Rier eller kynnere

T-2965473

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er førstegangsfødene 39+3 i dag. Og jeg lurer på hvordan man kjenner forskjell på kynnere og rier? Har mye mensmurring og nedpress. Kjenner også ut som om jeg har et belte rundt magen som strammer seg. Og når det strammer, så får jeg vondt i magen/symfysen. Er dette kynnere ? Vet man kan oppleve det forskjelling, men kanskje noen har erfaring med det samme var på kontroll for litt over en uke siden, og da hadde jeg 1 cm åpning

Hei.
Jeg er førstegangsfødene 39+3 i dag. Og jeg lurer på hvordan man kjenner forskjell på kynnere og rier? Har mye mensmurring og nedpress. Kjenner også ut som om jeg har et belte rundt magen som strammer seg. Og når det strammer, så får jeg vondt i magen/symfysen. Er dette kynnere ? Vet man kan oppleve det forskjelling, men kanskje noen har erfaring med det samme var på kontroll for litt over en uke siden, og da hadde jeg 1 cm åpning
Høres ut som kynnere/modningsrier. Fødselsrier vil stort sett være regelmessige og gradvis bli sterkere :)

Belte rundt magen som strammer høres ut som rier, selvom de kanskje ikke er blitt regelmessige

Høres ut som kynnere/modningsrier. Fødselsrier vil stort sett være regelmessige og gradvis bli sterkere :)
Det er mange som ikke får regelmessige rier, så trenger ikke nødvendigvis være der.

Har ei venninne som med begge sine kom inn på føden med 9 cm åpning og ikke spesielt vonde rier og fødsel 20-60 min etterpå. Første gang ba de henne være hjemme da det ikke hørtes ut som at hun var i fødsel. Men hun dro likevel fordi hun ikke turte å være hjemme. De ble sjokkerte da de undersøkte henne. Andre gang sa de at hun vet best og det var bra fordi hun fødte 20 min etterpå. Nå med nr 3, så tar hun ingen sjanser og drar heller inn litt for tidlig.

Har og flere venninner som har trodd de har kynnere, og så har det vært rier, men de har likevel hatt lange fødsler.

Har lurt mye på det samme i det siste! 38+4 i dag. Hatt mye nedpress og en del mensmurringer de siste dagene. Men kynnere har jeg hvertfall ikke skjønt om jeg har hatt. I natt våknet jeg kl.5 og trodde det var en rie, magen strammet seg og det tok skikkelig tak. Kom 2 slike også sovnet jeg. Tenker kanskje det var modningsrier? Eller kynnere.

Jeg merka ekstremt stor forskjell på kynnere og rier i alle fall, riene var vonde og satt som et belte rundt magen. Men har skjønt noen kan ha rier som ikke er særlig vonde og:)

Er førstegangs jeg og, tok ikke før jeg kom inn i 3. Trimester at jeg skjønte jeg hadde kynnere :smiley-ashamed004 I det siste har de tatt seg opp så jeg må puste meg gjennom. Denne uka har jeg hatt mine første rier, og da syns jeg ikke det var tvil! Det liksom hogg tak og gjorde vondt (men helt overlevbart), og varte i under ett minutt. Var nok til å vekke meg. Men å prøve å beskrive forskjellen er vanskelig, for det er veldig likt :p

Riene kjenner man begynner,øker i styrke og daler og når de er over har man ikke murringer mer, de blir borte. De er også ofte mer ubehagelige,varer lengre og vil øke i styrke. Etterhvert blir de regelmessige også

Rier gjør skikkelig vondt. Så mye at du må stoppe alt du holder på med og konsentrere deg om å puste deg gjennom. Kynnere strammer og er ubehagelig, og kan rive, litt som menssmerter. Slik er det i alle fall for meg. Lykke til!

Back
Topp