Rier??!!

cathrine1

Glad i forumet
Helt seriøst så har jeg glemt hvordan rier kjennes ut!! Kanskje fordi jeg hadde så rask fødsel sist, våknet omtrendt ikke før det var pressrier på gang. Så nå sitter jeg her å lurer på om det er rier jeg har hatt de siste to timene....... (flaut :) menmen sånn er det nå ) Jeg har hatt MYE kynnere de siste ukene, at magen strammes og at det er ubehaelig. Men dette er noe mer, hele magen strammes som ved kynnere, men så har jeg også "smerter" helt nederst i livmoren. På skala 1 til 10, 2-3 i "smerte", varer ca 30sec og kommer ca 2 per 10 min. Varierer litt på intervallene. Kan dette være begynnelsen??? '*håpehåpe* :) Tenkte jeg skulle prøve å få noe søvn, siden det ikke er så vondt, så finner jeg vel ut etterhvert om noe er på gang :)

Hvis de kommer så ofte og øker i intensiteten, så vil jeg påstå at det er noe pågang. 

Hos meg så husker jeg at det kjentes ut som kraftig menssmerter. Smertene lå i nedre mage og rygg. Men folk er forskjellige...

På BV siden om fødsel står det en tommelfinger regel:

"Hvis du klarer å sovne fra sammentrekningene, er det ikke rier!"

Får bare vente og se - håper det er noe på gang!  Lykke til!

Skuffet...... Klarte å sove omtrendt hele natten.... Skal på modningsakupunktur i dag, så håper det setter fart på sakene :)

Det kan faktisk være starten på rier faktisk. Sist graviditet hadde jeg noe mens lignende og SVAKE rier en hel dag, og da fikk jeg sove. Og ca 12 timer senere ble det ordentlige rier og 4 cm åpning.

Hadde det på samme måte for eit par dagar sidan. Smertene varte heile natta, så fekk ikkje sove. Men utover dagen forsvant dei.. Vart litt skuffa! I dag merker eg ingenting. Håper modningsakupunkturen hjelper med deg :-)

Takk :) Merket at det var noe som skjedde når jeg lå der med nålene. Skal igjen i morgen. Det blir spennende å se om det skjer noe mer innen den tid. Håper det snart blir baby på oss som er igjen :)

Jag har haft rier i 3 dagar nu men dom ökar inte i varken smerte eller tid. I söndag hade jag var tredje minut i 1min. Jag tycker de känns som extrem menssmärta. Tror ja sa till min mamma att de var som att dra på sig en trosa med smärta för hade bara ont i underlivet/nedre ryggen. Jobbigt att ha så ont men att de inte kommer en bebis, men de har iaf öppnat sig 1cm och livmoderhalsen är mjuk, så något händer ju! :) väntar med spänning nu. 39+0 idag

mammas_elskling skrev:
Jag har haft rier i 3 dagar nu men dom ökar inte i varken smerte eller tid. I söndag hade jag var tredje minut i 1min. Jag tycker de känns som extrem menssmärta. Tror ja sa till min mamma att de var som att dra på sig en trosa med smärta för hade bara ont i underlivet/nedre ryggen. Jobbigt att ha så ont men att de inte kommer en bebis, men de har iaf öppnat sig 1cm och livmoderhalsen är mjuk, så något händer ju! :) väntar med spänning nu. 39+0 idag

Off, håper det snart tar seg opp hos deg! :) Kanskje du har en baby i morgen?? :) Jeg sitter bare å venter på at riene skal begynne igjen... Så gleder meg til ny time i morgen :)

Høres ut som det kan være modningsrier. Hadde det med førstemann i flere dager før det endelig kom i gang. Veldig slitsomt. Håper du klarer å slappe av og få nok søvn.

Back
Topp