Ribbein?

snartmammatilenprins <3

Forelsket i forumet
Regner med det skal noe til for at mini kan klare å briste/knekke ribbein med spark når jeg er 25+2? De tre siste dagene har ribbeina på venstre side akkurat der bhen ligger under brystet begynt å gjøre skikkelig vondt. Har ikke slått/dunka meg, heller ikke kjent spark fra mini. Men kjennes ut som en skikkelig brist. Vondt for å vri kroppen, legge meg ned osv. :-( noen som har opplevd lignende? Har tenkt tanken på om det kan være brystene sin skyld at dem har vokst såpass mye at dem er blitt veldig tunge

Det høres kjent ut, en venninne av meg har vært øm der mesteparten av svangerskapet! Tror ikke de fant ut av noe... Men at det var noe som forekom nå og da? Beklager, dette hjalp jo ikke mye.. :-P

Huff det hørtes ikke godt ut. Man blir jo så bevegelseshemmet hvis det ryker et ribbein. For noen år siden klarte jeg å hoste på meg brist i to ribbein så jeg vet akkurat hvor vondt det er. Har ikke opplevd det enda nå i svangerskapet men hvis mageboeren fortsetter å sparke så mye som h*n gjør nå så er jeg redd det ryker et ribbein før termin. Noen spark er veldig veldig nærme.... og de blir bare kraftigere og kraftigere

Er nok ikke babyen som spenner, de ligger ikke så høyt oppe enda:)

Min ligger så høyt oppe nå og da. Heldigvis ikke så ofte :) Og h*n har heldigvis ikke truffet ribbeina mine enda er enda et bitte lite stykke igjen dit. Hvor babyen ligger og hvor du kjenner sparkene vil nok varierer og det er nok flere ting som påvirker; for eksempel hvor lang eller kort man er i overkroppen. Hos meg ligger mini som regel mitt på magen i høyre side og da er det ikke langt opp til de nederste ribbeina. Jordmor kommenterte det sist jeg var på kontroll.

Det kommer også an på hvordan huleboeren ligger - med hodet opp eller ned. Min lå med hodet ned på siste kontroll men med det aktivitetsnivået h*n har om dagen så ligger den nok både høyt oppe, lavt nede, på tvers osv osv

Alt i overkroppen blir jo flytta på, så det kan fort bli ømt. Her blir sener og muskler ved ribbena veldig ømme i svangerskapet

Snakket med ei venninne som er helsesøster og spesialsykepleier på legevakt. Hun trodde kanskje det bare satt muskulært! Så ikke vet jeg. Kjennes ut som brist når jeg bruker bh, men gikk med sports bh I dag, å det var bedre. Men kjenner det jo godt fremdeles! Så håper det sitter muskulært :-P

Back
Topp