Rier før planlagt keisersnitt

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Jeg vet jo egentlig at jeg bør rådføre meg med føden, men vil ikke være til bry hvis det ikke er noe på gang :p

I presis et døgn har jeg hatt mye murringer i mage, rygg, nedover lårene og mye nedpress. Spesielt i går kveld har det tatt seg opp og kommer takvis men uregelmessig. Baby er veldig aktiv når de kommer som tak. Ellers er murringene konstant. Våknet kl.4 i natt (sovnet kl.1….) og vært våken siden pga takvise murringer hvor det begynte å gå over til murringer som kjennes ut som ordentlige menssmerter for meg hvor jeg ville tatt Paracet. :dead: (TW?) Men er ikke sånn smertefullt sammenlignet med forrige fødsel hvor jeg trodde jeg skulle dø av smerter og hvor åpningsfasen varte nesten 2 døgn (startet roligere og tok seg gradvis opp, ble derfor innlagt i åpningsfasen fordi det tok så lang tid og var så vondt).

Så poenget med innlegget er i hovedsak at jeg skal ha planlagt keisersnitt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal bedømme om noe er på gang eller om det bare er modning :banghead:
 
Tenker at det ikkje skader å ta ein telefon til føden. Spesielt sidan du skal ha pks. Så kan dei avgjere om du skal inn på sjekk og om dei må forskyve ting.

Hadde det ganske likt forrige helg, med murringar som kom ganske regelmessig kvart tiande minutt, varte ca. 50 sekundar og bygde seg opp akkurat som rier. Men dei var mindre vonde enn eg hugsa frå sist. Hadde det slik ei heil natt, og ringte då til føden sidan eg akkurat var i veke 36. Fekk beskjed om å ta to paracet, prøve å sove, og deretter ringe på nytt og kome inn for sjekk om det fortsatte etterpå. Det gav seg heldigvis då eg fekk sove.

Du må ikkje tenke at du er til bry for føden. Det er jobben deiras, og det er absolutt innanfor å ringe om du er usikker :Heartred Lykke til!
 
Jeg vet jo egentlig at jeg bør rådføre meg med føden, men vil ikke være til bry hvis det ikke er noe på gang :p

I presis et døgn har jeg hatt mye murringer i mage, rygg, nedover lårene og mye nedpress. Spesielt i går kveld har det tatt seg opp og kommer takvis men uregelmessig. Baby er veldig aktiv når de kommer som tak. Ellers er murringene konstant. Våknet kl.4 i natt (sovnet kl.1….) og vært våken siden pga takvise murringer hvor det begynte å gå over til murringer som kjennes ut som ordentlige menssmerter for meg hvor jeg ville tatt Paracet. :dead: (TW?) Men er ikke sånn smertefullt sammenlignet med forrige fødsel hvor jeg trodde jeg skulle dø av smerter og hvor åpningsfasen varte nesten 2 døgn (startet roligere og tok seg gradvis opp, ble derfor innlagt i åpningsfasen fordi det tok så lang tid og var så vondt).

Så poenget med innlegget er i hovedsak at jeg skal ha planlagt keisersnitt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal bedømme om noe er på gang eller om det bare er modning :banghead:
Jeg hadde tatt kontakt med føden, jeg! Tenker ikke du er til bry, men at du er forsiktig og årvåken :)
 
Jeg vet jo egentlig at jeg bør rådføre meg med føden, men vil ikke være til bry hvis det ikke er noe på gang :p

I presis et døgn har jeg hatt mye murringer i mage, rygg, nedover lårene og mye nedpress. Spesielt i går kveld har det tatt seg opp og kommer takvis men uregelmessig. Baby er veldig aktiv når de kommer som tak. Ellers er murringene konstant. Våknet kl.4 i natt (sovnet kl.1….) og vært våken siden pga takvise murringer hvor det begynte å gå over til murringer som kjennes ut som ordentlige menssmerter for meg hvor jeg ville tatt Paracet. :dead: (TW?) Men er ikke sånn smertefullt sammenlignet med forrige fødsel hvor jeg trodde jeg skulle dø av smerter og hvor åpningsfasen varte nesten 2 døgn (startet roligere og tok seg gradvis opp, ble derfor innlagt i åpningsfasen fordi det tok så lang tid og var så vondt).

Så poenget med innlegget er i hovedsak at jeg skal ha planlagt keisersnitt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal bedømme om noe er på gang eller om det bare er modning :banghead:
Siden du skal ha pks, så ville jeg kontaktet føden.
 
Da jeg skulle ha pks oppfordret de til å ha lav terskel for å ta kontakt, så ville ikke tenkt at du er til bry! :)
 
Åå, følger spent med på denne tråden! Er 35 uker nå, og skal ha pks 01.08, er sååå spent på om noe kommer til å skje i ukene før! OG, ring føden ❤️
 
Skal også ha pks og har fått beskjed om lav terskel for kontakt om jeg er usikker på om noe er i gang.
 
Jeg skulle ha pks. En uke før så hadde jeg veldig vondt i magen i ca. et døgn. Var på kontroll hos jordmor, som sa at alt så normalt ut. Da det ikke hadde gitt seg seks timer senere, ble jeg ikke beroliget av det lengre, så dro på føden for sjekk med ctg. De sa at det ikke var noe på gang, selv om jeg så noen sterke kynnere. De begynte å snakke om at man kunne jo få blindtarmbetennelse selv om man er gravid :wacky: så jeg dro hjem igjen da. Seks timer senere gikk vannet, og under to timer senere var hun født :) følg magefølelsen er alt jeg sier! Og er aldri galt med en sjekk!
 
Takk for svar alle sammen! Jeg har fått veldig lite informasjon, og fikk egentlig bare beskjed om å kontakte føden hvis fødselen starter (men her er jeg usikker på hvordan avgjøre det) eller hvis vannet går (da blir jeg hentet av ambulanse.
Har termin om sånn 2 uker og skal ha pks bare 5 dager før termin. Skal på forberedende samtale bare noen dager før pks, så synes de har satt alt opp veldig sent. Er 38+2 idag :p

Hvis det ikke blir bedre eller gir seg i løpet av de neste timene så skal jeg ringe de :shy: ikke blitt noe verre eller vondere enda heller, men det kan fort skje om noe er på gang!
 
Takk for svar alle sammen! Jeg har fått veldig lite informasjon, og fikk egentlig bare beskjed om å kontakte føden hvis fødselen starter (men her er jeg usikker på hvordan avgjøre det) eller hvis vannet går (da blir jeg hentet av ambulanse.
Har termin om sånn 2 uker og skal ha pks bare 5 dager før termin. Skal på forberedende samtale bare noen dager før pks, så synes de har satt alt opp veldig sent. Er 38+2 idag :p

Hvis det ikke blir bedre eller gir seg i løpet av de neste timene så skal jeg ringe de :shy: ikke blitt noe verre eller vondere enda heller, men det kan fort skje om noe er på gang!
Hehe, burde kanskje ikke si det, men mitt ks var satt opp 6 dager før termin, og hun kom 38+4 (førstegangs) :)
 
Fikk du ikke akutt KS?
Joda, men det ble ganske akutt for det åpnet seg så fort. Nå har jo ts født før, og ikke hatt lignende fødsel. Så da er det forhåpentligvis ikke like stress :)
 
Joda, men det ble ganske akutt for det åpnet seg så fort. Nå har jo ts født før, og ikke hatt lignende fødsel. Så da er det forhåpentligvis ikke like stress :)

Skjønner, det høres stress ut når det blir så akutt. Er livredd for å gå i fødsel før pks, men skal ha ved 38+4, så håper jeg slipper.
 
Skjønner, det høres stress ut når det blir så akutt. Er livredd for å gå i fødsel før pks, men skal ha ved 38+4, så håper jeg slipper.
Jeg skal ikke ha pks før 39+2, men har såå på følelsen at noe kommer til å skje før! Førstemann var -21% når han kom, denne var estimert til +10% i uke 33 :laughing002
 
Skjønner, det høres stress ut når det blir så akutt. Er livredd for å gå i fødsel før pks, men skal ha ved 38+4, så håper jeg slipper.
Jeg hadde liksom en eller annen følelse av det, så tok det rolig. Dusjet til og med før vi dro :D men bor bare fem minutter fra sykehuset da, så sånn sett var det jo greit :)
 
Hehe, burde kanskje ikke si det, men mitt ks var satt opp 6 dager før termin, og hun kom 38+4 (førstegangs) :)
Det kan faktisk skje når som helst :shy: Fikk du komme inn med engang vannet hadde gått?

Første kom på overtid som endte katastrofesnitt, men da startet fødsel av seg selv. Kunne ikke sett for meg at det skulle starte 2 uker før termin neste gang (om det ikke bare er modning nå da :shy:)
 
Har ikke ringt føden enda - jeg vet at man bare bør ta den telefon men jeg venter å ser om det utvikler seg til ordentlige rier først. Det har vært varierende murringer siden jeg skrev innlegget i 14-tiden, perioder med mer smertefulle murringer.

Annet interessant jeg har merket meg er at jeg har vært på do 100 ganger idag, for å tømme både det ene og det andre (men ikke dårlig mage). Har sånn nedpress at det kjennes ut som ungen er på vei ut (litt overrasket over nedpress da baby ikke ligger i hodeleie som første gang), men må innrømme at jeg plutselig er usikker på hvordan leie baby ligger i - har vært helt sikker og visst det hele tiden frem til idag, så jeg må kjenne godt etter i kveld. Under takene jeg hadde i natt var baby kjeempe aktiv.

I tillegg var jeg kjempe sulten i natt og frem til lunsj, spiste mange ganger. Nå er jeg mer uggen :dead:

Håper virkelig ikke at denne modningen skal vare i dager og uker :shy:
 
Det kan faktisk skje når som helst :shy: Fikk du komme inn med engang vannet hadde gått?

Første kom på overtid som endte katastrofesnitt, men da startet fødsel av seg selv. Kunne ikke sett for meg at det skulle starte 2 uker før termin neste gang (om det ikke bare er modning nå da :shy:)
Ja, eller jeg ringte og sa jeg trodde vannet hadde gått, for lå i senga og hørte «popp», men veldig lite sildring av vann. Så hun sa jeg fikk komme inn for en sjekk. Men da jeg reiste meg for å gå på badet så kom vannet for å si det sånn :hilarious: da var det ingen tvil! Tror de virkelig har lav terskel når det er pks :)

Men du har jo allerede født én gang, og vet jo også litt mer enn jeg gjorde. Så hvis magefølelsen sier at du kan vente, så kan du helt sikkert det :) bare ikke vent for lenge, går jo oftere raskere med andremann!
 
Har ikke ringt føden enda - jeg vet at man bare bør ta den telefon men jeg venter å ser om det utvikler seg til ordentlige rier først. Det har vært varierende murringer siden jeg skrev innlegget i 14-tiden, perioder med mer smertefulle murringer.

Annet interessant jeg har merket meg er at jeg har vært på do 100 ganger idag, for å tømme både det ene og det andre (men ikke dårlig mage). Har sånn nedpress at det kjennes ut som ungen er på vei ut (litt overrasket over nedpress da baby ikke ligger i hodeleie som første gang), men må innrømme at jeg plutselig er usikker på hvordan leie baby ligger i - har vært helt sikker og visst det hele tiden frem til idag, så jeg må kjenne godt etter i kveld. Under takene jeg hadde i natt var baby kjeempe aktiv.

I tillegg var jeg kjempe sulten i natt og frem til lunsj, spiste mange ganger. Nå er jeg mer uggen :dead:

Håper virkelig ikke at denne modningen skal vare i dager og uker :shy:
Sniker. Dette høres akkurat ut som når min fødsel startet. Jeg hadde murringer og kynnere hele dagen og kvelden, løs i magen og sulten/kvalm om hverandre. Sov noen timer på natten og kl 06.00 gikk vannet. Jeg ringte på kvelden siden murringene var så regelmessige og jeg har vært gjennom en styrtfødsel før, de ba meg om å se det an. Når jeg ringte igjen kl 06.00 når vannet hadde gått så sa de at de hadde ventet på meg hele natta :hilarious: Sier ikke at det betyr at din fødsel er i gang, det kan jo bare være modning. Men jeg syns du skal ta en tlf til føden, du er absolutt ikke til bry! Det er en grunn til at de er tilgjengelige på telefon :)
 
Jeg fikk vannavgang og rier med førstemann noen dager før pks sist. Det ble haste keisersnitt(hast og hast, fru blom)på morgenen etter å ha ligget natta gjennom med rier på føden
 
Back
Topp