Rier og kontakt med jordmor

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Hei,

Vi bor 20 mil. fra fødested. Har fått beskjed om å ta kontakt når det er rier hvert kvarter.

Hva har dere fått beskjed om? Og hvor langt unna fødested bor dere?

Jeg regnes som førstegangsfødende iom. at tvillingene ble tatt med keisersnitt.

Er blitt anbefalt å bli hjemme til riene varer i cirka 60 sekunder og kommer cirka 3–4 ganger i løpet av 10 minutter. Men vi bor typ 5 minutter kjøring unna sykehuset vårt da (heldige der). Siden jeg er førstegangs tar jeg nok kontakt når jeg ikke er i tvil om at fødselen er igang. De pleier å ville snakke med den fødende, slik at de kan høre på stemmen/høre når det kommer en ri etc. Siden vi har så kort vei kan det nok også hende at jeg evt får komme inn til en sjekk, og så blir sendt hjem for å vente- det er helt ok for meg. Far får være med fra aktiv fase.

10 mil til sykehuset her, men ikke fått beskjed om noe spesielt ift når jeg skal ta kontakt. Med første så var det rett på 2-3 rier på 10 min..

Førstegangs, har fått beskjed om at når riene varer i 45 sekunder og kommer med under 10 minutters mellomrom skal jeg ta kontakt med sykehuset :joyful: Jeg kommer sikkert til å ta kontakt litt tidligere, eller litt for sent, vi får se hvordan jeg takler smertene :rolleyes:

Ikke fått noe beskjed om når jeg skal komme inn.

Jordmor snakket om når de varer i over 30 sekunder og jeg mener det var type regelmessig tre–fire minutter mellom. Skal på ultralyd på sykehuset fredag, så tenkte spørre nærmere om det da. Har ca en halvtime å kjøre.

Fått beskjed om å komme inn med en gang jeg kjenner noe. Dette er tredje og begge fødslene jeg har hatt har vært styrtfødsler.

8 mil her, ikke fått noen beskjed angående dette. Sist gikk det ganske fort fra uregelmessige rier (som jeg da ikke syntes det var grunn nok til å ta kontakt for) til regelmessige rier med 3 min mellomrom. Så får vi se hvordan det starter denne gangen. Om jeg er i tvil ringer jeg nok å snakker med de på føden om hvordan vi bør gjøre det:)

Var på ultralyd på sykehuset i dag, og fikk beskjed om å komme når det har vært regelmessige rier i en til to timer. Men, sa hun, som regel ble det jo til at man ringte før og slik sett hadde en dialog gjennom noe tid. :)

Ellers fikk jeg vite at det fullt oppussingskjør på føden for tiden (verst for håndverkerne, sa jeg) og at badekarene for øyeblikket ikke kan brukes pga lekkasjefare til intensiven etasjen under. :wideyed: Håper babyen holder seg inne til det er fikset!

Var på ultralyd på sykehuset i dag, og fikk beskjed om å komme når det har vært regelmessige rier i en til to timer. Men, sa hun, som regel ble det jo til at man ringte før og slik sett hadde en dialog gjennom noe tid. :)

Ellers fikk jeg vite at det fullt oppussingskjør på føden for tiden (verst for håndverkerne, sa jeg) og at badekarene for øyeblikket ikke kan brukes pga lekkasjefare til intensiven etasjen under. :wideyed: Håper babyen holder seg inne til det er fikset!
Hvilket sykehus er dette?:)

Jeg har ca 30 min til sykehuset. Fått beskjed om å komme ved første lille tegn da jeg har to styrtfødsler bak meg:woot: Kommer sikkert til å bli noen bomturer de neste ukene:hilarious:

20 mil. Skal ringe ved første tegn. Har og fått privatnr til jordmor i kommunen, for å unngå far som jordmor, just in case.. Blir ambulanse med jordmor følgje, om me rekk det. Fjerdemann kom på 1t&3min.o_Oxsmile9

Back
Topp