Rier som stopper

Kine03

Glad i forumet
Eg hadde termin på mandag og var så klar for fødsel, spesielt siden mine tre andre hadde komt rett før termin. Men neida ingenting skjedde. Natt til onsdag hadde eg mye uregelmessige rier hele natten, så det ble lite søvn. Etterhvert så ble det åtte min mellom hver, så da ringte eg siden vi har et lite stykke til KK. Eg skulle komme inn for skjekk, og alt var i orden, men lite fremgang. så vi fikk vente på føderedet for å se om det tok seg opp. Men riene kom bare sjeldnere, så fant ut at det var like greit å reise hjem. I natt har det vert det samme, bare mye kraftigere rier. Fikk litt panikk en stund og for var usikker på om eg hadde kjent noe liv på en stund og ristet og dultet i magen uten noe respons. Var sikker på at no er han død, så ringte inn til føden. Selvfølgelig gir han noen dult fra seg mens eg snakker med damen:p huff underskudd på søvn og paranoid. No er eg lei og vil kose med lillegutt <3

Du skal være litt "paranoid "! Viktig det for baby sin skyld!
Håpe det bestemmer seg for å bli sikkelige saker snart! Slitsomt med sånn tull! Lykke til ❤

Håper det tar seg opp i løpet av dagen for deg så du slipper flere sånne netter. Sov når du kan for plutselig så skjer det jo :-)

Uff hadde termin på mandag selv og har hatt ganske regelmessige kynnere i over 24 timer, men ingenting som tar seg opp :( kommer bare hvert 20.minutt ca.. Slitsomt! Vil hilse på lillegutt nåå :P
Håper riene dine tar seg opp snart!! :) viktig å være litt "paranoid" også ;)

Høres slitsomt ut, håper det blir skikkelige rier snart :)

Hadde regelmessige kraftige rier med ca fem min mellom hjemme, så reiste ned på KK igjen. Hadde bare 2-3 cm åpning og fortsatt litt umoden pluss at riene hadde dabbet av på vegen. Så skulle vente et par timer på "føderommet" og ble skjenket igjen. Da hadde eg 5 cm åpning, så no blir det endelig fødsel i løpet av kvelden:D:D

Hadde regelmessige kraftige rier med ca fem min mellom hjemme, så reiste ned på KK igjen. Hadde bare 2-3 cm åpning og fortsatt litt umoden pluss at riene hadde dabbet av på vegen. Så skulle vente et par timer på "føderommet" og ble skjenket igjen. Da hadde eg 5 cm åpning, så no blir det endelig fødsel i løpet av kvelden:D:D

Så godt å høre, lykke til :D

Lykke til :) :)

Yey!! Lykke til! :D

Hun har født :) skrevet på fødelisten i dag, så da kommer det nok en melding når hun er klar for det :)

Hadde ganske uregelmessig og ikkje så effektive rier i starten av fødselen. Heldigvis ikkje så grusomt vondt. Når det nærmet seg midnatt ble de kraftigere og kom tettere.
Vekslet mellom å gynge på en stor ball og henge i prekestolen. Det var ganske intenst en periode og eg hadde fryktelig trykketrang, men kun 7-8 cm åpning. Alt vannet og hodet trykket på nedover, men jordmor ville likevel vente med å ta vannet. Så følte en periode eg aldri skulle bli ferdig.
Ble sjekket igjen og da var det 9 cm, men fortsatt en kant igjen. Da tok de heldigvis vannet og da klarte eg ikkje holde igjen trykket og presset. Da var hodet plutselig i åpningen og jordmor sa eg ikkje måtte trykke. Pust pust..eg neiii det går ikkje!! Så sto hodet i åpningen og vi hørte at han prøvde å grine. Måtte vente på neste ri, som virket som en evighet før den kom. Da sklei han ut kl. 01.20 og vi fikk endelig møte den nydelige gutten vår. Og eg trengte heldigvis bare et par pyntesting selv om det gikk kjapt på slutten.

Hadde ganske uregelmessig og ikkje så effektive rier i starten av fødselen. Heldigvis ikkje så grusomt vondt. Når det nærmet seg midnatt ble de kraftigere og kom tettere.
Vekslet mellom å gynge på en stor ball og henge i prekestolen. Det var ganske intenst en periode og eg hadde fryktelig trykketrang, men kun 7-8 cm åpning. Alt vannet og hodet trykket på nedover, men jordmor ville likevel vente med å ta vannet. Så følte en periode eg aldri skulle bli ferdig.
Ble sjekket igjen og da var det 9 cm, men fortsatt en kant igjen. Da tok de heldigvis vannet og da klarte eg ikkje holde igjen trykket og presset. Da var hodet plutselig i åpningen og jordmor sa eg ikkje måtte trykke. Pust pust..eg neiii det går ikkje!! Så sto hodet i åpningen og vi hørte at han prøvde å grine. Måtte vente på neste ri, som virket som en evighet før den kom. Da sklei han ut kl. 01.20 og vi fikk endelig møte den nydelige gutten vår. Og eg trengte heldigvis bare et par pyntesting selv om det gikk kjapt på slutten.
Flink er du! Sto du under pressriene? Tenkte jeg skulle gjøre det neste gang om mulig, og bruke tyngdekraften :) gratulerer igjen :)

Back
Topp