Rier Vs kynnere

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 106641
  • Opprettet Opprettet
S

Slettet medlem 106641

Guest
Ja, nå har vi kommet der...
Begynte som vanlig med regelmessige kynnere igår kveld,,men etterhvert så forandret de seg på en måte.
De vanlige kynnerne starter øverst i magen, magen blir steinhard og det stråler nedover i underlivet hvis jeg prøver å gå samtidig. Men de holder meg ikke våken om nettene, jeg sovner fint ifra dem.
Igår begynte de å sette seg nederst i magen, kraftig menssmerter, minnet meg om "startfase-riene" og de var faktisk så vonde at jeg ikke kunne bevege meg, og ikke klarte å sovne.
Etter noen timer ga det seg heldigvis. Er jo bare 35+1.
Men slik modning har jeg ikke hatt med de andre to, det har alltid hjulpet å legge seg nedpå å roe helt ned.
Andre som har opplevd dette, og hvor lenge gikk dere slik før fødselen faktisk var igang?

Regelmessig? Hvor tett og hvor lange?

Jeg har fått rier når jeg fikk rier, aldri tvil.

Men med yngste stoppet de på 4 cm. I ca 12 timer, før det ble fødsel.
Men da var jeg jo ved termin.

Jeg har hatt d samme selv i natt.. Og nå.. Våkner av de.. Tror det er på vei til å modnes, plutselig braker d vel løs;) kan ikke si eg gleder meg til fødsel men er vel bare å bite tennene sammen.. Er mitt 3 barn og eg er 37+2 i dag:happy:

Har vel noe lignende.. Vondt bak i korsryggen (kommer ofte i tak), magen øverst er knall hard og takvise smerter i magen og veldig mye nedpress så dette har holdt meg våken i to netter nå. Er vel modning som skjer, har nesten to cm åpning og livmortappen er halvveis flatet ut:) 37+2 idag

Begynte som vanlig med regelmessige kynnere igår kveld,,men etterhvert så forandret de seg på en måte.
De vanlige kynnerne starter øverst i magen, magen blir steinhard og det stråler nedover i underlivet hvis jeg prøver å gå samtidig. Men de holder meg ikke våken om nettene, jeg sovner fint ifra dem.
Igår begynte de å sette seg nederst i magen, kraftig menssmerter, minnet meg om "startfase-riene" og de var faktisk så vonde at jeg ikke kunne bevege meg, og ikke klarte å sovne.
Men slik modning har jeg ikke hatt med de andre to, det har alltid hjulpet å legge seg nedpå å roe helt ned.
Andre som har opplevd dette, og hvor lenge gikk dere slik før fødselen faktisk var igang?
Uff ja stakkars deg , håper du slipper å gå lenge sånt siden det fortsatt er tidlig. Jeg har hatt disse maserier med 10 min mellom spesielt om nettene i mange uker allerede. Det er så slitsomt .

Igår tok jeg ikke tiden, men det varierte vel mellom 5 og 10 min mellom hver sammentrekning.
Har jo allerede hatt det slik lenge med vonde kynnere på kveldene, og er jo "myk og moden" ifølge jordmor.
Dette var mye heftigere enn kynnerne liksom.. Men ikke like vonde som riene er når de er igang. Men sånn som de er helt i starten.
Nå er magen i ulage også. Kvalm og løs mage. Men det går omgangssyke i området, så det kan jo være det også.
Skal være glad når all denne usikkerheten er over, og jeg ligger her med en liten skatt i armene! :-)

Husker spesielt jeg hadde det slik med tredje og sjette (Tredje er kjent for å være litt "lur").. Med tredje gikk jeg med kraftige masrier i ukesvis og rier som startet og stoppet.. Måtte tilslutt få hjelp til å bli satt i gang, for det er utrolig slitsomt å gå slik. Med sjette hadde jeg en runde med kraftige og regelmessige kynnere ca en mnd før fødsel. Men da roet det seg for å starte på ordentlig rundt terminen.

Husker spesielt jeg hadde det slik med tredje og sjette (Tredje er kjent for å være litt "lur").. Med tredje gikk jeg med kraftige masrier i ukesvis og rier som startet og stoppet.. Måtte tilslutt få hjelp til å bli satt i gang, for det er utrolig slitsomt å gå slik. Med sjette hadde jeg en runde med kraftige og regelmessige kynnere ca en mnd før fødsel. Men da roet det seg for å starte på ordentlig rundt terminen.

Hvor mange uker gikk du slik, og hvilken uke ble tredjemann født i?
Altså, selv om kynnerne er plagsomme og slitsomme, så skal jeg holde ut 21 dager til med det. Men de riene jeg hadde inatt, er jeg ikke like villig til å ha i 21 dager! :-P

Hvor mange uker gikk du slik, og hvilken uke ble tredjemann født i?
Altså, selv om kynnerne er plagsomme og slitsomme, så skal jeg holde ut 21 dager til med det. Men de riene jeg hadde inatt, er jeg ikke like villig til å ha i 21 dager! :-P
Jeg sliter ned maserier også og lurer på hvor lenge jeg skal holde ut. Igår tok jeg til og med rihemmende medisin uten at det hjalp så mye. Ble veldig trøtt så jeg fikk sove i mellom sammentrekningene. De hadde gitt seg ganske mye idag morges men har hatt ganske kraftige tak i hele dag.....jeg er bare så sliten.

Jeg sliter ned maserier også og lurer på hvor lenge jeg skal holde ut. Igår tok jeg til og med rihemmende medisin uten at det hjalp så mye. Ble veldig trøtt så jeg fikk sove i mellom sammentrekningene. De hadde gitt seg ganske mye idag morges men har hatt ganske kraftige tak i hele dag.....jeg er bare så sliten.

En blir utrolig sliten av de både fysisk og psykisk synes jeg. For jeg går liksom hele tiden og er forberedt på at NÅ starter det, og så dabber det av igjen... Får ikke slappet av like godt. Og med 5 uker igjen til termin, burde det være mulig å få slappe godt av!!

Back
Topp