Rhodos, tips?

mammaV

Flørter med forumet
Hei dere!

Vi reiser til Rhodos i august og jeg tar gjerne i mot litt reisetips. Først gang på sydenferie med baby (hvis man kan kalle dem det fortsatt... hihi [:D]), så jeg tar imot alt av tips.

Hva er lurt å ta med? Hva er unødvendig å ta med?
Vi drar jo når det er varmest der ned, hvordan gjør man mini i den varmen?
Er Rhodos barnevennlig osv osv. Sier JA TAKK til all info jeg kan få [:)]

Jeg har i dag bestilt plasser på fly, fikk helt foran med seng, det er jeg glad for. Ellers er vi en hel gjeng som drar, mamma og stefar har spandert tur på alle barna. Vi er 9 "voksne" + mini som drar, gleder meg veldig!

Vi var på Rhodos i april-mai - nyyydelig ferie!!

Foruten det opplagte med solkrem og klær, anbefaler jeg å ta med bleier og mat. Det er kjempedyrt der nede; 90 kroner for 25 bleier eller noe. Maten fra Nestle smaker annerledes og er dyr den også. Ta med; så har du ledig bagasjeplass på veien hjem ;-))

Vanskelig å gi konkrete tips synes jeg, når jeg ikke vet hvordan du skal bo osv. Men jeg er sikker på at dere får en deilig tur!! Grekere er veldig glade i barn, så det er null problem å ha dem med seg rundt.

Vannkoker, er ikke bare vann som har vært i vann kokerne der nede.

Vi å ska te Rhodos på august me pappa m/fam. Va der da Othelie va lita å. Æ ælske Rhodos.
I år ska vi ikke vær i by'n som tidliar da, ska bo på Sunwing resort'n i Kalithea, men e jo ikke lange biten inn te by'n da..

Vi ska ha me mat å bleia for d e dyrt. Ett UV-telt å UV-klær e innkjøpt for d e ganske varmt der på august.
Ellers e d jo en del apotek varer man bør ha me, finns sånn pulver i tilfelle dæm blir dehydrert, kløstillende krem å myggavvisende middel [;)]

Bare spør om du lure på nå spesifik, vært der 4 gang å ein gang før me baby [;)]

Tusen takk for mange fine tips[:)]

Da tar vi med bleier og mat til mini skjønner jeg. Hvordan er det egentlig med bagasj til de små, får de ha med en liten koffert? Og hvordan er det å ta med mat til han inn på flyet?

Veldig lurt det du sa med apotekvarer, det hadde jeg aldri tenkt på selv. Hvor har du forresten kjøptt sånn uv-telt? Hørtes lurt ut

Vi skal bo i Rhodos by, så hvis noen har tips om bra restauranter osv, er det bare å komme med det [;)]

ORIGINAL: mammaV

Tusen takk for mange fine tips[:)]

Da tar vi med bleier og mat til mini skjønner jeg. Hvordan er det egentlig med bagasj til de små, får de ha med en liten koffert? Og hvordan er det å ta med mat til han inn på flyet?

Veldig lurt det du sa med apotekvarer, det hadde jeg aldri tenkt på selv. Hvor har du forresten kjøptt sånn uv-telt? Hørtes lurt ut

Vi skal bo i Rhodos by, så hvis noen har tips om bra restauranter osv, er det bare å komme med det [;)]

Mini sin mat å klær må i deres kofferta, d kan sikkert betales ekstra for å ha me egen, men barn under 2 år har ikke egen bagasje (skjønn d den som vil..). Vi som ska på Sunwing har 5 kg ekstra bagasje å håndbagasje, så du kan jo hør me reiseselskape![;)]

Mat på flyet kan man ta me så læng man kan åpne å smake på den i sjekken trur æ..

UV-telt e kjøpt på Brio, såg i reklame i dag at Jula har å![;)]

Ang. restaurantan så e d jo så mang bra.. Ingen som vi ha vært på som ha vært så dårli at vi ikke vil anbefal dæm.. Men navnan ha jo hoppa ut fra hode [8D]

Back
Topp