Ri?

Ane_Rikke

Glad i forumet
Jeg skal på jentetur til Island i slutten av Januar, noe som har ble planlagt før jeg ble gravid. Vi har egentlig bestilt ridetur, men nå er jeg litt usikker på om det er en ok aktivitet for en gravid kvinne? Jeg er ikke helt nybegynner på hesteryggen, men ikke helt øvet heller. Mer husmorsrytter, for å si det sånn :P

Noen innspill? Det er jo helt bedritent å reise til Island uten å ri da... :(

Fra uke 12 anbefales det vel ikke å gjøre "risikable" aktiviteter, alt før den tid skal være trygt

Dersom hesten blir leiet av en instruktør vil jeg tro det er greit. Men hadde nok ikke tatt sjansen på å ri helt fritt, med tanke på fall. Mest sannsynlig går det helt fint, men kjipt å ta sjansen. Islandshester er små, men de kan kaste deg av de også ;)

Jeg rir ikke pga jeg ikke har livmorhals å derfor har risikosv.skap .. Men om du har ett helt vanlig svangerskap kan du trygt ri de første 3 mnd.. :)

Det går nok fint, fosteret er godt bekyttet enda i uke 12, jeg slutta å ri i uke 14 i forrige svangerskap, men da pga bekkenløsning.. man må kjenne selv hva som føles riktig for seg selv;) ei venninne red fram til hun var 7 mnd på vei, men bare på den trygge goe hesten sin ;) problemet etterhvert som magen blir diger er jo å komme seg ned av heten uten å mose magen, og det kan også bli uehagelig å sittte ned(man må stå i trav/galopp). Si til en evt instruktør at du vil ha en nybegynnerhest, så går det nok riktig bra:) masse lykke til på tur, med eller uten ridetur:)

Uten løping m fremmed hest,skal være ok.... Må velge hest m omhu... Åsså skritting... Rir kun min egen hest selv, rir ikke andre sine, kjenner min, og holder meg til henne... Blir bare skritting :)

Back
Topp