Rier eller kynnere???

Bkno2816592

Flørter med forumet
Våknet kl 02.00 med sykt vonde rier/kynnere... kommer med jevne mellom rom... hvordan skal jeg vite hva som er hva? Om det er kynnere eller rier? Akuratt uke 34. Husker disse smertene som sist jeg fødet, 3-4 timer før baby kom...
 
Ville prøvd å tatt en dusj eller gjort noe avslappende for å sett om de blir bedre, holder det seg konstant med jevne mellomrom ville jeg tatt kontakt med føden og forhørt meg.
Hvordan går det? :)
 
Jeg vil si at du merker forskjellen. Rier tar seg opp i styrke og forsvinner ikke selv om du slapper av. Til slutt vil de komme regelmessig og det blir vanskeligere å puste seg igjennom de.
 
Ville prøvd å tatt en dusj eller gjort noe avslappende for å sett om de blir bedre, holder det seg konstant med jevne mellomrom ville jeg tatt kontakt med føden og forhørt meg.
Hvordan går det? :)

ble litt bedre med dusj. Men fortsatt samme smertene når jeg ikke er i dusjen. Får bare vente til det tar seg opp. Samme smerter samme styrke.
 
Vanskelig å si egentlig siden du synes det gjør vondt. Jeg har ikke smerter under kynnere så det er sånn jeg kjenner forskjell.
 
Ikke fått vondt av kynnere tidligere jeg heller. Detter er mensen smerter x 10

Aha kanskje det er maserier da. Jeg har ingen erfaring med de som jeg kan huske men de gjør ingenting annet enn å være plagsomme. Enig med over her at du kanskje burde sjekke med føden. Spesielt hvis det tar seg opp. Litt tidlig enda :happy:
 
Jeg ville tatt kontakt med føden om du er usikker. Bedre å forhøre seg og være på den sikre siden :) Kynnere skal ikke gjøre vondt, og jeg opplever ikke kynnere på samme måte som rier i det hele tatt. Kynnere er ubehagelige, siden livmora strammer seg, men jeg kjenner det over hele magen. Rier kjenner jeg for det meste nederst der jeg får menssmerter (og i begynnelsen kjennes det ut som menssmerter også), kanskje litt i korsrygg og nedover lårene/lysken.
 
Jeg har hatt oppstart av kynnere nå, og de verste er såpass vonde at jeg må stoppe litt og gjerne sette meg ned. Nå er ikke jeg en som fikk mye maserier med første heller, og de kommer som oftest etter mye aktivitet. Men det er enorm forskjell på rier og kynnere for meg værtfall. Riene var så vonde at jeg spydde i smerte. Og jeg har høy smerteterskel, ala har fått skulder satt på plass uten å trekke en mine :p

Om du er usikker, så følg rådene over og kontakt føden. Om de framdeles er samme nå som i natt så vil jeg anta og tro det er kynnere. er vanskelig å si for andre, det er du som føler hva som skjer med din kropp <3
 
Back
Topp