Riene har starta

MammAnn

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Var på kontroll i går og blei strippa. Etter dette har eg hatt brunlig slim sikkert slimproppen. Hadde masse sammentrekninger etter kontrollen. I dag har eg hatt kraftige sammentrekninger som eg regna med e rier. Dei tar kraftig i ryggen og nede med babyens hode. No lure eg på ka tid eg skal ringe til fødeavdelinga. Riene har holdt på i snart 3 timer. Dette er spennande, håper fødselen er i gang:-)

Kommer ann på hvor regelmessig riene er og hvor lenge de varer, hvor langt unna sykehuset du bor kan også ha noe å si. Men heller ringe de engang for mye vel? Ringer du inn til føden så vil de nok kunne gi bedre svar på om du skal ta turen eller vente litt :) Masse lykke til :gen014

Spennende! Gjør sikkert ikke om du ringer nå! Siden det har holdt på i 3 timer :-)

Har snakka med fødeavdelinga, og jordmora meinte vi skulle sjå det an sida eg bur so nærme sjukehuset og riene er ikkje so kraftige enda at eg klare å prate underveis. Blir spennande å sjå utover dagen korleis det utvikla seg:-)

Har snakka med fødeavdelinga, og jordmora meinte vi skulle sjå det an sida eg bur so nærme sjukehuset og riene er ikkje so kraftige enda at eg klare å prate underveis. Blir spennande å sjå utover dagen korleis det utvikla seg:-)
Erfaring som må deles! Blir egentlig litt irritert på jordmødre som sier du skal ha så vondt at du ikke klarer å snakke, for det er tull! Jeg snakket fint og hadde uregelmessig rier! Men selvfølgelig pågikk en stund. Men alt dette er individuelt. Så ta slike ting med en klype salt og kjenn på kroppen selv når du vil inn.
Forresten jeg hadde 4 cm åpning når jeg kom på sykehuset. Med rier alt fra 3-10 min mellom hver ri

Sent from my iPhone using BV Forum

Spennende! Lykke til :)

Erfaring som må deles! Blir egentlig litt irritert på jordmødre som sier du skal ha så vondt at du ikke klarer å snakke, for det er tull! Jeg snakket fint og hadde uregelmessig rier! Men selvfølgelig pågikk en stund. Men alt dette er individuelt. Så ta slike ting med en klype salt og kjenn på kroppen selv når du vil inn.
Forresten jeg hadde 4 cm åpning når jeg kom på sykehuset. Med rier alt fra 3-10 min mellom hver ri

Ja er sant det, har jo litt med korleis den fødande takler smerten også.

Enig med deg :o

Åh, jøss ;o ja, du må oppdatere oss så lenge du klarer! :D

Einig med deg! Hadde 4 cm med nr 2 når vi kom på sjukehuset! Hadde ikkje store smerter ved riene! Sleit først etter dei tok vatnet! Var etter 7 cm! So trur det er stor forskjell! Bedre å få sjekka ein gang for mykje! Er spent på korleis det blir denne fangen ;)

Riene har blitt kraftigere, får vel ringe fødeavdelinga om ei stund. Har lyst å bli undersøkt å sjå kor langt eg har komt, hadde 1,5 cm opning i går då eg var på kontroll.
Ja, ring :D er ikke godt å gå rundt å ha det vondt! Åh, kanskje du har mere åpning nå :-) spennende! :D

Einig med deg! Hadde 4 cm med nr 2 når vi kom på sjukehuset! Hadde ikkje store smerter ved riene! Sleit først etter dei tok vatnet! Var etter 7 cm! So trur det er stor forskjell! Bedre å få sjekka ein gang for mykje! Er spent på korleis det blir denne fangen ;)
Akkurat som meg :) vondt etter de tok vannet :) ja spent selv jeg ;)

Ja er sant det, har jo litt med korleis den fødande takler smerten også.
Nettopp :) masse lykke til og lytt til deg selv :)

Back
Topp