Det er jo ikke lenge å vente bår jeg vet hvor lenge jeg har ventet på et lite barn sånn i totalen. Skal prøve å tenke på det nå på slutten :) <3
 
Det var nok heldigvis ikke tull, riene har bare blitt vondere og vondere i løp av natten :p Ikke noe søvn med andre ord; godt jeg sov mye på dagen i går da :) Har hatt ca 15 min mellom riene natten gjennom, men nå er det 6-7 min ca, skal bort en tur på sykehuset om en stund tenker jeg, men prøver å innstille meg på at det kan ta tid :p Har første fødsel friskt i minne, så får vi heller ta det positivt om det faktisk går raskere :) («alle» sier jo det, men jeg er ikke overbevist enda :p )

oioi, lykke til! Min andre første fødsel var 9 ganger så lang som nr.2, krysser fingre for at du slipper en langdryg en.
 
Er det vanlig å sjekke modning osv? Jeg har ikke time på sykehuset før på mandag. Da er jeg 41+4
Jeg sjekket kun fordi jeg var hos gynekologen min som har fulgt meg opp ved siden av svangerskapskontrollene med UL, pga fjerning av polypp i livmorhalsen. Han pleide å jobbe på Riksen med svangerskapsforskning, så ville at han skulle sjekke modning når han først sa at han kunne. Ellers har jeg kontroller hos fastlegen og ville aldri sjekket hos henne :) Så tror det er vanligst å ikke sjekke?
 
Det var nok heldigvis ikke tull, riene har bare blitt vondere og vondere i løp av natten :p Ikke noe søvn med andre ord; godt jeg sov mye på dagen i går da :) Har hatt ca 15 min mellom riene natten gjennom, men nå er det 6-7 min ca, skal bort en tur på sykehuset om en stund tenker jeg, men prøver å innstille meg på at det kan ta tid :p Har første fødsel friskt i minne, så får vi heller ta det positivt om det faktisk går raskere :) («alle» sier jo det, men jeg er ikke overbevist enda :p )
Åh, lykke til! Eller så har du kanskje født nå? Eller er i fødsel?! :D
 
oioi, lykke til! Min andre første fødsel var 9 ganger så lang som nr.2, krysser fingre for at du slipper en langdryg en.

Det tok nå greit nok med tid, ikke fullt så lang tid som første, hun kom i går ettermiddag kl. 16.30 :) Men ble veldig reprise av første fødsel egentlig.. Med unntak av at denne gangen slapp jeg epidural.
 
Back
Topp