Rier - som magevondt ??

Ønskemamma2022

Glad i forumet
Jeg har hatt noen tak i magen de siste dagene, ikke regelmessige men sånn man får når man har vondt i magen.
Kommer på do greit, men hatt løs mage og luft i magen den siste uken.
Verken og vondtene kan sette seg litt i ryggen og ned i rumpa av og til o_O modningsrier eller er det starten på at rier tar seg opp ??

Er førstegangs så syntes det er vanskelig å vite hva som er hva :nailbiting:
Ganske redd for å våkne med pressrier om jeg ikke merker til riene :woot::wacky:

Det kan være, vanskelig å si.
Men tommelfingerregel er vel at om du er usikker, så er det nok ikke rier. Finnes unntak fra det og :)

Hvis du er usikker, ring føden. De har ekspertisen! :)

Mange er uenige å folk er jo forskjellige, men rier startet ihvertfall hos meg som en smerte som begynte fra korsryggen å spredte seg utover magen da jeg fikk første. Hos meg var det ihvertfall veldig ulikt magevondt å løs/luft i magen vondt hvis du skjønner. Begynner som en mild smerte men som du merker kommer og går å tar seg opp over tid, tror ikke du trenger å bekymre deg for å plutselig ha pressrier som førstegangs, du merker garantert noe lenge før det :) tok meg 24 timer fra første ri til vesla var ute for 5 år siden.

Men tommelfingerregel er vel at om du er usikker, så er det nok ikke rier. Finnes unntak fra det og :)

Signerer denne, ellers er vel regelen at det skal ta seg opp/bli vondere og komme tettere :)

Signerer. Som førstegangsfødende var jeg redd for det samme, gikk i tre uker med vondter og ubehag og trodde kanskje det var fødsel i gjære. Men da jeg faktisk endelig fikk rier var det aldri noen tvil om at det var det det var.

Rier kan jo minne om menstruasjonssmerter som kommer takvis og blir sterkere, lengre og med kortere mellomrom. Smertene kan sitte i mage, rygg, underliv og lår.. For meg har det sitti veldig i låra..

Blir du rød i kinnene også når det står på?
Er selv i uke 37 nå, har slike tak og kynnere som du beskriver. Kroppen har gjerne begynt modningsprosessen og livmoren øver seg på sammentrekninger. Men det kan ta lang tid enda før det setter ordentlig igår.
Jeg var på kontroll igår og hodet var ikke festet så hos meg er det bare «øvelse».

For meg er det eneste som hjelper å legge meg ned og slappe helt av. Kan ta noen timer før det slipper. Jeg får ofte magevondt/mye luft når babyen sperrer/trakker på tarmen og når babyen flytter seg bort fra tarmen så prompes det maaaasse og jeg fyker på do.
Og så roer det seg etter en god stund så lenge jeg tar det med ro.

Jeg sniker litt fra januar. Første fødselen min startet med skikkelig magevondt og diare. Jeg var vel tre turer på do på 10-15 minutter etter at jeg våknet. Samtidig kom slimproppen. Da smertene fortsatte etter at magen var tom ble jeg sikker på at det var rier. Så hos meg var riene lik vanlige magesmerter, men de kom tettere (ble aldri regelmessige, men vi dro heldigvis på sykehuset likeve og de hadde virket bral).

Jeg har hatt noen tak i magen de siste dagene, ikke regelmessige men sånn man får når man har vondt i magen.
Kommer på do greit, men hatt løs mage og luft i magen den siste uken.
Verken og vondtene kan sette seg litt i ryggen og ned i rumpa av og til o_O modningsrier eller er det starten på at rier tar seg opp ??

Er førstegangs så syntes det er vanskelig å vite hva som er hva :nailbiting:
Ganske redd for å våkne med pressrier om jeg ikke merker til riene :woot::wacky:

For meg err rier så vonde, at det ikke går an å ta feil. Modningsrier er vonde de og, men ikke i nærheten av de man får etter 3-4cm åpning.

Blir du rød i kinnene også når det står på?
Er selv i uke 37 nå, har slike tak og kynnere som du beskriver. Kroppen har gjerne begynt modningsprosessen og livmoren øver seg på sammentrekninger. Men det kan ta lang tid enda før det setter ordentlig igår.
Jeg var på kontroll igår og hodet var ikke festet så hos meg er det bare «øvelse».

For meg er det eneste som hjelper å legge meg ned og slappe helt av. Kan ta noen timer før det slipper. Jeg får ofte magevondt/mye luft når babyen sperrer/trakker på tarmen og når babyen flytter seg bort fra tarmen så prompes det maaaasse og jeg fyker på do.
Og så roer det seg etter en god stund så lenge jeg tar det med ro.

Jeg har generelt blitt mer hoven og rød i ansiktet i det siste :P men merker det skjer noe i kroppen ..... ikke noe mer nå i kveld.... så sikkert bare modning :bored:

Magen er fremdeles litt urolig :p

Jeg har generelt blitt mer hoven og rød i ansiktet i det siste :p men merker det skjer noe i kroppen ..... ikke noe mer nå i kveld.... så sikkert bare modning :bored:

Magen er fremdeles litt urolig :p

Samme her- litt mer bollekinn, røde roser i kinnene og finner pokker ikke noen god liggestilling i sengen. og kroppen driver å jobber med ett eller annet men blir sikkert ikke noe føding før overtid denne gangen også

Æ har hele livet hatt kraftige menssmerta. Å må ærlig innrøm å si at rian æ hadd den hær gangen va ikke like vondt som menssmertan.
Hadd kun smertan fra navlen å ned mot skambeinet. Å kjent litt ekstra trykk mot ratattanen når æ kom opp på 6-7cm. Men så født æ 14minutter etter det å da.
Har å fått hør at om du fortsatt klare å snakk når det trekke sæ sammen så e det ikke ria.
Øøøø. No e æ hyperverbal å skrevle my. Å hadd null problem me å snakk mæ gjennom ria [emoji85]
Ble litt fliring om akurat d dær på fødestua. Jm sa hu ikke hadd opplevd det før [emoji13]
Å trudd aldri æ va nær pressria å fødsel æ pga for lite vonde ria å snakkinga. Men VIPS på 2-3 min hadd æ en baby i arman.
Så ting e VELDIG individuelt.
M første hadd æ dritvondt å ba om epudural (som æ å fikk).

Æ har hele livet hatt kraftige menssmerta. Å må ærlig innrøm å si at rian æ hadd den hær gangen va ikke like vondt som menssmertan.
Hadd kun smertan fra navlen å ned mot skambeinet. Å kjent litt ekstra trykk mot ratattanen når æ kom opp på 6-7cm. Men så født æ 14minutter etter det å da.
Har å fått hør at om du fortsatt klare å snakk når det trekke sæ sammen så e det ikke ria.
Øøøø. No e æ hyperverbal å skrevle my. Å hadd null problem me å snakk mæ gjennom ria [emoji85]
Ble litt fliring om akurat d dær på fødestua. Jm sa hu ikke hadd opplevd det før [emoji13]
Å trudd aldri æ va nær pressria å fødsel æ pga for lite vonde ria å snakkinga. Men VIPS på 2-3 min hadd æ en baby i arman.
Så ting e VELDIG individuelt.
M første hadd æ dritvondt å ba om epudural (som æ å fikk).
Håper jeg får en fødsel som din!!! Men tviler litt på det.. Heldigen deg :)

Samme her- litt mer bollekinn, røde roser i kinnene og finner pokker ikke noen god liggestilling i sengen. og kroppen driver å jobber med ett eller annet men blir sikkert ikke noe føding før overtid denne gangen også
Fødefjes sier jeg bare:hilarious: sovingen er en utfordring, særlig når man skal snu seg :arghh:
Var på sjekk med lille i magen i går kveld, og hun sa jeg hadde utslag på gode kynnere på CTG :bored: og at hun så jeg haddd time hos jordmor i morgen, så kommenterte hun "om jeg rakk den da" :eek: men ingenting skjedd i natt:oops: spent på om jordmor finner modning og at hun stripper meg i morgen :smiley-angelic001:happy093

Fødefjes sier jeg bare:hilarious: sovingen er en utfordring, særlig når man skal snu seg :arghh:
Var på sjekk med lille i magen i går kveld, og hun sa jeg hadde utslag på gode kynnere på CTG :bored: og at hun så jeg haddd time hos jordmor i morgen, så kommenterte hun "om jeg rakk den da" :eek: men ingenting skjedd i natt:oops: spent på om jordmor finner modning og at hun stripper meg i morgen :smiley-angelic001:happy093

Fødefjes it is!!! Og fytti grisen hvor mange hormonbomber jeg fyrer rundt meg hver dag nå. Tror mann og barn tror det har rablet helt for mor: sitat 4-åringen: mamma jeg tror ikke du har det helt bra nå - gå å legg deg!!:smiley-angelic008
:angelic:
Apropos stripping: Ble ufrivillig strippet på termindato så jeg vil ikke/skal ikke bli strippet denne gangen. Fikk feber av det og det hjalp ikke en eneste millimeter heller :angry7 eldste kom 12 dager på overtid..

Fødefjes it is!!! Og fytti grisen hvor mange hormonbomber jeg fyrer rundt meg hver dag nå. Tror mann og barn tror det har rablet helt for mor: sitat 4-åringen: mamma jeg tror ikke du har det helt bra nå - gå å legg deg!!:smiley-angelic008
:angelic:
Apropos stripping: Ble ufrivillig strippet på termindato så jeg vil ikke/skal ikke bli strippet denne gangen. Fikk feber av det og det hjalp ikke en eneste millimeter heller :angry7 eldste kom 12 dager på overtid..
Haha for en kommentar :hilarious: mannen får høre mye om hvordan klæra ikke passet og hvor feit jeg føler meg :bag::hilarious: blir ganske sint for lite :nailbiting::wacky: helt kokko !! Haha ! Men et vell sånn det er for de fleste ! Godt det ikke er lenge igjen :)

Uff da ! Det hørtes ikke bra ut !:nailbiting: Føler det er veldig individuelt akkurat det der med stripping, men håper det har effekt på meg ! Er så lei nå at jeg gir F i om det blir fødsel eller ikke:wideyed: verdt forsøket tenker jeg :oops::rolleyes: men har hørt man må være moden for det da ! Har ikke lyst om jeg ikke er moden i det hele tatt :yuck:

Er så lei nå at jeg gir F i om det blir fødsel eller ikke:wideyed: verdt forsøket tenker jeg :oops::rolleyes: men har hørt man må være moden for det da ! Har ikke lyst om jeg ikke er moden i det hele tatt :yuck:

Samme her - iiiiinderlig lei. Magen sank plutselig mens jeg var å trente hos manuellterapeut idag så nå skal jeg være veldig flink med treningen de neste dagene (håper ikke ukene)! Ut baby ut!!

Back
Topp